Wat men naaisgewijs kan produceren op 72 uur als de omstandigheden meezitten.

maandag 7 november 2011


U dacht misschien: "Dat wordt niets," toen ik u mijn plannen toonde. Edoch. In die korte tijd produceerde ik:

* 2 kleutert-shirts, voor O. en O.
* 3 baby t-shirts, voor S. en N. en E.
* 2 sponsen slabben voor ?
* 18 toile cirée slabben

De actualiteit schoot erbij in, dat spreekt.

De vakantie, die korte 72 uur, was heel ontspannend. Onder 'ideale omstandigheden' mag u het volgende verstaan:

* 3 uur per dag zwemmen (oude liefde roest niet, vooral niet in een privé-zwembad)
* 1 uur per dag tafelen (door kinders die willen zwemmen van zodra u uw laatste hap nog halverwege uw slokdarm zit)
* 5 uur per dag naaien (en ook volop zin hebben, ha!)
* 12 uur per dag slapen (wat kan daar tegenop?)
* 2 uur per dag nietsen/wandelen/spelen/kinderen in bed steken (relax!)

maar bovenal - met dank aan mijn geweldige schoonouders - 0 uur per dag huishouden. Dat ik daarna 2 dagen lang 100 machines per dag draaide, dat vergeet ik even.

En ook biais vergeet ik met plezier even. 35 meter op 72 uur was meer dan genoeg. Kunt u geloven dat ik zelfs in mijn dromen biais aannaaide? Maar de naaigoesting is weer helemaal terug. Mijn huishouden schiet er een ietsiepietsie bij in, maar het voelt weer goed. Ook met een vol en moe hoofd.

5 t-shirtsgroen + duikboot35 meter biaislintproductie

47 opmerkingen:

  1. Klinkt als een perfecte dagindeling! Vooral dat ontbreken van de huishoudelijke taken klinkt me als muziek in de oren :)Ik ben zwaar onder de indruk van je productie.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hah! Wat een leven :-) (voor even dan toch)
    Prachtig al die kleurtjes, geweldig goed gedaan.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Die dagindeling klinkt als muziek in mijn oren! 5u per dag naaien!! Waww

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een productie! En nog mooi ook en vast ook netjes!

    Liefs,
    Hanneke(maakt)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. slik!! zoveel op korte tijd chapeau! mooi resultaat!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. amaai!!! daar valt mijne mond effe van open!!! wat een lading! Supertof!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Godverdomme ik ben jaloers! :-) Zo'n schoon dingen weeral zeg! Ik kijk er naar uit dat die van mij een klein beetje ouder zijn zodat ik weer wat meer tijd kan maken voor eigen hobby's, zoals goed leren naaien!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hier droom ik nu ook van! Goed gedaan en mooi ook!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. amaai, wat een energie toch. ik ben er stiekem jaloers op.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. De baby's krijgen die rompers nooit allemaal vuil, zo'n stapel.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. fijn dat je ervan genoten hebt! mooie dingen alweer...
    Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
  12. en ook weer superleuke stofjes gebruikt. Zelf ook net weer de smaak van het naaien te pakken, dus driftig op zoek naar jongensstoffen, maar zie dat jij er ook wat tussen hebt zitten, mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. hhhmmm, er schoot dus nog 1u per dag over. wat deed je dan?? :-) knap gedaan, mooi mooi!!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. haha, ik en cijfers ook....
    Hm, wat zou ik in dat ene uur hebben gedaan? :)

    BeantwoordenVerwijderen
  15. KNAP!!! wat je daar weel allemaal hebt geproduceerd...

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Cool! Dat lijkt me een zalige vakantie die je achter de rug hebt

    BeantwoordenVerwijderen
  17. En dat privé-zwembad? Waren jullie of vakantie met de schoonouders of op logement bij de schoonouders (met eigen zwembad) ;-).
    Jij doet het beter met je naaimachien op vakantie dan ik met mijn boeken.

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Wat een vakantie. Als er nog een plaatsje is de volgende keer sta ik klaar hé. Wel beseffen dat ik 5 koters meesleur :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Geweldig! Zo productief! Daar kan ik alleen maar jaloers op zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Amai, chapeau! Moet heerlijk zijn om achteraf alle eindresultaten te bewonderen...

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Kleur, kleur, Oon maakt weer kleur! De lucht is grijs maar mijn scherm is groen!oranje!paars!rood!uitroepteken!

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Magnifiek! En bewonderenswaardig... en ook een beetje jaloersmakend die productie van jou!

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Amaai zeg, mijn mond val open van verbazing, voor zoveel moois en zoveel werk op 72 uur ...

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Wow zeg, jij bent echt een krak ... zo snel, daar kan ik alleen maar van dromen.

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Heb je dat allemaal op 15 uur genaaid ?
    Chapeau : jij hebt toverhanden en een reuzemachine!

    BeantwoordenVerwijderen
  26. oooh ! dat wil ik wel elke dag doen allemaal !

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Wohow! Prachtig!! Ik maak zo'n stapel nog niet in een maand :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Oeh, die groene duikboten zijn de max! Eens zien of ik die nog ergens kan vinden. En jong, 35 meter biais, ik benijd u precies niet...

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Mooie collectie, wat ene productiviteit zeg. En inderdaad, leek mij een zalige vakantie!

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Die T-shirts, ik kijk uit naar de tijd dat ik dat ook kan! Mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  31. waaw! om vrolijk van te worden! Oon on fire!

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Zo een productie! Wat een tempo zeg, en daarbij een pracht van een resultaat

    BeantwoordenVerwijderen
  33. en dat uurtje dat van de 24 overbleef.....?

    BeantwoordenVerwijderen
  34. ik moet bijna huilen van het onder de indruk zijn. ik zou ook graag zo schijnbaar moeiteloos kunnen naaien. ik heb het twee jaar gedaan, maar ik heb eigenlijk echt geen talent. triest he. maar ja. ik heb eerlijk gezegd ook nog altijd geen tijd... het is allemaal weer erg intrigerend en prachtig.

    BeantwoordenVerwijderen
  35. Amai, het is allemaal' omtertschoonst'! Ik ben benieuwd naar wat voor mooie dingen die naaigoesting nog gaat opleveren.

    BeantwoordenVerwijderen
  36. Prachtig! Al die kleurtjes!! Ik ben tegelijk overweldigd en geinspireerd.

    BeantwoordenVerwijderen