Dit is uw kans. Uw enige.

vrijdag 21 oktober 2011


Drie keer werd ik getagd, de afgelopen weken. Hoewel dit in mijn begindagen op het web op gejuich werd onthaald, zaaide dit nu volop tweespalt in mijn lijf. 'Afblijven,' zegt mijn hoofd. 'Voel u toch gecharmeerd,' zegt het hart. Het wordt nooit duidelijk wie er wint. Is er überhaupt iets uit mijn met fait divers bezaaide leven waar ook maar iemand zit op te wachten? Dilemma.

Het scenario van de afgelopen weken ging als volgt. De eerste keer excuseerde ik mij. De tweede lapte ik mezelf erbij door mijn grote mond en de derde keer... durf ik niet meer anders dan overstag te gaan.

Mijn mede-IJverige-Wijven madammen hebben zich in beperkte kring al laten verleiden tot enige uitlatingen met een hoog 'persoonlijk' gehalte, en zijn erop gebrand ondergetekende enkele gênante verhalen of bekentenissen van ongehoorde bezigheden te ontfutselen. Mijn brein draait bijgevolg al overuren op zoek naar sappige verhalen om mijn grijze leven met wat meer blingbling te omkaderen. Al moet u uiteraard nooit geloven wat u op het web leest. Maar dat doet u vast niet.

Maar in plaats van u lastig te vallen met 10 dingen die u eigenlijk toch niet wil weten over mij, zeg mij eens: waar bent u nieuwsgierig naar? Wat durfde u nog niet te vragen, maar had u altijd al willen weten

30 opmerkingen:

  1. Wat je van werk doet? Persoonlijker durf ik niet te gaan hoor...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat wil ik weten? Goh, ge moogt mij altijd vertellen wat er zoal in uw potten pruttelt. Ik ben eigenlijk altijd nieuwsgierig naar hoe en wat mensen koken, raar maar waar...

    BeantwoordenVerwijderen
  3. O, maar jullie mogen keigênante of persoonlijke vragen stellen, hoor. Ik zeg uiteraard niet of ik ze zal beantwoorden, maar wie weet...

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik heb geen persoonlijke vraag ; maar wellicht ene waarop je wel wil/kan antwoorden :
    Wat zijn volgens jou , de béste shoppingadresjes in Gent voor 'naaiende Oma's met kleinkindjes' die 'op hun lijn letten' en die ook een beetje 'anti-winkelketen' zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mijn vraag is: waar zijn in België de meeste leuke kringloopwinkels per vierkante kilometer te vinden? En kun je daar in de buurt ook leuk logeren? Dus ik zal je geen genante persoonlijke vragen stellen. ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik wil wel eens een zat verhaal horen :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. omdat dat bij mij nogal wisselt: hoe vaak gaan uw kindertjes in bad ? ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Waarom daar een p tussen haakjes voor uw blognaam staat. Of hebt ge dat al eens ergens geëxpliceerd?

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Dat van Nele84 is inderdaad iets wat ik mij al eerder afvroeg. En verder, de namen van uw kinders ;) Gewoon, omdat ik hou van mooie namen.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ik vrees zelf de dag dat ik getagd word, een tijdje terug heb ik zoiets gewoon genegeerd. Ik vind het wel eens leuk bij anderen iets te lezen maar zal dus niks vragen aangezien ik er zelf geen zin in heb. Maar nu heb je het uitgelokt, uiteráárd ga ik nu komen lezen ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  11. ik wil wel eens een onverwachtte foto zien in uw huis, met echt veel rommel en bazaar, en of uw sjakosj int echt wel zo netjes is vanbinnen. Maar ja, dat is eigenlijk niet genant, dat heeft iedereen...

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Draag je een bril? Ik stel me jou altijd met een bril voor en ik zou begot niet weten waarom.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ja tante Hilde, we gaan de goeie richting uit!
    Lies, ik wil vooral eens weten van welke kleur jij ongemakkelijk wordt.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Waarom toch die tweespalt? Allez, ik had da in het begin ook, maar op een moment zei ik tegen mezelve: seg, beschouw da nu toch eens gewoon als iets positiefs en plezants. Want ik vind dat bij anderen ook meestal wel leuk om te lezen, die off-topic faits divers. Ik zit er misschien niet op te wachten, maar toch, 't is eens een leuke afwisseling voor de naaisels waarop ik dan toch alleen maar kan zeggen hoe geweldig mooi ze weer zijn ;-)

    Momenteel weet ik trouwens niet zo goed wat ik je kan vragen, maar misschien kom ik later op de dag nog wel eens terug ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Misschien heb je het wel eens verteld. Maar waar heb je toch al die naaikennis geleerd? School, cursus?
    En hoe lukt het je toch om met een jong gezin zoveel moois te maken. Misschien maar 4 uurtjes slaap nodig per nacht?

