Oon & zoon & de iPhone

maandag 2 januari 2012


We sloten het jaar af met een onverwacht cadeautje onder een denkbeeldige kerstboom. Voortaan kan ik mezelf rekenen tot de groep van mensen die altijd online kunnen zijn. Kunnen, zeg ik wel. De zoon van bijna 9 heeft namelijk ergens een ingebouwd alarmpje dat afgaat van zodra ik mijn handen uitsteek naar dat nieuwe kleinood. Trappelend van ongeduld staat hij naast me. "Mag ik nu, mama? Mag ik? Mag ik?" Geen idee wat hij ermee wil aanvangen, want er is amper iets op gedownload en al helemaal niets voor kindertjes. "Gewoon," zegt hij, "een beetje naar jouw mails kijken en eens op het internet. Dat is cool, mama. Jij bent cool." Que?

Zucht. Wat een wereld is dat toch voor die kinderen van nu? Met die kleine vingers gaat het vliegensvlug. Alles 1 klik van hen verwijderd. Met grote ogen kijkt hij mij aan als ik zeg dat we vroeger alles opzochten in een bibliotheek. Toen er geen computer was, geen gsm of gps. "Hoe deden jullie dat dan?" vraagt hij. Tja, hoe deden we dat dan? Anyone?

Ik ontdek mijn iPhone dus stiekem, of na bedtijd. Mezelf kennende raak ik er vast in no time aan verslaafd. En die verslaving verdiende wel een hoesje. Eentje om het nieuwe jaar goed in te zetten. Zacht en stevig. Met garantie op een krasvrij scherm.
En handmade, dat ook, uit restjes. Het doet pijn aan uw ogen, zegt u? Wacht dan maar tot u me met dit stofje ziet voorbijkomen...

felt iPhone case
felt iPhone case
felt iPod case
felt iPod case
covers

De zoon kreeg mijn iPod toegeschoven, met een lading nieuwe muziekjes én een nieuw hoesje met de allerlaatste (p)oon(tje) labels. Tijd voor iets nieuws.

27 opmerkingen:

  1. Haha, ja hoe hebben we het ooit overleefd zonder internet! ;-) En vroeger? Toen gingen we naar de bieb, of we schreven een brief (jaja) voor een 'informatiepakket' en dan kwam er een hele bussel papieren brochures in een dikke envelop. Twas wat! En we stuurden elkaar nog weleens een kaart als we wilden weten hoe het met iemand ging, een echte papieren... niet via de e-mail ;-)
    Zoooo, dat daar een laag stof op ligt. Ik vind je hoesje leuk! En ik ben ook walgelijk jaloers dat je zo'n mooi stofje gewoon loslopend bij de kringloop vond!
    Esther.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Pijn aan de ogen? Bij mij alvast niet, integendeel. Een streling voor het oog. Zo simpel en toch heel mooi.
    En inderdaad... memorieeeesss! Even terug naar de vele uren die ik gesleten heb in de leeszaal van de bib in Brugge. Jij ook waarschijnlijk. En telkens naar de balie een werk moeten gaan opvragen met van die doordrukbare briefjes. Tot er plots internet was op de computers in de leeszaal. Huh, internet? Dat was toch niet echt een gemak in 't begin, de boeken waren interessanter. Stel je voor!!
    Hier thuis mag ik de laptop ook nog maar open doen of de oudste is daar al: mag ik, mag ik spelletjes spelen? I know that feeling, alleen is 't nog niet met een I-phone :-°.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. hihi,'t zal aan de "doagen" liggen al dat mijmeren. Ik vind het alleszins een wondermooi hoesje geworden met dat roos en oranje :) En zie toch een voordeel: dat voor elk cassetteke maken dat in je walkman verdween zou onbegonnen werk zijn geweest. Allez bij mij toch :)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Goh, de walkman. Deze vakantie hebben we eindelijk eens wat opgeruimd. Ik heb waarlijk drie cassettes gevonden van in mijn jonge jaren: luistercassettes begot met sprookjes. Onze oudste vroeg wat dat was. Toen heb ik hem gezegd dat die cassettes hetzelfde waren als de luistercd's van de mestkever en consoorten, maar dan hoe het vroeger was. Oh, nostalgie!!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. oooh wat een leuk zakje voor je iphone !

