Recykleren ✂ wondergoed

woensdag 14 september 2011


Fact #1: de zonen
Tussen zoon 1 en zoon 2 zit ruim 5 jaar. Reken daarbij dat zoon 1 groot is en zoon eerder van de liliputterachtige soort en je hebt een vestimentair probleem voor de afdragertjes. Tel daarbij nog mijn veranderde smaak en denk aan de mode van 7 à 8 jaar geleden en het kleinste kind weet: om er niet al te sjofel uit te zien vermijden we maar beter al die sombere, veel te wijde, en onherroepelijk gedateerde kledingstukken.

Fact #2: recycleren
Kledij recycleren is, dat moet ik eerlijk toegeven, niet zo aan mij besteed. Een blik op haar Pinterest bord deed me overstag gaan. Maar wat krijg je in godsnaam nog uit een kindershirt? Iets dat nog kleiner is. Zoals daar is: ondergoed!

Fact #3: in or out
U hoeft werkelijk niet te rologen. Handgemaakt ondergoed is namelijk helemaal in. U zag het al hier en hier en laatst ook hier. Stuk voor stuk prachtige exemplaren.

Fact #4: de redenen
Maar... durft u van de eerste keer de schaar te zetten in die prachtige tricootjes die u na veel aarzelen toch in uw mandje stopte? Wil nu niet eerst even proberen met iets waarmee u minder schade kan berokkenen?
Of... hebt u een shirtje met een pak herinneringen daaraan vast, maar bekijkt uw wederhelft u met een scheef oog, omdat de 'herinneringendoos' werkelijk al tsjokvol zit?
Ook goed: er zit een gat in en dus kunt u er niemand meer mee plezieren. Recht in de klerencontainer?
Nog beter: u bent gewoon volledig into recyclen.
Een tip: op welk moment kunt u nooit genoeg ondergoed hebben? Juist ja, potty training! Ideaal voor smalle poepjes bij wie winkelmaat 2 jaar nog te groot is. Al is het natuurlijk nog maar de vraag of uw kind niet liever Bob de Bouwer op zijn slip heeft... Tja... Maar misschien hebt u wel Bob de Bouwer t-shirts?

Het resultaat?
Enkele oude kindershirtjes, maat 80-86, werden hier dus nieuwe boxers. En de zoon kreeg er meteen sterallures van. Wat er gebeurde met het blauwe shirtje? Dat geraakte niet meer af voor de deadline. Het blauw/bruin gestreepte exemplaar was echter de testversie die zo goed uitdraaide dat hij mocht blijven.

drieopeenrijondergoed_stukkendetail

lachenflowomgekeerdyeah

Recykleren rocks. Yeah! Bedankt Boomie!

37 opmerkingen:

  1. Een geboren professioneel onderbroekenmodel!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik ben ongelooflijk fan van de voorlaatste foto! En alle foto's kunnen zo in een boekske :-).

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik hou van uw foto's! (en ook van uw maaksels natuurlijk :), altijd he). Ben vooral fan van die prachtige witte achtergrond, past super bij het blonde haar van uw jongste kinders :) Maar hoe houdt ge een muur zo wit in een huis waar ook nog eens drie minderjarigen rondlopen?

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Zo'n plezier om naar te kijken! Die foto's doen het toch telkens weer. Er is een fotografe aan u verloren gegaan.
    Mijn favorietje: uw testexemplaar. Zo cool!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Seg, en heb jij eigenlijk een fotostudio of zo? Altijd zo'n knappe foto's.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wauw, echt leuk gedaan! En dat voor de camera een showke geven, kennen we hier ook maar al te goed...die 3-jarigen toch hè;)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Keitof! En uwe zoon kan nogal show geven seg ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een foto's ... de jongens lachen mee met me !

    BeantwoordenVerwijderen
  9. @ Eva: witte muur + zon in huis + een beetje Photoshop. Zon is wel het belangrijkste. Zonder gaat het véél moeilijker.
    De muren blijven hier echt wel proper. Het zijn eerder putjes die hier of daar ontstaan door botsingen die me parten spelen. Maar dat Photoshop ik dus weg.

