#SYTYCD

maandag 21 november 2011


Ik ben jaloers. Echt. Jaloers. Op mensen die kunnen dansen. Kunnen dansen zoals de deelnemers van So You Think You Can Dance.
Vorige zondag, toen ik wachtte tot het Lief thuiskwam van zijn late shift, kwam ik al zappend SYTYCD tegen. Ik kijk amper tv, kijk nooit VTM en al helemaal niet naar reality dingen. En toch, het trok me zo hard aan dat ik de hele week uitkeek naar zondagavond. Man, man, man, ik wil kunnen dansen. Misschien in een ander leven of zo.

Hebt u dat ook?

21 opmerkingen:

  1. Mijn benen doen ook mee als ik dat programma zie. En mijn armen schieten plots omhoog. :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. :) Ik ben een trouwe volger van SYTYCD vanaf de eerste aflevering van het eerste seizoen. Zondagavond is SYTYCD avond, en oh ik wou dat ik het kon, zo dansen! Mijn dochters, 4 en 7 jaar, zitten sinds dit najaar op dansles en ik zie ze genieten, heerlijk. Volgend weekend de finale. Kijk je dan ook?

    BeantwoordenVerwijderen
  3. echt he, en dat ziet er gemakkelijk uit als die dat doen, maar vrees dat dat niet zo is :-)
    We kunnen eens proberen he, met iedereen die dat graag zou kunnen...hahaha dat zou wat geven ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik heb een nicht die zo goed kan dansen. Vroeger gingen we samen op jazzdancestages voor een week en volgden les, heel leuk, maar ik kon nog niet 'aan haar hielen likken'! Zo slecht was ik nu ook niet, ik deed aan keurturnen en ben best wel lenig; zo zie je maar, het is een gave, een zegening om je op zo'n schone manier te kunnen uiten: al dansend!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Same feeling here. Op dat talent...daar ben ik echt immens jaloers op, ik zou er zelfs veel voor willen geven... Ik ben trouwens heel sterk aan het overwegen om me in te schrijven in de hipste dansschool van Leuven (ik steek er eerst de dochter in, en dan kan ik mooi meevolgen;)).

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Dat is niet dansen, dat is acrobatie.
    Ik ben heel content met dat beetje wiebelslaagsjakedraai dat ik kan dansen.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Dansen en zingen, en beiden trekken op niets bij mij, ik kan er wel heel heel erg van genieten als anderen alles geven, op reis op feestjes, op festivals, ik ben de grootste supporter, genieter, bewonderaar. Dat is toch iets wat lukt ;0)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Maar lieve oon! Iedereen kan dansen!
    Hoewel niet altijd voor publicatie vatbaar :).
    Maar als je wil dansen, dan kom ik je altijd graag vergezellen. We zullen misschien twee spasten bij elkaar zijn, maar echt, het zal zo plezant zijn en zo deugd doen :).

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ja, iedereen kan dansen, dat vind ik ook!!
    Sommigen dansen om op een podium te staan, maar ... gewoon lekker dansen en er vooral van genieten is toch ook dansen?

    BeantwoordenVerwijderen
  10. ha ja ik ben ook een echte fan, vroeger schoof ik na een aflevering van fame alles aan de kant om ze na te doen hihi.(daar waag ik me maar niet meer aan en blijf veilig met mijn haakwerkje op de bank)

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Oh ja, nog even zeggen dat je nieuwe 'bloglook' heel schoon is!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Dank je, Storm!

    @ Janina: ah, maar ik kan dansen, hoor. Uiteraard niet zo gecoördineerd en gestyleerd. En ook alleen, ik mag er niet aan denken dat ik iemand een blauw oog zou verkopen. Maar kom, misschien moet ik me er in een zatte bui toch eens aan wagen. Ik ga dan wel even achter jouw rug postvatten.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. het stemt mij content om op een toch wel intellectueel verantwoord forum als uw blog (of niet soms? :) een pluim te zien voor SYTYCD - de onnozele bindteksten en massa's reclame niet meegerekend is dat best een geslaagde manier om ook minder voor de hand liggende dansstijlen naar het grote publiek te gooien. Een dansschool zoeken in de buurt eh; als ge het huishouden wat verder delegeert (of gewoon laat liggen), moet daar toch tijd voor zijn? :)

    BeantwoordenVerwijderen
  14. dat zou ik ook wel willen kunnen, dansen en ik ben idd ook altijd een beetje jaloers op hen die daarin uitblinken. ik kijk SYTYCD niet, maar ik kan het me levendig voorstellen.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. haha, ja dat is herkenbaar :) maar ik vrees, voor die kunstjes, dat ik minstens 15 kg te veel weeg, en het feit dat ik me ook niet in elke richting kan plooien helpt ook niet echt :)

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Haha, intellectueel verantwoord forum. Die moet ik onthouden.
    Maar eh, Kapucijnaap, ik laat het huishouden al zo vaak liggen. Ik vrees dat lopen of zwemmen me toch beter ligt.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Ha! Ik ben gisteren ook in de zetel beland, in de hoop mijn energieniveau terug naar een aanvaardbaar peil te krijgen. En inderdaad, ik heb hetzelfde gevoel. Maar ik ben ook realistisch genoeg om te beseffen dat dit echt niet aan mij besteed is. Zelfs niet met veel pintjes.
    Dus ik steek de zoon op balletles, want hij heeft de moves wel.

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Ik was (voor de tv de deur uitgaan) zwaat verslaafd ana dat programma waar bv's op enkele weken tijd tot profdansers gedrild werden.
    En ja, iedereen kan dansen Oon, behalve Piet Huysentruyt dan, maar daar was iedereen het na dat programma dan ook grondig over eens :)

    En die kostuums dan, zucht!

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Ik krijg altijd ongelooflijk veel spijt dat ik gestopt ben met dansen. Ik zal nooit nog mijn niveau van toen behalen. Wie weet deed ik zelfs mee nu, mocht ik een betere leraar gehad hebben toen, gepassioneerd als ik was. *zucht*

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Ik heb dat zooo hard ook! Na SYTYCD fladder ik altijd door het huis mij inbeeldend dat ik ook kan dansen (niet dus)

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Janina en ik zullen u meesleuren. Naar de dansvloer, na een paar Roomers that is. Dan komt dat vanzelf goed!

    BeantwoordenVerwijderen