♥ kopjes + koffie ♥

vrijdag 2 december 2011


Als het handgemaakt, sober, en betaalbaar is, dan zijn we hier snel voor een portie design te vinden. Helaas gaan 'design' en 'betaalbaar' niet altijd hand in hand. Maar zoals u wel weet is design meer dan alleen meubelen. Ook kleine dingen kunnen mijn hart een sprongetje laten maken. Iets kleins, zoals een kopje, bijvoorbeeld.

Voor kopjes heb ik ook een zwak. Guilty as charged. Yup. Mijn kopjeskast bestaat voornamelijk uit duo's, af en toe uit kwartetten. Als u hier komt eten, hebt u hoogstwaarschijnlijk bij het koffiegebeuren een andere kop dan uw buur. Niet goed voor bepaalde neurotische huisgenoten, maar kom, een tikkeltje nonchalance, dat is charmant.

Vorige zondag, op de Vitrine in Brugge, tikte ik deze beauties op de kop. Twee koppen van de hand van helen b.. Als ik nu zou gaan samenwonen, ik kocht dit als 'schoon servies'. Het design is sober, de tekeningen zijn grappig en lief. Kopjes met een ziel én een knipoog, elke ochtend bij de koffie. Als dat geen goed begin van de dag is.

cups by helen b.cups by helen b.cups by helen b.

U kunt helen b. hier vinden. Ga zeker eens kijken, ze heeft nog veel meer moois.

15 opmerkingen:

  1. Wat prachtig in beeld gebracht met die picnic-en !

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik heb ook geen twee dezelfde stukken servies. Dat is net charmant en niet zo erg als je iets breekt en ... we zijn in de mode, kijk maar naar Jeroen Meus.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dat meen je niet, ik ging net over dezelfde maar een ander kopje bloggen! Straf!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Blog maar, Mie!
    Het is super, al dat vaatwerk. Ik schaf er mij zeker nog aan.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik zie nog, eerst nog een fatsoenlijke foto en nu na die prachtige foto's van jou... ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. En als je al samenwoont en je koopt dat, is dat dan voor lelijk servies?
    Volgens mij is het nog steeds voor schoon.
    Ik vind dat heel mooi, maar toch heb ik graag een oor aan mijn tas.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ze zijn echt geweldig! En bij ons heb je met zekerheid een andere kopje als je buur, neuroten zijn hier sowieso op de verkeerde plek :P

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Knappe kopjes en heel mooi en origineel in beeld gebracht.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hier ook een sober-design-addict en ben jaloers van je kopjes. Lijkt me een leuk kadootje voor onder de kerstboom!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Oh maar daar ben ik nu ook eens wild van ze!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. er staan een paar nieuwtjes op de blog, kom je eens kijken?

    BeantwoordenVerwijderen