    @ ilse: geen studio, nee. Wel veel ramen, een goed toestel, veel experimenteren en de handleiding altijd in de buurt.

    @ Polkadotjes: ik denk het niet. Ik ben een amateur, maar ik doe het wel héél graag.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Chapeau, daar kunt ge zo in rondlopen in die onderbroekskes, er hoeft waarempel niks overaan!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Die met de rood wit blauwe streepjes is mijn favoriet. Zalig, zo'n originele onderbroeken.
    Welk toestel heb jij Lies? En welke zon :-)?

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat een supergoed idee! Ga ik zeker eens proberen met ook twee zonen in huis :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Fantastische foto's! Oh jee, nu krijg ik nog veel meer plankenkoorts!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Amai zeg, schoon onderbroekskes! Wat een goed idee om hiervoor t-shirts te gebruiken zeg!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Fantastisch! Het kriebelt hier, maar ik moet nog wachten tot het weekend eer ik me echt aan recykleren kan wagen.

    Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Zo zot! :) Leuke foto's en wat een super recyclage idee!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Moet ge niet doen met die ene trui die altijd al zo kriebelde, er ondergoed van maken. ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Die foto's!!! en toffe broekjes, tzal wel dat zoon 2 enthousiast is.

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Awel, ge moogt da nog doen, recycleren, goed gedaan! ;-) En geweldige foto's, maar dat is hier waarschijnlijk al gezegd geweest ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Schitterend onderbroekenmodel, die zoon. Hij vond het zelf precies ook wel lollig.

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Zo'n prachtige foto's! Talent heb je, en niet alleen in naaien!

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Ze zijn zalig! En die voorlaatste foto zeker!

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Ik ben er ook aan bezig. Benieuwd of mijn zoon ook zo fotogeniek z'n derrière gaat willen tonen.

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Dat ziet er gewoon een ferm kereltje uit, helemaal geen liliputter :-) Wijze foto's! En schoon gerief om aan te doen ook natuurlijk...

    BeantwoordenVerwijderen
  25. oh zalig!!! ik ben toch alitjd jaloers van uw schone foto's! die zijn altijd zo echt, en clean, en proper. Volgens mij hebt gij gewoon een proper huis, ik durf mijn interieur niemeer tonen...ik heb geen enkele witte muur meer denk ik. En die onderbroeken zijn zalig! dat lijkt wel een superpatroon, wil ik ook, want het ziet er eenvoudiger uit dan mijn onderbroekenpatroon...hint hint...

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Goed idee! Ik vraag me af of je hier een patroon voor hebt gebruikt of gewoon nagemaakt van bestaand ondergoed?

    BeantwoordenVerwijderen
  27. @ Aankleedpopje: gewoon overgetekend van een bestaande boxer. Enkel die flap voor die nepgulp heb ik weggelaten, want 1) dat heeft geen nu 2) dat kon ik niet produceren zonder 'extra' materiaal te gebruiken en dan was dat niet meer 100% recycleren. Allé, die '2' kon misschien wel, maar dan ging ik daar veel te lang aan bezig zijn voor gewoon 'een onderbroek'.

    BeantwoordenVerwijderen
  28. knappe foto's, knap model! de onderbroeken zijn ook tof, maar daar kan ik mijn tijd precies niet insteken. zat je er lang aan, vraag ik me af?

    BeantwoordenVerwijderen
  29. @ Nele: nee, hoor. Een kwartiertje? Het uitdenken vroeg wel wat meer tijd, maar eens het patroon er was en het deftig in elkaar paste was dat in een wip klaar.

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Die zitten gewoon als gegoten! Daar wil ik het patroontje wel van ;)
    En wat een foto's toch weeral! De meeste van je blogberichten bewaar ik nog een tijdje als ongelezen gewoon om er nog eens naar te kijken ;)

    BeantwoordenVerwijderen