Traffic tees

zaterdag 7 januari 2012


De weken gaan voorbij en ik raak ondertussen zo bedreven in het ineenzetten van t-shirts dat ik er soms effenaf horendol van wordt. Maar bandwerk loont en het resultaat is bevredigend en dat is uiteindelijk het belangrijkst.

Tussen al dat bandwerk zit af en toe ook eens iets voor de kinderen. Of voor kinderen van iemand anders. Omdat er nu - en de eerstkomende maanden al evenmin - geen tijd is voor uitgebreide projecten à la kleren voor mezelf, jurkjes en oh boy, het langgevraagde hemd voor het Lief, houd ik me aan dingen die ik bijna met mijn ogen dicht kan maken. Niet altijd wat ik zou willen, maar hé, mijn tijd komt nog.

traffic teestraffic teestraffic tees

De zoon ging er met een halfafgewerkt shirt vandoor en besloot van de weeromstuit dat gekke moves wel zijn ding zijn.

F walks like an Egyptian

Stof van bij Koekepeertje, Miss Tiggr en Mama Pluis.

37 opmerkingen:

  1. ziet er heel mooi uit, prachtig.

    mvg saramm1987

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Die 'groene met rood' is geweldig mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. ik moet me daar dringend ook eens aanzetten, want het zijn geweldig leuke jongensshirts die jij maakt

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Oef.. waarom ik nog geen volger ben is mij volslagen onduidelijk en heb mij dus meteen aangemeld. Hoef ik niets meer te missen :) Zo een mooie projektjes! Mag ik vragen welk patroon je voor die 'romperhalsjes' gebruikt? Ik kan niet wachten om mij daarop te storten!
    Dag!
    Silvia

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Superschoontjes. En heel leuk om naar te kijken. Hoe raar het ook mag klinken, ik zou er zo eentje moeten maken voor een geboorte en het lijkt me een helse job. haha.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Haha, die gekke moves. Schoon t-shirtjes weeral!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. mooi! waarmee is de hals eigenlijk afgeboord en waar haalde je het? alvast bedankt

    BeantwoordenVerwijderen
  8. die boothalzen - zucht... - zijn zo mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Prachtig! Al dat handwerk is ergens goed voor he, het wordt perfecter en perfecter :-).

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ah, bandwerk dus. Stom automatisch spellingscorrectording.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Zo mooi om naar te kijken!! En eens de zon zich wat meer laat zien, gaan ze hier ook nog en masse geproduceerd worden, om die tricot stapel wat te doen slinken. Die groene ga ik, als ik mag, misschien wel eens copy-catten. Zo schoon!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Super koddig!! Ik zit met dezelfde vraagjes: het halsje?! Hoe & wat? :)

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ongelooflijk mooi! Ben ook een grote fan van jouw blog ... wat een heerlijke foto's steeds!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. @ polkadotjes: dan doen we dat eens samen, he? Wedden dat je het een fluitje van een cent vindt?

    @ Needlework: copycat away, my dear!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. @ Seweet: het patroon komt uit Ottobre 3/2011, heet Happy Animals en gaat van 62 tot 116. Voor mijn kinderen valt het heel ruim. De zoon die 98 draagt past hier nog makkelijk in een 86.

    @ Misslizz: de rode en blauwe boordjes zijn gemaakt uit boordstof. Die koop ik bij Mertens in Melle of online bij Koekepeertje.
    De groene is eigenlijk tricot die als biais is aangebracht.

    @ frambooske: de hals is gewoon volgens de beschrijving van Ottobre gemaakt. Als je wil kan ik dat wel eens uitleggen.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. ooooh wat een mooie-t-shirts !
    Bandwerk of niet ik vind ze super !

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Supermooikes! Ik hou wel van snelle projectjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Hei - merci! Ik dacht dat het boordstof was, maar dan een dunner reepje... Geen Ottobre hier, maar ga zelf eens kijken of ik het kan uitzoeken en als het echt niet lukt dan roep ik eens!

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Ok was te vlug. het staat onder je blog waar de stofjes vandaan komen :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Oh! Those look so bright and colourful.
    Love your photos :)

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Heel mooi!Ik ben vooral weg van de groene!

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Ze zijn prachtig! Heb de Ottobre meteen besteld... Gebruik je een overlockmachine? Ben me aan het oriënteren op de aanschaf van zo'n ding, dus alle advies is welkom. In ieder geval weer een mooi project voor zoonlief om op de lijst te zetten, dank!

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Zie ik het goed dat jij de boord niet doorstikt, maar gewoon dubbel aan het pand zet met de overlock? Ik heb nu bij de eerste de tricot boord netjes eerst aan het pand gezet, dan omgevouwen en met tweelingnaald doorgestikt, maar het gaat vreselijk lubberen. Die van jou zitten er zo prachtig aan, ik hoor graag hoe dat zit!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, klopt. Dubbelvouwen en aaneenstikken met de overlock. Je kan inderdaad ook eerst 1 kant aan de t-shirt zetten, dan omvouwen en doorstikken.
      Lubberen komt wellicht omdat je boord te lang is. Altijd 80%-85% van de lengte nemen voor je boordjes.

      Verwijderen
  24. Super schoon! Je maakt dat d'er ook zo simpel uitzien! En wat een SUPERTIP: Boordjes 80%-85% van je pandkant, dat houd ik in gedachten... Bedankt Oon!

    BeantwoordenVerwijderen