Dat groeit, die kinders.

woensdag 8 februari 2012


De tijd lijkt stil te staan in mijn hoofd. De weken gaan voorbij, veel te snel, en mijn hoofd hangt nog ergens in oktober.
Mijn kinders, daarentegen, die zijn niet blijven stilstaan. Die groeien. Jaja, roloogt u maar. Te korte mouwen of broekspijpen is voor mij soms een echte eye-opener. Mijn jongste twee zijn zo klein, en groeien zo traag, dat elke te korte broek of te korte mouw gepaard gaat met een blik van verwondering en lichte euforie.

Op momenten dat ik dat besef zwier ik ze stante pede tegen de muur, met een boek op hun hoofd, en meet hen na. Kan dat wel? Groeien. Ze. Echt?
De dochter deed bijna 7 jaar over een extra 70 cm, wat, gezien het feit dat ze het eerste jaar (ook slechts) 20 centimeter groeide, een enerverend traag tempo is. Zo traag dat een mens zou vergeten dat het kind effectief groeit. Maar kijk, het gebeurt dus wel.

Deze week was het vooral de jongste die - eerlijk waar - uit àl zijn broeken is gegroeid. En ook pyjamabroeken werden nu echt wel belachelijk kort. Tijd voor nieuw gerief.

dragon pajamasdragon pajamasdragon pajamas

Zoals u ziet hadden wij er niet echt zin in vandaag.

dragon pajamas

En omdat de labels op zijn en hij de voorkant niet van de achterkant kan onderscheiden, een flockselken.

dragon pajamas

Trouwens, de heerlijk 'ouderwetse' spons komt van Koekepeertje. Zie die lusjes. Pure nostalgie.

40 opmerkingen:

  1. Ooh, wat superleuk! Volgens mij doet het model gewoon een draakje na :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Zalig!

    En die traag groeiende kinders, dat ken ik. De dochter wordt er binnenkort twee en blijft in een maatje 80 passen... Al bespeur ik tegenwoordig zo af en toe eens een korter wordende broekspijp.
    ze hebben zo wel lang plezier van wat je maakt hé!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Zalig! Die spons!
    Van mij mogen pyjama's te kort zijn. En in feite is dat hier ook het geval voor elke broek. :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Maar zo mooi! Chance dat mijn zoon nog te klein is om jaloers te zijn

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Supermooi, maar van die dochter snap ik toch iet goed. Mijn dochter is 7 en half en is 1m22.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ongelofelijk mooi.

    Mijn klein mannen die groeien altijd maar OP, maar nooit UIT... Dus hier zit ik altijd met broeken die oftewel te kort zijn oftewel te breed. Enfin, maak er dus zelf maar een paar...

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Mooi! Klaas vraagt: "Ben ik dat?" :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Oh wat mooi! En alweer met die mooie babyhals;-). Beide zonen keken mij hier onmiddellijk aan met "puppy-ik heb geen pyjama oogsjes";-)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. dus die vorige pyamakes die we hier al zagen passeren zijn al te klein ?? :-(
    ik zou daar geloof ik een boordje extra stof of boordstof aanzetten

    is die geflockte draak geen ongelofelijk gepriegel?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, die zijn al te klein. Of beter: te kort.
      En dat flocksel is inderdaad prutsen, vooral bij het knippen. En ik gooi het gegarandeerd eerst eens in een hoek, om dan een dag later verder te doen. Maar de aanhouder wint.

      Verwijderen
  10. Toffe combinatie met die sponsen broek!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wow super schoon. Die gaat goed slapen in zo'n knusse stof.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Cool!!!! Echt wauw! En dat truitje kan toch ook perfect zonder pyjama, niet?
    Ik ga me toch ook eens aan pyjama's moeten zetten, aangezien dat hier de meest favoriete zondagse outfit is.
    En die spons is nu toevallig ook juist naar mij onderweg: van geluk gesproken.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. De t-shirt kan zonder de pyjama-outfit, ja. Soms is dat wel moeilijk om hem dat aan zijn verstand te brengen, want dan gaat hij met zijn pyjama naar school :)

      Verwijderen
  13. oh, moeten pijama's echt passen? hier zit winand nog een een pijama maat 74, hij is ondertussen 3jr...het is een soort kniebroek geworden, maar hij vindt dat niet erg en ik ook niet, want zijn slaapzak is wél op maat. En de rest van de kinderen....dit slapen er ook nogal sjofel bij...bijna alle pijama's en nachtkleedjes zijn te klein. Dat is toch niet erg he? zeg me dat dat niet erg is.
    Verder een superlieve pijama, oh moest ik toch maar veel tijd hebben, dan zou ik ook alle5 een nieuwe pijama maken, in spons...<3

