Waarom bloggen zo verdraaid leuk is.

dinsdag 11 oktober 2011


Waarom ik ooit met een blog begon? Wilt u geloven dat ik dat eigenlijk niet meer weet? Ik wilde heel graag naaien, dat wel. Maar waarom ik dat per sé moest tonen? De afgelopen 16 maanden waren behoorlijk heftig. Ik leerde een oude kant van mezelf kennen, heel veel nieuwe mensen, werd soms gek van al die inspiratie, al die plannen en - uiteraard - altijd te weinig tijd. Ik deed van swap en geef-weg, maar het leukst van al was toch jullie appreciatie in de vorm van commentaren. Dank je wel!

Met stip op twee staan de 'zomaar-in-de-schoot-geworpen-cadeaus'. Dat bestaat in blogland. O ja. Je blogt over wat je mooi vindt en dan, plots, is er iemand die zegt: "Oh, dat ligt hier toch maar en jij vindt dat mooi? Ik stuur het je op." Een beetje zoals mijn schoonmoeder, maar dan maal 100. Uw hart zou van minder een sprongetje maken, niet?

U herinnert zich deze vast nog wel. Maar die mooie auto's aan mijn muur waren niet het einde. Enige tijd later pinde ik toevallig deze fantastische notebook, waarop ik prompt een exemplaar werd beloofd. Notities maken op muren. How cool is that? Bedankt, Celestine!
(Als je er ook een wil, je kan hem hier krijgen.)

notebooknotebook2notebook3notebook1

En daarvoor verhuisde dit exemplaar al van een onbekende boekenkast naar mijn nachtkastje. Ik word er nog elke avond blij van. Herinneringen ophalen met het Lief, en na de knip van het nachtlampje verder dromen over lang vervlogen tijden. Dikke merci!

hlzhihlzhi1hlzhi2

Ook zij kent mij al een beetje en stuurde een ieniemienie boekje op. Orla Kiely, die weet ik inderdaad te smaken. Bedankt, Hella!

orla

En zij, zij is er ook eentje naar mijn hart. Ze beloofde me haar oude Freitag, wat voor ons allebei veel betekende. Ik zal er goed voor zorgen, meid. Roep maar als ik je de geur van het zeil in een flesje moet opsturen.

Dat maakt alle uren naaien, schrijven, fotograferen en photoshoppen meer dan de moeite waard. Of dacht u dat ik dat werkelijk al-tijd met de glimlach deed?

En o ja, als u toevallig een setje van deze stoelen op uw zolder hebt staan, ik ben kandidaat.

24 opmerkingen:

  1. zo'n zalige stoelen, die wil ik later ook in mijn huis

    en bloggen is inderdaad plezant!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Nee, die heb ik niet voor je :-)
    Maar ik vind het wel enorm leuk om je blogs te lezen en bekijken.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Oh zo mooi geschreven :-) Ik werd er helemaal warm van vanbinnen. Heel graag gedaan Lies!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Doe zo verder, ik kom hier graag lezen en kijken naar al dat schoons en die prachtige foto's van jou! Ik kan nog veel van jou leren. Spijtig dat Gent zo ver is,...

    BeantwoordenVerwijderen
  6. oh waaw, ik vind dat zoooo leuk voor jou! super Oon! en die stoelen, als er dan iemand een tweede set heeft wil ik die wel ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Maar gij zijt toch ne sjansaar! ;-)
    Ik ben ook gek op (bijna) alles van Orla Kiely! Ik ga dit jaar waarschijnlijk naar Londen, kijk er al naar uit om naar de shops daar te gaan. (met een zusje dat op 1,5u van Londen woont voor een jaar moet dat lukken, me dunkt)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. T-O-F! En ik wil die stoelen ook...ooit...

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Amai, inderdaad, sjansaar! En wat dat starten met bloggen betreft, ik weet het ook niet meer heel zeker waarom ik er zelf mee begonnen ben, maar 't is zoooo plezant he :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Meen je dat? Ben jij echt nog niet langer aan het naaien? allé ja, 16 maand is tegelijk lang en niet lang... Ik ben zelf nog maar een dikke twee maanden (her)begonnen met naaien, en vond ontzettend veel leuke ideeën, ispiratie en motivatie in blogland.
    Ik kom hier ook graag meelezen en -kijken. De foto's en je naaiwerk zien er altijd zo af uit, en ik word ook vrolijk van de printjes en felle kleurtjes.
    Groeten,
    Leentje

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Heerlijk hè, bloggen? Vind ik ook!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Leuk! Leuk! Leuk! Wat heb je geluk met zo veel moois :)

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Moh, naai jij nog maar 16 maanden? En jij schudt dan zo'n geweldige dingen uit je mouw, zoals die boekentas? Wauw! (en wat een leuk cadeautje, dat Walls Notebook!)

    BeantwoordenVerwijderen
  14. aaah, dat muurnotieboek vind ik ook geweldig!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Heel herkenbaar ! Die inspiratie die in blogland te vinden is is geweldig en van al die leuke reacties wordt een mens toch gewoon heel blij.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wij hebben zo'n stoelen op het werk! In mooie kleurtjes, jammer not for sale zelfs niet van de geef weg... :-)

    Christel

    BeantwoordenVerwijderen
  17. O, Christel, kan je toevallig niet vergelijken met die van Maarten Van Severen? Zitten die Eames stoelen goed? Ook na een uur of 3?

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Bloggen is inderdaad superleuk vooral als je getagd wordt :-). Kijk anders maar eens op mijn blog.

    BeantwoordenVerwijderen
  19. I know. Merci!
    Mixed feelings, though :)

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Hm? Hier valt te leren. Hoe doe je dat? Je zegt dat je iets leuk vindt en hoppa, het komt in je schoot gevlogen? Ook eens ergens proberen.

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Ze staan bij ons in de keuken en vergaderzaal, maar ze zitten zeker niet slecht.

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Ik heb nog maar net blogland ontdekt hoewel ik al een aantal jaren achter de naaimachine zit. Echt een schat aan informatie te vinden. Ik kijk er echt naar uit om zielsverwanten te leren kennen in blogland.

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Ik herinner me nog een mailtje van lang geleden omdat ik dacht dat je ook een blog had en dat we echt wel dezelfde smaak leken te hebben.
    Ondertussen is duidelijk dat je in de wieg gelegd bent om te bloggen. Ge doet dat goed!

    BeantwoordenVerwijderen