Een streepje bloot voor Van Katoen

maandag 24 oktober 2011


Als u mij een jaar geleden had gezegd dat ik mijn kinderen nog van zelfgemaakt ondergoed zou voorzien, dan had ik eens ostentatief met mijn ogen gerold. En het vervolgens keihard op een lachen gezet. Maar toen ontdekten we en masse de zaligheid van tricot. Het kan dus verkeren...

Slipjes en boxers zijn ideaal als restjesprojecten, net omdat ze niet zoveel stof vragen. Hier gebruikte ik de rest van mijn meter stof, hier recycleerde ik oude kindert-shirts.

Er was veel vraag naar, naar die ondergoedpatronen. U was zo enthousiast dat ons vermoeden alleen maar gestaafd werd: het Van Katoen ondergoed zou een topper worden!

Van Katoen underwear

De zoon had wat zachte dwang nodig om zijn derrière te tonen, maar eens gestart ontpopte hij zich weer tot showbeest eerste klas.

Van Katoen underwearVan Katoen underwearVan Katoen underwearVan Katoen underwear

Bent u ook gebeten door tricot, dan vindt u hier waar leuke stoffen kunt kopen. Wilt u naast je aankoop van het Van Katoen patroon het project van Annick for Kenya nog verder steunen, rep u dan naar Stoere Jongensstoffen. Vanaf vandaag tot 20 november gaat 10% van elke bestelling naar Van Katoen. Vergeet niet om daarbij de code 'Van Katoen' in te geven in uw bestelformulier. Na Vlaanderen gaat nu ook Nederland overstag voor ons initiatief!

24 opmerkingen:

  1. Hoera voor het ondergoed! Mijn bestelling en betaling zijn in orde :-).

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wow, je laat er ook geen gras over groeien! Way to go, Nele!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Gek ben ik van die stof!! Mijn bestelling zal snel volgen.. En jouw zoon is een plaatje!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Kinderarbeid! Maar het moet gezegd, hij doet dat weer met flair, die knappe zoon van je.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mijn dochter naast me vindt het heel gek dat uw zoon zijn onderbroek aan de wereld toont. Maar het zijn wel de allerschoonste onderbroeken zeg! Het zal wel zijn dat ik mij nu ook verderzet aan het onderbroekenmaken!!!Jeeuj!!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik denk dat ik mij toch ook wel eens overlock ga aanschaffen als ik al dat moois zie

    BeantwoordenVerwijderen
  7. @ tantehilde: er zijn serieus wat dreigementen aan vooraf gegaan :) Dat is het lot van fotomodellen... in hun ondergoed de wereld rondgaan :)
    Enne, uw zoon toont toch ook zijn ondergoed?

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Prachtig! Ik ga dat patroontje ook aanschaffen!
    Fijn dat Van Katoen nu ook over de grenzen heen reikt!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. hij doet dat met heel veel stijl, die zoon van jou, maar ik kan begrijpen dat hij wat schroom heeft, wat als het eerste vriendinnetje die foto's vindt (alhoewel die zal misschien een bijpassend setje hebben?)

    BeantwoordenVerwijderen
  10. amaaai dapper die zoon van je, ik vraag mij dan meteen af waarmee je hem wel niet omgekocht hebt....? Maar hij laat het wel schoon uitkomen dat hemmeke en onderbroekske, het moet gezegd: effenaf ferm...!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wreed dappere zoon in superschoon ondergoed! Ik toonde de foto's aan onze 10-jarige Hendrik, en die keek me meteen aan met een bange blik van 'no way, mams, zover krijg je me echt nooit!'. Ik mag dus voor hem geen ondergoed maken, hij vreest er anders voor..

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Heel leuk gemaakt! 't Lijkt misschien ouderwets om zelf ondergoed te maken, maar het ziet er super hip uit!!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Je hebt die klein mannen van u toch al ingeschreven in zo'n kindermodellenbureau? Die zijn ondertussen beter dan die uit het jbc-boekske.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Supermooi setje, om van je zoon nog niet eens te spreken.De meiden zullen vast voor hem in de rij staan. Patroon is besteld!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Die zoon van u, dat wordt gewoon een echt model! Zo'n knapperd. En helemaal tof dit setje, ik ben fan!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Amai super tof! En sjiek van de zoon dat hij voor de camera durft in z'n ondergoed!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Wat mooooooi!!! Heel erg stoer!!! Patroon ga ik zeker aanschaffen ...en leuk stofje ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Ik weet zeker dat mijn 6- en 8-jarige nooit, maar dan ook nooit zouden instemmen dat ik hen in slip zomaar op het net zou gooien ... Super gewoon dat uw zoon dat wil doen, ik ben alleszins fan :-)
    Een vraagje, lijkt dit patroontje op het ottobre ondergoed patroontje ? Ik maakte het eens mijn voor oudste en hij vindt het niet zo super zitten, zegt hij ... Misschien is hij te slank (mager eigenlijk) ervoor ?

    BeantwoordenVerwijderen
  19. @ JoChapeau: welk deel van het ondergoed bedoel je? De patronen zijn zelf getekend, maar in onderlijvekes is natuurlijk niet zoveel variatie mogelijk. Mijn kinderen zijn ook slank, maar het zit wel perfect.
    De maten van het Van Katoen ondergoed zijn wel groot, dus best even op voorhand vergelijken met hun eigen ondergoed.

    BeantwoordenVerwijderen
  20. ik denk dat mijn zoon daar geen problemen mee zou hebben: Zondag had hij voor het eerst een onderbroek aan, en stond de hele tijd met zijn onderbroek aan de venster te shaken zodat papa kon zien...(maar die is natuurlijk nog maar net 2) In ieder geval: dankzij de moeilijkheid om leuke boxershorten in maat 86 te vinden, zal het patroon er hier ook zeker komen!

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Ik bedoel de slip ... onderhemdjes willen ze hier al lang niet meer dragen, daar voelen ze zich te groot voor (tenzij het vriest dat het kraakt). Nu, als 8,5-jarige weegt hij amper 20,5 kg ... we zullen er rekening mee houden om eventueel een maatje kleiner te nemen he ! Welbedankt !

    BeantwoordenVerwijderen
  22. knap!! jullie zijn echt niet te schatten!! petje af! bestelling gedaan;-)

    BeantwoordenVerwijderen