Vandaag is rood

vrijdag 27 januari 2012


De dag begon met een rode ochtendschemering en ging over in een zonovergoten voormiddag. Wat is dat lang geleden. Dat mijn ramen nu overduidelijk archismerig zijn laat ik even niet aan mijn hart komen. Vanmorgen zag ik overal rode dingen.

rood2

* de rode kinderpantons * de 'nieuwe' Freitag van hier * een nieuw broodmandje * de tekening die ik ooit kreeg van Mus * het wijde t-shirt dat voor de smalle dochter steeds weer voor frustratie zorgt * het poppendekentje waarop ik ooit de koosnaam van de dochter 'borduurde' * de zelfgehaakte rode muts van vorig jaar die wellicht voor eeuwig in de kast zal blijven liggen * het koffieapparaat dat altijd voor een discussie zorgt, roze of rood? * de boordstof van hier die al weken mijn ogen uitsteekt en die ik maar niet verwerkt krijg

Vonden jullie het ook een mooie dag, vandaag?
Prettig weekend!

23 opmerkingen:

  1. oh, dat broodmandje! Ik zou daar nooit opgekomen zijn om hélium met rood en witte stipjes te combineren...maar het is supermooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. 't ziet er allemaal fluo roze uit op mijn scherm :-).
    Maar, idd, ik zit al een hele dag naar buiten te kijken, ik zie een blauwe hemel (oh, en een rood-wit gestreepte toren) en denk dat het buiten nu wel zalig moet zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Haha, inderdaad. Op mijn ene scherm ziet het er rood uit en op mijn andere neigt het naar roze. Niet fluo, maar toch goed op weg.
    't Ligt aan uw scherm, meid.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. hier ook alles flashy roze, maar dat is ook schoon hoor;) ((En op mijn ander scherm is het nog feller roos)) Hier ook zalige dag, laat het zo maar blijven want vanavond zakken we met de schoonouders af naar gent, ben benieuwd....

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Het is idd een prachtige dag!!! Bij flickr ziet het er al roder uit dan hier bij blogger.
    Liefs,
    Veerle
    ps hoe doe je dat trouwens linken naar flickr?

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Veertje: in Flickr heb je een knop 'Share', dan kies je Copy HTML/BCC code. Dat kopieer je en kleef je in je blogbericht. Ik moet wel het formaat van de foto in Blogger nog aanpassen, anders komt dat over mijn rechterzijbalk, maar dat hangt af van hoe je blog is opgebouwd.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ha jouw rood is even rood als het rood van mijn vink-tas ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ja, zeg, Mie. Ik ga eens kijken of ik die foto's kan bewerken, want het moet echt wel rood zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Flashy roze, inderdaad! :) Maar ook echt een heel mooie zonovergoten dag.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. super zalige dag, hier wordt k spontaan zoooooooooo vrolijk van, super gelukkig maakt da zonneke mij, gewoon maar om er daar voor mij zomaar te hangen schijnen ... zaaaalig!!! liefs, mimi xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Bij mij ziet het rood... (Allez, op mijn scherm hè. En onder mijn neus ook een beetje. Verdomde snotvalling.)

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Het is vandaag een heerlijke dag! ik geniet! Fijn weekend ook voor jou!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat een mooie spullen!Ja een heerlijke dag!!! Mijn knalrode lampenkappen hangen(heel gaaf) We gaan zo een heerlijk weekendje weg!! Jij ook een heel fijn weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Roos of rood ... maakt niet uit ... ik word van allebei helemaal vrolijk!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Ik hou ook van rood, ik draag vandaag een rood kleed, een knalblauw vestje met rode broche en mijn zelf gehaakte sjaal is ook knalrood.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. :-) Bij mij is het ook fluo, mijn eerste gedacht was zelfs: 'had Oon geen afkeer van roos?'. Maar zie, het zal aan mijn scherm liggen.
    Verder was het een fijne dag ja, ik heb belachelijk veel kleren gekocht voor de kinders.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. moah, dat broodmandje, datpast PERFECT in mijn keuken!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Het was een schitterende dag, en ik ben hem begonnen met lovely day van Bill Withers. Zucht!

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Ik zie alles in perfect mooi appeltjesrood. Enkel het senseomachien is volgens mij roos :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Tja, je hebt nieuw en 'nieuw'. Als je er maar vrolijk van wordt..

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Ik word er elke dag supervrolijk van. Kan het niet laten om altijd even over het zeil te strijken met mijn hand :)

    BeantwoordenVerwijderen