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Euh, welke schoenmaat heb je, hoelang draag je je ondergoed, val je weleens in slaap op je werk, hoelang lig je in bad, heb je geheimen voor je man, ... ik kan zo wel uren door gaan. :-) Goed weekend

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Goh, nu heb ik de kans je de kleren van het lijf te vragen dan weet ik niet wat vragen. Erg, hé!
    Maar met het oog op onze Gent visit binnen 2 weken, zijn nog een paar extra tips altijd welkom, waar we bv best gaan eten (zodat we op voorhand kunnen reserveren).
    Je mag ze altijd hier achterlaten: http://blog.vierenveertig.be/2011/10/11/dubbele-100-gent-give-away/ dan kan je er nog een boekje bij krijgen ;-).
    En de inhoud (maar misschien ook wel de buitenkant) van je handtas interesseert me ook wel.
    En eigenlijk wil ik ook wel weten welke kledingstukken je nu effectief al voor jezelf maakte (zoals dat knappe rokje dat ik je ooit tipte).
    Of welk jouw favoriete leesboek is.
    Of wat je in je vrije tijd deed voor het blog- en naaitijdperk.
    Of ...

    BeantwoordenVerwijderen
  18. heb je geen rare gewoontes? Waar ben je als de dood voor als je het ziet/voelt/nog maar aan denkt? Wat doe je van werk? Wat is je ultieme droomjob? Hoe ziet jouw meest ultieme droomwoning er uit? .. ik kan wel nog even doorgaan :D

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Ik doe mee met Liselore. En ook met foto's en verhalen van rommel. Dan zou ik mezelf gemakkelijker voelen als je bij mij langskomt ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Hoeveel verdien je? Ben je echt vriendinnetjes met de andere naaimama's in blogland? Zit daar soms een beetje concurrentie à la "wie schrijft de leukste post"? Wie is je favoriete blogger/blogster? Waar voel je je nog altijd schuldig over? Hoeveel scheetjes laat je per dag? Wat is je grootste uitgave ooit geweest (uitgezonderd huis/auto)?
    Je hebt erom gevraagd hè ;) !

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Wat een brave vragen allemaal.
    Ik wil genante verhalen. Echte genante.

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Ge hebt u volgens mij nog meer miserie op de hals gehaald. :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Een brave vraag maar iets wat ik me al meermaals afvroeg en niet alleen bij jou. Waar haal je de tijd om zoveel te kunnen naaien en bloggen met 3 kinderen, en je werk? Of heb jij op elk vrij momentje altijd zin om te naaien? :)

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Gênante vragen, u vraagt, wij draaien!

    Wanneer heb je je voor het laatst écht geschaamd? Als in, uit het toilet komen en niet merken dat uw rok half in uw onderbroek zit. (berust niet op waargebeurde feiten hoor)

    Aan welke eigenschappen van de mensen rondom jou kan je je ongelooflijk ergeren?

    Wie zou je graag eens een djoef op zijn muil geven?

    Wat zijn je mindere kantjes?

    Blog je nog even graag als in het begin? Of voelt het soms als een verplichting?

    Waar ben je bang voor? Muizen/spinnen/olifanten/...?

    Ik kom wel nog eens terug, als ik wat stoutere vragen kan bedenken. Ik ben veel te braaf ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Haha, leuk! Of jij hier het antwoord der antwoorden op hebt weet ik niet hoor, maar ik vraag het me al zo lang af:

    Hoe kan het toch dat jullie Vlaamse vrouwen allemaal zo goed kunnen naaien?

    BeantwoordenVerwijderen
  26. ge had u echt beter aan tien irrelevante feitjes gehouden, denk ik ;-)
    ik ben benieuwd voor de antwoorden.
    maar ik zal wel degene zijn wie ge misschien graag nen djoef op haar muil wilt geven :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Sebiet gaat ge er 20 kunnen opschrijven. Ik ga voor je creatieve oplossingen, die elke moeder wel vindt, om dagelijkse beslommeringen op te lossen. Ik kan er maar van leren :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Jaja goeie Nele, ik vraag mij ook al lang af waarom er (p)oontje staat! En waarvan komt Oon eigenlijk?

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Uw ergste afgang, das altijd lachen! :-)

    BeantwoordenVerwijderen