De pyjama van overal

zondag 9 oktober 2011


Mijn oudste jong groeit hard. In de zomer valt dat niet op, want zijn shorts en t-shirt met korte mouwen gaan pakweg al drie jaar mee. Voor hem kocht ik de afgelopen maanden in verschillende etappes Moon Kidsstore leeg. Als u daar nog nooit van gehoord heb, rep u, voor het allemaal weg is. Ik smelt voor Zorra Perron, voor Finger in the nose, voor Kidscase, voor Marcel de Bruxelles. Dat kost een aardige duit, maar als ze 8 zijn, dan gaat dat al een eind mee. En blijkbaar heb ik een zwak voor rood.

Maar hoe 'cool' die van 8 dat ook vinden, die hemdjes, soms, ja soms willen zelfs zij in Znok rondlopen. Ik kijk dan eens bedenkelijk. En hij kijkt dan bedenkelijk terug, beseffend dat dat misschien toch niet helemaal voor zijn leeftijd is. Je had zijn ogen moeten zien blinken toen ik voorstelde om er een pyjama van te maken. De pyjama's van vorige winter kunnen zijn uitgerokken ledematen namelijk niet langer herbergen. De nood was dus hoog.

En dus zochten we samen wat stoffen uit. De beertjes van Znok, dikke blauwe tricot van In den Beer, spons van Pauli, blauwe boordstof van Mertens en gestreepte boordstof van het stoffenspektakel. Vooral die laatste bezorgde me de kriebels. Lag het nu daaraan, of aan mijn eerste ervaring met raglan mouwen en bijgevolg een andere kraag... Ik haal hem er wellicht toch nog eens af, pyjama of niet. "Ge zoudt eens iets moeten tegenkomen en ge zijt niet proper...," zou mijn moeder zeggen.

duikboten Znok
duikboten pyjama
duikboten

En dan, when I least expected it, zegt het Lief die de woorden 'naaien' en 'clownesk' geregeld eens in 1 zin uitspreekt: "Bwah, ik zou hem dat nog wel laten dragen om naar school te gaan." Mannen... Geef mij toch maar een zoon in een rood hemdje.

rood

26 opmerkingen:

  1. Wauw, echt schoon hoor! Ik wil dit jaar ook zelf pyjamas maken voor mijn klein mannen - gewoonlijk koop ik ze nieuwe pyjamas voor kerstavond, maar dit jaar wil ik ze graag maken. Hopelijk zullen ze er net zo schoon uitzien!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Yep.... je houdt van rood !
    Lekker fris altijd, ook bij de boys.
    Ik vind de pyama leuk geworden hoor !

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Maar 't is dan ook wel een echt cool shirt, die van mij zou er ook mee naar school mogen hoor!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wauwh zeg, wat een pracht van een pyjama! Hééél schoon!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Smelt, hoe hij zo bedenkelijk weerkijkt. Ik zou gelijk helemaal niet boos zijn als hij later zijn oog laat vallen op één van mijn dochters. :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. opnieuw heeeel mooi!!! Maar hier zal het stofje wel gebruikt worden voor t-shirts. Het voordeel dat ze nog wat kleiner zijn...

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ow wat een coole pyama. Je vergeet nog te zetten dat de duikboot stofje van een mooie ecologische katoen is, ook fijn toch?

    BeantwoordenVerwijderen
  8. tja, mannen, je kan er qua smaak niet echt op voortgaan ze :) de vent hier zou Mila in haar broekkousjes naar school laten gaan omdat zij net geen zin heeft om daar een rok over te doen en begint te wenen als vader die rk toch probeert aan te doen.
    Ma qua pyama is dit wel zeeeeeeeeeer geslaagd :) ik vind hem proper. Moest ik u daarin tegen komen als ge iets voor hebt zou ik denken: amaai die is nu es proper ze :)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Lol, Lies!

    En Griet, dat zal de tijd uitwijzen, hé? Maar 't is al goed dat we weten dat er van beide kanten geen bezwaren zijn :)

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Haha, die vent van U. Onvoorspelbaar.
    Ik vind uw rode verzameling alleszins de max! Net als de pyama, of course.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat een superhippe pyjama !
    Ik krijg ook zin in zo'n stofje.
    Moet voor een kleine jongen ook leuk om dragen zijn.
    Je heb wel wat moeten zoeken tot je alle combistofjes had...van 'Den Beer' tot 'Pauli'...dat ligt niet naast de deur, hé ?

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Mo jong toch, zo'n schone pyama! En toch wel zeer proper vind ik toch ook :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Oh dit is een goeie reminder! Ik moet ook nog pyjama's maken. Dit is trouwens wel een hele mooie.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Dit moet zowat de meest coole pyjama zijn die ik al tegen kwam!
    En die hemdjes jong,... Zo schoon!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Krulzap droeg vandaag haar pyjama van megamindy van 5 jaar geleden. Driekwart broek en halve mouwtjes... hoezo je zoon groeit te hard?

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Blauw + rood = ♥

    Wat is het probleem met die boordstof? Want ik vind hem wel héél mooi en was van plan ook op zoek te gaan naar streepjesboordstof op het stoffenspektakel binnenkort. Is de kwaliteit niet je dat?

    BeantwoordenVerwijderen
  17. @ Nele84: Ik vond dat hij niet mooi terug in vorm kwam nadat de zoon dat vestje een aantal keer over zijn hoofd had getrokken. Aan de mouwen lijkt alles perfect, dus ik denk dat ik gewoon de kraag er nog eens af haal en wat meer laat aanspannen.

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Op de foto is er in elk geval niets mis met de boordstof... Altijd een moeilijk evenwicht: 'spant hij wel mooi aan' versus 'gaat hij nog wel over het hoofd'.

    En die kleuren zijn niets om onder een donsdeken te verstoppen... Komt er dan werkelijk een moment waarop kakelbont niet meer 'done' is bij kinderen?

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Kakelbont misschien wel, Riet, maar niet met beertjes :)
    Als ik hun kleerkasten vergelijk met wat ze 4 tot 6 jaar geleden droegen, dan is het nu echt een kleurexplosie. Vandaar het Lief met zijn 'clownesk' :)

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Daar gaat hij zalig in slapen vermoed ik! Heel mooi.

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Een heel mooie pyjama. Hele leuke combinaties.

    BeantwoordenVerwijderen
  22. mooie stoere pyjama! ook iets voor hier, leuk dat je dat allemaal zelf kan, want dat blijven groeien met resultaat blijven kopen komt soms echt nog duur te staan...

    BeantwoordenVerwijderen