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Dat iPhonezakje is fantastisch, niks pijn aan de ogen, het fleurt juist de donkere dagen op!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Heel mooi gemaakt en zeer flashie.
    Tja hoe deden we het? Het lijkt of wij dertigers in de Middeleeuwen geboren zijn..... Vorige week had de zoon van 2 een Nintendo van de oudste in de hand gekregen en ik zag die telkens met z'n vinger over het scherm schuiven. Een knap staaltje imitatiewerk van z'n papa en grote broer die reeds verslaafd zijn aan de Iphone.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Geen pijn aan de ogen hoor! Ik hou van felle kleurtjes. En tja, die bib en de tijd die we daarin gesleten hebben, dat ken ik ook nog. Ik vond dat toen best wel tof hoor, maar ik ben dan ook nog een echte boekenwurm.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Mooie kleurtjes! Hmm ja ik vraag het me soms ook af, hoe deden jullie dat vroeger? Afspreken met iemand? En als je dan te laat ging zijn door de trein/bus kon je dat niet laten weten?... :)

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Haha, ja! Mijn broertje is 7 jaar jonger dan ik, en zelfs op die 7 jaar is er een hele revolutie gebeurd. Wij hadden thuis pas een computer toen ik 16 was, daarvoor werden alle taken met de hand geschreven of met een typmachine. Om documentatiemappen te maken ging je naar de bibliotheek en maakte je véél kopies, en ging je knippen en plakken. Als je een trein/bus gemist had, kon je bellen vanuit een telefooncel, maar dan moest je wel altijd kleingeld op zak hebben. En het strafste van al: ik ben helemaal nog niet oud! :)

    BeantwoordenVerwijderen
  11. welcome to the club, je zal niet meer zonder kunnen :) hoesjes zijn àf!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ik heb jammer genoeg geen iphone maar wel een ipad en ik ben er echt aan verslingerd! Dus je zal er snel niet meer zonder kunnen vrees ik :-). Als ik de pad bovenhaal komt mijn 1,5 jarige zoon steevast af: "bumba? Bumbalu? ... " Alles is maar 1 klik veraf en dat weten ze snel, hé. :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ha, hoe meer mensen rond mij met iPhone hoe beter, want des te minder mij dat kost aan smsjes (iPhones doen immers aan gratis iMessage-en).

    Ik herinner mij mappen vol oude zonnekind-en en zonneland-jes, want daar stonden vaak "informatieve" dingen in, en die konden we dan gebruiken om prentjes uit te knippen om werkjes of spreekbeurten te illustreren. Daar is nu geen werk meer aan met google images en prentjes laten rondgaan in de klas zal er nu ook wel niet meer bij zijn, dat zal wel met de laptop en een beamer gaan :-).

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Hoe wij dat deden? Een encyclopedie in 24 delen, en zoeken per alfabet. En voor de rest onze fantasie af en toe al eens gebruiken :)

    Mooie zakjes! Hoe zorg je ervoor dat die drukknopen vanbinnen geen krasjes achterlaten? Heb je daar nog iets overgenaaid?

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Dat is geen (p)oontje, dat is een (ph)oontje.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Hier geen aaifoon (ik zweer bij mijn Android :) maar ook ik moet aan de jongens vragen waar hij ligt omdat zij er Angry Birds, danwel Wordfeud op spelen. Eventuele messages of sms'jes worden mij liefdevol voorgelezen. Tis maar goed dat ik geen geheime contacten heb .........

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Fuchsia-oranje, een zalige combinatie!! De geboortekaartjes en -suikers van onze jongste dochter hadden precies dezelfde kleuren... ;-)
    En een iPhone staat hier op het verlanglijstje...

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Pijn aan mijn ogen!! Amai, dat is bij mij zeker niet het geval!! Prachtig gewoon!!
    Waar heb je dat ergens gehaald.
    Ik wil ook wel zo'n akje voor mij "gewone" gsm...tja, nog een beetje achter op mijn tijd;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  19. @ inie: dat zijn stukken dikke vilt die ik aan elkaar stikte. Je kan dat krijgen bij De Banier bijvoorbeeld.

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Brrr, ben ik nu echt de enige die niet van roze en nog minder van flashy roze houdt? ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Prachtig.
    Maar ik geraak nu al niet op tijd om mijn gsm te beantwoorden, hoe moet dat als je hem nog uit het zakje moet krijgen?

    BeantwoordenVerwijderen
  22. hoe deden we dat toch vroeger hè? hier ook een verslaafde sinds de feestdagen. moet eigenlijk ook nog een eigengemaakt hoesje in elkaar steken, heb de mijne nu met een [gekochte cover] vermomd tot old school casettebandje;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  23. De kleuren spatten gewoon van mijn scherm. Kei-tof!
    ♥kleur in de winter!

    BeantwoordenVerwijderen