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het is niet erg.
      Wij hebben geen slaapzakken meer, en die kinders hebben koud. En wat is er dan beter dan uw benen op te trekken en uw voeten in een lange pijp te frommelen?
      Maar vooral als ze het hele weekend in hun pyjama rondlopen, dan wil ik ook wel op iets schoons kunnen kijken en niet op iets sjofels. En gewoon, mijn voorraad moet toch ook op? Anders kan ik niets meer kopen :)

      Verwijderen
    2. ik hoop ook dat het niet erg is, tante hilde, ik durf niet zeggen in wat voor "pizjama" stig slaapt ;-)
      maar wel heel schoon, deze draakjes, dat lijkt mij een heerlijk weekend-kostuum

      Verwijderen
  14. Weer zo mooi! En dat van die benen optrekken en die voetjes in die broekspijpen, zaaalig!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Oooh, die ziet er ook zo lekker gezellig en warm uit! En dat geflockte draakje, super!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Jouw pyjamaatjes zijn gewoon supergezellig!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Wauw! Zo schoon! Ruben (bijna 2,5) zat hier net op schoot en liet duidelijk verstaan dat hij er ook zo een wil! Ik weet wat doen :-)
    Maar ik ga hier binnenkort eerst maar eens aan wat lente-/zomerkleren beginnen... Korte pyama's voor als 't terug warmer wordt, heeft hij en zijn winterversies passen nog, dus 't zal iets voor volgend jaar zijn :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Spons is echt super. Ik kijk uit naar de zomer om voor Jack van die heerlijke shortjes te maken. Heel mooie pyama!!

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Leuk! Mooi gecombinbeerd en het heeft iets liefs dat geflockt draakje.

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Groeien uw kinders ook nog steeds in de lengte en niet in de breedte? Het eten gaat hier (bij momenten) redelijk, maar die zoon van mij komt geen gram bij! (dat heeft hij van zijn vader)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Alleen in de lengte, jong. Nog geen 17 kilo voor 116 cm en 13,5 kilo voor 100 cm. Dat hebben ze ook van hun vader. We zullen maar content zijn dat ze überhaupt nog groeien, zeker?

      Verwijderen
  21. Gelukkig maar dat hij groeit toch? Die foto's zijn leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Wat een prachtige combinatie,tricot t-shirt met een sponsen broek,dat is zoals het moet!

    BeantwoordenVerwijderen
  23. al goed dat die groeien he. kunt ge altijd nieuwe dingen maken...

    BeantwoordenVerwijderen
  24. "Fe-ix boos eh mama". Dat worden nog dikke vriendjes, kunnen ze samen zagen over het moeten poseren voor hun moeder :-D
    Heel mooi trouwens, zo gezellig, zo'n sponzen broekje :)

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Weerom prachtig! Ik ben jaloers van die halsafwerking! Een tip/tutorial hoe het moet? heb hier ook tricot liggen maar durf er niet aan te beginnen...

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Geen probleem, ik maak er eens werk van.

      Verwijderen
    2. thnx! gebruikte je een patroon uit 'n ottobre voor de maat?

      Verwijderen
    3. Ja, het patroon heet Happy Animals, maar ik heb er nu niet meteen een idee van uit welk nummer dat komt.

      Verwijderen
    4. na wat speurwerk gevonden bij Paspelpoezen :) http://paspelpoezen.wordpress.com/tag/thijs/
      is Ottobre 3/2011
      Toch vreewelmerci!!

      Verwijderen
    5. Dan kan je de uitleg zelf toepassen :)
      Roep maar als je nog een fotodemo wil.

      Verwijderen
  26. Mooi! Hmm, stofje ligt hier ook klaar. Ik begin te twijfelen, pijama of t-shirt, allebei heel leuk.
    En die liliputters groeien inderdaad, millimeter per millimeter denk ik dan. Heb mijn KleineMan van 't weekend eens opgemeten, tsja, 98cm en 12,8kg, en binnen drie weken vier (maar hij kan het uileggen voor 10), ik zal hem eens wat meer schuppen onder zijn gat moeten geven...

    BeantwoordenVerwijderen