Een handdoek, zegt hij.
Ge zult dat dragen, zeg ik.

dinsdag 20 december 2011


Een tijdje geleden kocht ik dit Metsola stofje bij de sympathiekste jongensstoffenwinkel in Nederland. Ik had de tractors al lang in mijn mandje zitten, maar toen ze zo sympathiek waren om een Van Katoen actie op het getouw te zetten, laadde ik mijn mandje nog wat voller en was dat klikken op 'verzenden' slechts een kwestie van seconden.

Het is een sponske, en de zoon keek aanvankelijk nogal bedenkelijk. Zijn exacte woorden: "Dat is gelijk een handdoek." Njet dus. Maar ha, moeders zijn volhardend en gepaaid met de belofte van een stevige knuffel en een kus - benieuwd hoe lang dat nog zal pakken - trok hij het toch aan. En wel voor 48 uur. Luie weekends, weetwel.

De spons van de broeken komt van bij Pauli. Een Leuvense stoffenwinkel waar ik - als ik mijn blogcollega's mag geloven - dringend eens naartoe moet. De voorraad is al serieus geslonken, want zoals u ziet maakte ik twee broeken bij 1 trui. Omdat de broeken steevast sneller, euh, wel, vuil zijn. Is dat bij uw driejarigen ook nog nodig, extra broeken?

Maar kijk, het kind heeft eens een deftige pyjama, en was daar doodcontent mee. How sweet life is at the age of three.

spons1Handmade metsola shirtHandmade metsola shirtspons

39 opmerkingen:

  1. Zálige pyjama! Mijn 11-jarige zoon zou dat zelfs nog dragen!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Een heel fleurige pyjama is het geworden. Leuk gecombineerd.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Gaaf! Volgens mij droomt elk jongetje van zo'n shirt!

    Liefs,
    Hanneke maakt

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dat zal zalig dragen zijn...
    én heerlijk dromen van die leuke voertuigen !
    tja...jongens van 3 en een tractor...da's één pot nat !

    Zo'n sponske zou mijn kleinzoontje ook wel leuk vinden.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Is dat van diene winterspons? Zalig he!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Zo'n superpyama! Ziet er heerlijk zacht uit, en die kleuren... de max gewoon!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Keischoon, geweldige print en spons daar ben ik ongeloofelijk zot op, ik had in mijn kindertijd zo zalige sponskleedjes die ik ook graag 48uur had gedragen, mijn moeder was zo ruimdenkend niet ;0)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Een maatje M, voor een groot kind van 1,69 m. Danku.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. hahaha de titel alleen al :o) maar 't ziet er echt niet uit als een handdoek hoor, geen zorgen maken met die mouwen en zo is het echt geen handdoek :oD
    leuk dat hij het uiteindelijk met plezier gedragen heeft!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. @ Nele84: wat is dat, winterspons? Deze kocht Sanne in de zomer. Is dat dan zomerspons? Ik moet écht dringend in Leuven geraken.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. zalig mooie pyama! echt tof met die tractorkes!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ahja, de winterspons ;-). Dat is spons aan de ene kant en fleece aan de andere kant. Echt dik en wollig en gezellig en warm. En deze pyama: love it!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Heel tof! En volgende keer wil ik idd. wel meebestellen :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  14. @Storm : ik zou dat zelfs nog dragen en ik ben ouder dan 11.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Prachtig! De aaibaarheidsfactor stijgt nog met xp'n knuffelzachte pyjama.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Oh ja, die winterspons is heerlijk! Ik maakte daar lang mijn wikkeldekentjes mee.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Oh, zo zalig!!! Ik wil ook zo ene!
    En die spons spreekt me ook wel aan.

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Wat schrijf jij toch leuk! Geweldig. Ik zou willen dat ik dat kon.

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Heerlijk, mijn zoon loop rond in het zelfde model maar dan van petit bateau! Eigenlijk zou ik meer eens aan moeten wagen! Echt mooi gedaan!

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Mooi! De mijne slapen ook graag in spons...

    BeantwoordenVerwijderen
  21. zalig!! ik kom er echt niet aan toe, aan de jongenspyjama's maken, en ben er dan maar uit pure luiheid gaan kopen (shame on me). De klaarliggende stof zal dienen voor zomerpyjama's denk ik....
    Maar deze zachte exemplaren, daar zou onze Lukas zot van zijn!

    BeantwoordenVerwijderen
  22. ooh zalig!! ik heb - wat dacht je wel - dat traktorspons ook liggen. ik had iets anders in gedachten om te maken, ook voor de driejarige. Misschien deze vakantie...maar zelfs mijn 11-jarige wou er iets van "dat zijn de juiste kleuren mama" (zei de john deere fan)

    BeantwoordenVerwijderen
  23. en ah, mijn driegjarige kan wel een week doen met één broek. Maar t-shirts, how maar, nog geen halfuur denk ik...

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Wauw, wat heb je er een prachtig, zalige pyama van gemaakt. Ik zou zeggen:: Sweet dreams!

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Zo'n toffe pyjama, die zou hier ook de hele dag aan blijven, denk ik!

    En mijn zoon van 2.5 verbruikt ook véél meer t-shirts dan broeken. Hij behoort dan ook tot de soort van de veelvraten (en veelsmossers)!

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Moest ge uwe zoon echt niet meer omgepraat krijgen om de pyjama aan te doen. Ik wil hem gerust recycleren :-). Superleuk gedaan!

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Ik ben er een beetje verliefd op precies!

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Ha, Sanne is me al voor met de omschrijving van winterspons. Als je de 8ste komt, zal ik een stukje meenemen, dan kan je het eens bekijken! Het is echt nóg beter dan gewone spons. We kunnen die laatste wel omdopen tot zomerspons ja ;-).

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Alweer zo schoon, oon!
    Dat rijmt niet voor niets, denk ik.
    En die heerlijke foto's altijd, die maken het zo af he!

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Wat mooi!
    Ik heb er uiteindelijk toch een vestje van gemaakt voor Flor.

    BeantwoordenVerwijderen