Smossen toegelaten

woensdag 11 januari 2012


Er zijn zo van die momenten dat ik, na het halen van deadlines en uitvoeren van verplichte nummertjes, nood heb aan iets onzinnigs. Iets wat compleet onnodig is, maar waar ik wel zin in heb. In mijn hoofd zit dat uiteraard in een wip in elkaar. Zo knipte ik op een avond 9 slabben. Fluitje van een cent. Toch? Alleen had ik het wisselen van garen - bweik - schromelijk over het hoofd gezien.

Niettemin, de (al dan niet toekomstige) baby's uit mijn vriendenkring zullen alweer in stijl kunnen smossen.

bibsslab *ninjaassortimentslab *petitpan

Maar eigenlijk, zo in de nieuwjaarsmaand, is het ook niet weer gewoon tijd dat we hier eens wat weggeven? Hm?

Het supercoole Ninjastofje, trouwens, is een ontwerp van de nog coolere madam Verbeelding en nog steeds te krijg in de webshop van Van Katoen.

Zelf maken? Zie hier.

31 opmerkingen:

  1. Mooie slabbetjes! Zonde om op te smossen eigenlijk.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een leuke slabbetjes! Vooral die (retro) bloemetjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Super kleurrijk én mooi! Ik ben zot van het stofje bovenop de stapel op foto 1.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mooi en klaar voor al dat gesmos8
    Heb je trouwens al gezien dat Anna Maria Horner de pyjama voor je jongste zoon als een van haar favorieten van 2011 aangaf? Ik vond het artikel op de blog http://sewmamasew.com/blog2/2012/01/reflections-predictions-anna-maria-horner/
    Dat is toch geweldig!!!!!!!!!!!!!!! Zet het maar in je eigen blog, je mag er fier op zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Te mooi om bavet te zijn vind ik. Heel mooi dus! En eu weggeven? Dat vinden we altijd leuk hoor!:-)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. weggeven? aan ons, uw lezers bedoel je? fijn plan :D ik had mijn metekind (allez, de mama eigenlijk) nog een zelfgemaakte bavet beloofd, en voorlopig ziet het ernaar uit dat het kind eerder zijn communie zal doen dan de bavet krijgen van zijn meter :(

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik vind ze supermooi! Jammergenoeg (?!) heb ik stapels slabben gekregen maar misschien zal ik er toch nog eens een paar maken, weggeven kan natuurlijk ook!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Altijd leuk om zo'n massa productie bij elkaar te zien liggen. En ik herken het gevoel, ik heb ongelofelijk veel zin in vlaggelijnen,... :)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ze zijn prachtig geworden. Er gaat heel wat gesmost kunnen worden in uw vriendenkring.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Jammer dat ik geen baby's meer heb ... En nee, er komen er ook geen meer!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Bovenste stofje van bovenste foto: dat was lange tijd mijn all time favourite qua stof. Livs zeteltje en Zannes wippertje bekleedde ik daarmee. En nu is ze op. Dus ik glimlach eens nu ik ze hier zie passeren. ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ha, Riet, ik weet het. Ik moet ook altijd aan jou denken als ik dat stofje zie.
    Ik heb er maar een heel klein stukje van, meer dan een slab gaat er echt niet uit.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. 2011 was precies wel een heel vruchtbaar jaar in uw vriendenkring :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Garen wisselen bweik, zeg dat wel! Het mag dan maar een half minuutje werk zijn, het is wel al gebeurd dat ik aan een projectje in een bepaalde kleur begin, gewoon omdat het garen op mijn machine er bij past.
    Leuk hé, zo'n kleurrijke slabben. Ik vloek op die slabben van ons, de Witte Lietaer, onverslijtbaar helaas, ik heb in geen 8 jaar en een half een reden gehad om er nieuwe te maken.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. oooh zooo mooi!
    je zou bijna willen dat je zelf nog slabbetjes moet dragen. :D
    en weggeven, ze mogen altijd deze kant op komen. Ik heb een metekindje dat altijd met een slabbetje rondloopt omdat ze ongelooflijk veel zeverd, letterlijk dan :D

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Is ook gewoon mooi om tegen mijn muur te hangen!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Ik zeg altijd : schoon slabbekes hebt ge nooit genoeg :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Ik vind dat een goed idee, weggeven. Ik vermoed dat zo'n slab bééldig zal staan bij ons tweede... ook al weet ik nog niet hoe het eruit ziet of dat het een jongen of een meisje is, ja, ik weet dat nu al gewoon zeker!

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Schoon bavetjes, doen zelf mij kwijlen
    Ik zou daar ook beter eens aan beginnen met een babytje op komst.
    Nog 4 weken, maar zeker 4 keer zoveel plannen in mijn hoofd, en jammer genoeg nog veel te veel andere dingen in orde te brengen...

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Weggeeftijd? Tuurlijk da! Altijd plezant ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  22. stoefslabbetjes noem ik dat, voor op zondagen, als er volk komt :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Zo'n bandwerk daar heb ik altijd respect voor, bij mij lukt dat nooit... te snel beu

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Schoon! De derde van links is mijn favoriet.

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Wow, toch knap hoor dat je er zo even een aantal maakt!! Die 2 dezelfde zullen mijn tweelingdametjes prima staan ;-) hahaha

    Groetjes, Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Ah, ook weer zo leuk, alleen al bij de foto is een slabbetje nodig! Heb de beschrijving meteen doorgenomen, nu nog even om baby's in de vriendenkring vragen :)

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Gisteren uitgeprobeerd en resultaat werd goedgekeurd door beide zonen en husbie... enige probleem: ik had ze als cadeautje voorzien bij 2 geboortes maar de jongens willen ze niet meer afgeven ;)

    BeantwoordenVerwijderen