Streelzachte CeTho voor blote lijfjes

woensdag 19 oktober 2011


Ik moet nog leren. Nog heel veel leren. Momenteel moet ik vooral leren dat Japanners grote mensen zijn. En dat onthouden. Hier ging ik namelijk al eens serieus de mist in en ook bij poging twee bleek dat ze me weer op het verkeerde been hadden gezet.

Het zat namelijk zo. Ik had een metertje van die streelzachte, ecologische tricot van CeTho van bij dé Nederlandse tricotwebwinkel die elke jongensmoeder bij haar favorieten moet hebben staan: Stoere jongensstoffen. Die CeTho, die ziet er niet alleen vrolijk uit, die voelt werkelijk zo zacht dat ik me kan voorstellen dat je die nooit meer uit wil. Ideaal voor blote babylijfjes. Verstoken van blote babylijfjes, koos ik een project voor de kleinste in huis. En toen staken de Japanners stokken in de wielen. Ik maakte een maat 98. Mooi op het lijf van de zoon. Dacht ik. Want toen het ding half in elkaar zat, bleek dat de dochter haar fijne lijf er ook nog wel in zou kunnen hullen. En zo verschoof het een kast. Dochter blij.

cetho_klein&groot
CeTho

En toen diende er zich een baby aan. Hoera! Twee eigenlijk, maar omdat kleine S. nog even in een kastje moet blijven dat zijn lijfje lekker warm houdt, werd het een shirtje voor baby C. Uiteraard krijgt kleine S. krijgt er ook eentje. En dat allemaal uit 1 meter.

CeTho

Het enige 'nadeel' van die stof is dat ze niet zo stevig geweven is als bijvoorbeeld Znok en wellicht daardoor iets makkelijker golft. Ben je een beginnend tricotnaaister, bespaar je dan de frustratie en ga eerst voor stevige tricot. Voor de rest, niets dan lof!

Bij Stoere jongensstoffen vind je trouwens nog meer moois. Tricotstoffen van Znok, JNY, CeTho en Stromming en waarlijk oogstrelende - en vooral mijn ogen uitstekende - spons van Metsola. En knielappen! Als dat geen echte jongenssite is.

En speciaal voor ons, Belgen hebben zij nu hun verzendingskosten verlaagd. Brievenbuspost (tot ongeveer 1 meter) kost €4,60 en pakketpost altijd €6. Vanaf €75 worden er geen verzendingskosten meer gerekend. Dus, waar wacht u nog op? Off you go!

CeThocetho_groot

24 opmerkingen:

  1. Ocharm uwe jongste. Zo iets mooi en dat dan moeten afstaan aan de zus :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oh die ronde zakjes! Het zal aan mij liggen maar ik vind dat eigenlijk net mooi voor een meisje... Stoer jongensstof of niet.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Fijne stoffen tip en mooie maaksels natuurlijk

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik kan mij wel inbeelden dat je dochter content is., ik zou dat precies ook zijn ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Die zakjes erbij zijn geweldig! Knap!!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Dju, had je dit maar eerder gepubliceerd... Ik had vandaag een jongensstofje nodig, vond er geen in mijn stoffenkast en heb dan een paar uur (echt waar) getwijfeld of de stofjes die ik uiteindelijk gekozen had, wel jongensachtig genoeg waren. Dat zijn ze niet (eerder mannelijk), maar goed, het kind moet maar tevreden zijn ;-)

    Maar ik zal de link wel opslaan voor later :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Echt een prachtig modelletje. Daar ga je dus dubbel zo lang naar mogen kijken, zaligst!
    Uit welk boekje komt dat patroontje? Ik vind die zakjes ook super leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Oh, ik herken het patroontje :-) Joke, ik heb dat boekje! Heel mooi geworden. En leuk als 't kan doorgedragen worden. Vermiljoen heeft dat stofje ook in haar gamma.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. oooh, echt mooie tricot zeg! ik hoop dat ik snel genoeg bij elkaar heb voor mijn overlock! ikke ook tricot willen! :)
    en wat een mooie kinderkes zijn er toch uit jou gekropen zeg!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Zo mooi! Die zakjes zijn ook echt heel leuk. Dus ik kan het geloven dat u dochter blij is!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Geweldig leuk! Ik heb datzelfde stofje in de kast, ook van Stoere Jongensstoffen. Bijna te mooi om te gebruiken - ik aai het regelmatig, maar een knuffelzachte baby is natuurlijk ook een enorm goed plan...

    BeantwoordenVerwijderen
  12. mooooooooooi
    en die gesteepte boordstof, waar heb je die gevonden?

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat een geluk voor je dochter! Leuke pyjama: uit welk boekje komt het? Die Japanse maten zijn wel wat vreemd inderdaad. Ik meet het altijd maar even na.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Dat stofje is superleuk! En mooi met de geel-witte streepjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wauw ! In combinatie met de oranje streepjes ... heel erg grappig, die zakjes ! En de dochter staat dit ook prachtig !

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Dat vestje is prachtig! Echt. En dat baby'tje een gelukzakje.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Golvende tricot? Mor meis, hebdegij nog geen boventransport? Schoon detail, die zakjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Neenk, jong, geen boventransportvoet. Ik stik op de machien van Meneer Mertens en ik heb dat er niet bij durven vragen. Maar bij 't volgend overleg zal ik u eens in 't gat steken :)

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Oh, wat mooi! Ik moet ook nog heel veel leren zo te zien..

    BeantwoordenVerwijderen
  20. ooh zeg, dat zijn echt altijd zo mooie kleren dat gij maakt!!

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Cetho is gewoon ook in eigen land te vinden, chez Vermiljoenshop, bijvoorbeeld. Je betaalt niet alleen minder per meter, maar ook de verzendkosten zijn lager voor Belgen! ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  22. ook deze zijn heel mooi!!!! zelfs in het echt!! Merci voor jullie tips!! Best gezellig...

    BeantwoordenVerwijderen
  23. @ Vero: ja, inderdaad. Zeker voor herhaling vatbaar!

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Dank voor de geweldige tip!!!! Het is zo lastig om leuke stoffen voor jongens te vinden.

    BeantwoordenVerwijderen