Pakjestijd

dinsdag 13 december 2011


't Is pakjestijd. Alweer. Een tijd waar menig mens naar uitkijkt. Behalve ikzelf, zo lijkt het wel. Natuurlijk krijg ik ook wel eens graag een cadeautje, maar ook weer niet te vaak. Alleen al het uitzoeken van en verlangen naar een cadeautje is zo leuk. Soms nog leuker dan het hebben zelf.
Maar ja, soms kan je er niet onderuit. Dan vraagt men lijstjes. En weet ik zo op het eerste gezicht niets te schrijven. Sinds dit jaar is dat veranderd. Nu wijs ik lijstjesvragers onmiddellijk door naar mijn Pinterest bord. Mochten ze me nog niet goed kennen, dan is dat op die manier op slag verholpen.

Hier enkele favorieten, maar weet, in mijn hoofd is de lijst eindeloos.

pakjes

1. Theekan Jansen+co 2. Boekenplank Presse Citron 3. Weegschaal Dille & Kamille 4. Coffee table Linde Hermans for Mooz
5. Transit brievenbus Centrifuge Design 6. Vilten krantenbak Muuto 7. Old news tijdschriftenbak Creatables 8. Don't Leave Me tabel Thomas Bentzen for Hay
9. Monthly Measure Calendar Sebastian Bergne 10. Coat rack Peter van de Water 11. Castle Logix Smart Games 12. Keukenwekker via House 8810
13. Kussens Mengsel 14. Melamine bekers Rice 15. Kinderstoelen van Robin Day via Winter's Moon 16. PlasmaCar voor iedereen van 2 tot 88 jaar
17. Komono watch 18. Ring Karen Kenniz 19. Boekenkast Jenk Design
20. Of misschien toch maar gewoon een bon uit mijn favoriete stoffenwinkel?

Aaaah, ik weet toch gewoon helemaal niet wat ik wil. Jullie wel? Wat zetten jullie met stip bovenaan je wishlist?

19 opmerkingen:

  1. Ik heb dit jaar een stempelsetje op mijn lijstje gezet. Al die mooie stempels steken mijn ogen uit, ik wil het ook eens proberen. En verder een abonnement op Ottobre, en uiteraard ook 'vers' stoffenbudget.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk idee van pinterest door te geven! Bij mij staat met stip bovenaan een overlock, maar dat zet ik niet op mijn lijstje wegens veel te duur, maar het staat wel vanboven :) Ik heb een "amazon universal wishlist" gemaakt waarop ik alles van alle site bij hou wat ik graag wil hebben. Dat maakt lijstje maken erg makkelijk. Je kan ook dingen scoren, en er notities bij maken van waar ze het bv kunnen vinden en de prijs natuurlijk. Altijd handig. Want het is niet leuk om iets te kiezen het lijstje, ernaar te gaan zoeken om dan te beseffen dat het boven je budget ligt. Voor mij is dit een goede manier :)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Die ring van Karen Kenniz krijg ik van mijn lief met kerst :)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik kocht de rode weegschaal onlangs voor mezelf, en ik beschouw haar als mijn kerstcadeau, maar mijn vriend vindt dat geen echt kerstcadeau, dus wil hij nog iets geven. Maar ik ben ook iemand die niet al te graag pakjes krijgt, zeker nu niet, want ik heb toch geen tijd om er 'mee te spelen' ;-)

    Dus ik zou ook niet goed weten wat ik bovenaan op het lijstje zou zetten, ik heb echt alles wat ik wil... Nu ja, behalve een eigen huis, maar goed, zo'n dingen zet ge niet op kerstwishlists he ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. En die plasmakar kun je met korting hier krijgen bij de optimel..

    Bij mij staan er haaknaalden in verschillende maten op mijn lijstje.... Vind het elke keer weer moeilijk..wat te vragen.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een goed idee om meteen door te verwijzen naar je Pinterest-lijstje!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. leuk lijstje :o)
    Ik moet eerlijk zeggen dat ik het hou op centjes ... dan kan ik naar hartelust stofjes en patroontjes kopen om te naaien :o)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Zou er een pakje 'tijd' onder de kerstboom kunnen?

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Oh, ja!! Een pakje tijd. Of geld, eigenlijk, om tijd te kopen.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. een CD voor in de auto. (Winokio)Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Bovenaan mijn lijst:

    een jaar zonder bezoek aan een dokter voor die kindertjes van me
    - geen huisarts, geen NKO-arts, geen ziekenhuisopnames via spoed, noch geplande operaties, geen scans ... -

    Zou dat even kunnen?
    Want dat zou voor mij heel erg veel betekenen!

    het kasteelspel mag je hier komen spelen,
    bij een heerlijke kop thee.
    ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Castle logix zou ik kiezen als leerkracht ;)
    Ma die plasamacar vechten ze ook altijd voor op school :)
    Maar het zijn allemaal leuke dingetjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Maar voor de rest ben je niet moeilijk?

    Ik wil alleen van die verrassingsprullencadeautjes die twee keer niks gekost hebben.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. alle mogelijke kleurtjes en formaten van de Japanese washi masking tape!
    o, ja!!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. @ zap: dat is mijn persoonlijk wenslijst, éh! En zoals gezegd, ik koop eigenlijk vaker niets. Maar als ze echt aandringen... tja... :)

    @ helen: ik moet stoppen met washi tape kopen. Echt.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Ben benieuwd. Hoe kan jij tijd kopen?

    BeantwoordenVerwijderen
  17. ik heb er vandaag al eentje gekocht, zo'n kerstcadeautje voor mezelf... met veel kleurtjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. http://www.misterdesign.nl/restore-mand-muuto.html

    Ik zag dat ze in reclame stond. Kan je misschien bij je wenslijstje vermelden. ;-)

    BeantwoordenVerwijderen