Communieoutfit, plan B

zaterdag 5 november 2011


Het zit zo. Oon ♥ cardigans (of golfjes, zo u wil). En bijgevolg haar dochter ook. Die dochter heeft een collectie om u tegen te zeggen. Allemaal netjes op een kapstok in de kast, naast de rokjes. Yummie, die kast kan haar. Instant vrolijkheid, iedere morgen.

Nu koop ik eigenlijk best wel vaak iets op de groei. Zo ook tijdens de laatste solden. Nooit op dag 1, eerder op dag 25 of zo. De restjes. Perfect. I can live with the restjes. Geen ellebogenwerk, geen foute impulsaankopen, en ik doe ook nooit aan prospectie, dus ik weet niet wat ik mis op dag 1. Alweer wat stress uitgespaard. Oef.

Zo kocht ik dus een hele resem cardigannekes waaronder een in een soort muntgroen. Zo'n soortement groen waar dochter niets van in haar kast had hangen, en waarover te discussiëren viel of het haar überhaupt wel zou staan.
Op de voorlaatste dag kocht ik schoenen. Niet mijn kleur, wel dat van de dochter, maar goed als 'extra paar'.
Toen bestelde ik een stofje dat de dochter mooi vond en toen ik het in mijn handen had, vielen alle stukken in elkaar. Het pulleke, de schoenen, de rok. Een plaatje.

Zo tegen het einde van de zomervakantie hadden we drie te grote kledingstukken. Als communieoutfit, plan A, niet slaagt, dan wordt het dit maar. Alweer wat stress gespaard. En lukt plan A, dan wordt het maar haar 1 septemberoutfit. Voor 2012. Zo chill.

planBplanB planB ballerina

En zag u dat? Mijn dochter wil haar haar nu in een dot. Als een ballerina. Ze ziet er zo frêle uit. Maar ook om op te vreten. Jaja.

39 opmerkingen:

  1. Het klopt inderdaad helemaal, dat plaatje ! Prachtige outfit !

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Prachtig, ik zou er niet over twijfelen!
    Jullie hebben smaak, zeker weten.
    En dat van de solden doe ik op precies dezelfde manier, minst stress, meest voordeel, minder volk, wat moet nen mens nog meer, buiten 3 zalige kinderen en de perfecte echtgenoot ;0)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Geweldig! I love solden too! ;-)
    Ziet er goed uit OON!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Schitterend dat plan B!
    Ik heb nog niet eens een plan A voor het lentefeest van mijn dochter ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Lol! No Stress baby!
    Kweetniethoemooi, die kleurtjes.
    En ik mocht haar handje vasthouden vandaag en dat ik ook zo frêle. :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Oh, golfjes in alle kleurtje, een must voor elke meisjeskast! Gedlaagde combinatie hoor!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. perfect gewoon. Mooi in al z'n eenvoud!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een prachtige outfit! En wat een beauty van een dochter.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wauw! Een hele mooie combinatie! Echt super! Nu hopen dat ze snel wat groeit en het vestje aan kan :)

    BeantwoordenVerwijderen
  10. klinkt allemaal als iets om jaloers op te zijn :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ik ben ermee gestopt met op de groei te kopen. Ik kon er gewoon niet meer aan uit.Dat heb je met 4 meisjes die elkaar snel opvolgen. Maar ik kan mij inbeelden de euforie van zo'n perfecte self-made match die je dan nog voor een appel en een ei hebt kunnen scoren.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Als ik dan terug denk aan wat ik droeg op mijn communie... Times changed, en maar goed ook! Ik zou een vinkje zetten bij communie-outfit, tegen het voorjaar heb je andere katjes te geselen. ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Inderdaad een zeer mooie combinatie, het kan zo uit een etalage komen!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. amaai ze gaat er in blinken! super mooi gewoon! en zo een geluk dat alles zo mooi op elkaar blijkt te passen!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Laat je ons eens piepen in die kleerkast?

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Ik had een spuuglelijk lang blauw kleed en witte handschoentjes... dat ze me zo ooit hebben durven aanstoten, onbegrijpelijk. Dit daarintegen is een plaatje, superschoon.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. En dan vraag ik me af wat plan A dan wel is.
    Bij ons ligt er ook een hemdje in de kast waarvan ik hoop dat dat tegen mei mooi past (al vrees ik dat zoonlief nog een goeie groeischeut zal nodig hebben).

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Mooie kleuren zeg, en die schoenen! Waw!

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Wat een plaatje! Ze is er prachtig mee, schone kleurtjes en mooi gecombineerd.

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Wat een leuk plaatje. Ik zou ook voor plan A gaan. Hier is nog niets van een plan te bespeuren voor het komende communiefeest (stress dus....)

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Ok, plan B is alvast goedgekeurd... alles vooral de no-stress-communieplanning... voor niks nodig al die stress...

    BeantwoordenVerwijderen
  22. @ Mini-@-Tuur: hier is ook nog in de verste verten nog geen plan te bespeuren voor het communiefeest. Pas na Van Katoen, op 14 april, begin ik eraan. Dus het zal snel moeten gaan :)

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Een plaatje! Alles zo bijpassend en zo schoon!

    BeantwoordenVerwijderen
  24. wat een mooie meid, die zal nogal schitteren!!

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Perfecte combinatie gewoon!! En dat is dan plan B? Dat belooft... ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Ooooh, het is werkelijk prachtig! Welk patroon gebruikte je voor het rokje? Ik zou er ook graag zo een maken voor mijn dochter.

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Aha! Dit weekend is er nog tegen mij gezegd dat ik de enige was die het woord golfke gebruikt! Zie!

    Amaai jij bent rap. Ik ging twee weken op voorhand pas op zoek, maar dat was ook niet alles.
    (het vormsel hebben we hier vier keer overgeslagen)

    BeantwoordenVerwijderen
  28. @ zapnimf: ik gebruik dat zelf niet, maar ik weet dat een deel van mijn lezers dat wel gebruiken, vandaar. Wij zeggen eerder 'vestje' of 'pulleke', met verkleinwoord, net omdat dat zo licht is.

    @ Heleen: een patroon is er niet echt. Het is gewoon een recht stuk stof met doorgestikte plooien erin, tailleband eraan en dan vastgemaakt als wikkelrok.

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Dat patroon klinkt te doen zoals jij het brengt....hmmm, ga eens proberen of ik dat ook kan. Bedankt!

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Zo een mooi meisje toch!! Ik zie eigenlijk wel in haar een ballerina!

    BeantwoordenVerwijderen
  31. plezant he, als alles zo op zijn plaats valt. ik vind de kleurencombinatie zeer geslaagd.

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Daar 'chill', hier nu plots 'stress'!!!
    29 april 2012 hoeveel dagen is dat nog?
    Een plan! Een plan! Mijn koninkrijk voor een plan!

    BeantwoordenVerwijderen