Kleur mijn humeur: Color Collector *2

vrijdag 9 september 2011


Ik was u nog deel 2 verschuldigd. Ideaal, want ik heb een fameuze 'naai-block'. Ik raakte sinds 'de boekentas' geen naaimachine meer aan. Niettemin, kleur heb ik nodig. Dringend. Ellendig rotweer. Deze keer kleuren waar ik minder van heb, maar niet noodzakelijk minder van hou. Oranje is er zo eentje. Dat koop ik voor 'in huis', maar niet als kledij voor mezelf. En na 12 jaar blauw te hebben gedragen op school valt er de laatste 16 jaar ook bedroevend weinig blauw te vinden in mijn leven.

blauw

Echino autostof • stoftape en washi tape • de mooiste dichtbundel everdoosje van BlafrePrint & Pattern boek • ooit dochters lievelingskip van Dushi • ijsschep van Koziol • button van Hilde Groven • button uit Tate Modern • koffertje van Blafre

oranje

Sasha le chat van Latitude • kaders van Habitat • cadeaupapier • dienblad • de allermooiste verhalen van Dick Bruna • koekjesdoos • Ann Kelle remix stof • dienblad van Baretware

kleur_alles2

t-shirt van Dunskoffiekop van iitala • blikken rups uit een ver verleden • stokoud activity bord van Fisher Price • koekjesdoos • m&m's • babybal van Trulala • rubik's cube • Fisher Price ventjes van toen het nog perfect aanvaardbaar was dat zij géén armen en benen hadden • wegdroomkijkboek

Allé, en u? Waar blijft u?

30 opmerkingen:

  1. Ik kom, ik kom, maar nog een beetje geduld... Zoals bij de meeste dingen, loop ik uren achter :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Weeral mooi! En ik was echt eerlijk waar net op dit moment aan het denken of ik genoeg in huis had om ook eens zo'n kleurencollage te maken....dus wie weet... (maar tippen aan die foto's en spullen van u, dat is echt onbegonnen werk)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik kom er ook aan. Heb even wat tijd nodig, zit nu wel even achter de naaimachine en dan wachten de was en de keuken nog op me...

    BeantwoordenVerwijderen
  4. O ja, wat betreft kleuren ben ik hier verslingerd aan: http://www.design-seeds.com/ Zulke mooie combinaties.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. ooo jij bent de liefste, wat is dat een prachtig boek. Staat standaard in mijn klas en bij mijn dochtertje in de boekenkast.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. och het boek, wat vind je er eigenlijk van?
    al veel plezier van gehad?

    ziggy

    BeantwoordenVerwijderen
  7. @ ziggy: 't zal wel zijn! Al heel vaak in gekeken. Heel erg bedankt!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik maak er werk van. Het staat in mijn planning maar ik vind het hier zo mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Een dichtbundel voor kleuters seg! ik heb het op het verlanglijstje gezet (na het "in te kijken" bij bol.com). Dank je voor de tip!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Superleuk! Prachtige foto's van heel mooie spulletjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ja... idd de mooiste gedichtenbundel ever! Ik ben zot van het zonnebloemengedicht. En het verhaaltje van de appel en de haan op de kerktoren, doet me ook lachen. Net als dat heerlijk stofje dat Lotta zo leuk staat. En van het Duns-pakje heb ik al afscheid moeten nemen... auwtsj!

    zalige foto's, Oon! Ik word er vrolijk van. Hier kleurt het huis bruin van de gestapelde verhuisdozen. Al kan het zonnetje en de blauwe lucht buiten het kleurgebrek wel compenseren ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Aha, ik herken drie dingen uit mijn eigen huis (dichtbundel, ijsschep en activity bord). En ik ben braaf gevolgd hoor. Bij mijn reeks is blauw aan de beurt vandaag.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ik deed net ook mee
    (en zonder dat ik het wist
    enkele weken geleden al ... :o)

    BeantwoordenVerwijderen
  14. wijs, ga ik ook eens doen, is keitof!
    en dat naaien, dat komt wel weer, even de tijd geven!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Zeg, ik had zo een activiteitsbord. In Anderlecht was er elk jaar, de zondag voor de jaarmarkt, een rommelmarkt voor kinderen in de buurt. Daar wou ik dat dan gaan verkopen. Een man kwam er ook bij en wou weten hoeveel ik ervoor wou.

    "Twintig frank!" zei ik. "Nee," zei mijn mama, "Dat is wel honderd twintig waard, hoor," en ik werd ZO ONGELOFELIJK BOOS (nota: ik was misschien niet het gemakkelijkste kindje!) dat die man mij twintig frank gegeven heeft en mijn moeder nog honderd heeft toegestopt vooraleer hij heel voorzichtig weggeslopen is met zijn nieuw activiteitsbord.

    Ooooh, ik was verschrikkelijk kwaad dat hij meer dan twintig frank wou betalen, zeg! Ben dan nog Hungry Hungry Hippos gaan kopen met die honderd frank, enfin, het geld was dan toch nog aanvaardbaar.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Jij bent de liefste ... las ik al voor aan onze dochters toen ze nog klein waren, toen ze groter werden, gingen ze het aan elkaar voorlezen. En nu ligt het op het nachtkastje van onze jongste dochter Fee. Heel wijs boek!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Een ijsschep bijgod! Ik kreeg al vunzige gedachten.

    Ik ben een kijker, geen doener.

    BeantwoordenVerwijderen
  19. tis een goei idee. nu nog tijd vinden. welke kleur heeft tijd? paars denk ik. zeker als het voor zo'n activiteiten is...

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Verdorie, ik dacht hier ook wat energie te komen halen die ik niet krijg als ik naar buiten kijk, en al wat ik kan denken is 'ik heb zin in m&m's'... Ik zal toch ook eens aan zo'n reeksje moeten beginnen...

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Leuk om te zien en nog leuker om het zelf te doen. M'n eerste pogingen zijn achter de rug en staan online. Kom je even piepen? http://v-eeeeertjes.blogspot.com/2011/09/gekleurde-dagen-i.html

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Ik zou nogal moeten zoeken om zo'n toffe kleurcollecties samen te stellen. Mooi!
    Btw. is mijn antwoordje op je vraag via mail toegekomen?

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Ooh, ik heb eigenlijk geen tijd, maar voor sommige dingen moet je tijd maken. Dus: ik doe mee! (morgen ofzo)

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Mooie foto's! De Echino stof is mijn favoriet. Tip: kijk eens op mondaysmilk.nl
    Aantal stoffen in de aanbieding!

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Wat balen van je naai-block!
    Desalniettemin, deze foto's zijn mooi en vol inspiratie

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Prachtig! Ik deed ook een poging, maar ben niet zo'n goede fotograaf als jij ;-) Kijk je mee?

    http://rippelstippel.blogspot.com/2011/09/color-collector.html

    BeantwoordenVerwijderen