(Dé)portation à la piscine

woensdag 22 februari 2012


Op maandagavond gaan de oudsten zwemmen. Serieus onder dwang, want alhoewel ze het goed doen, is het absoluut niet hun favoriete bezigheid. De kleine man en ikzelve zijn dan bankzitters in het dompige, en bij wijlen zelfs ademsnoerend warme zwembad. Ook niet onze favoriete bezigheid, maar beide partijen verschillen hierin grondig van mening en willen dus grif wisselen met de andere.

Elke week weer voltrekt zich hetzelfde scenario. Meneer F wil een hele lading auto's meenemen om zich vrolijk door dat uur bankzitten te worstelen. Voorlopig gebeurt dat in een soortement hobo sack die het levenslicht zag toen Dana wellicht zelf nog met auto'tjes speelde. Dat is 1.
Twee. Na het zwemmen wordt er nog even gespeeld. Maar om dan ook nog op ons zwemplank en -vliezen te letten? Ho maar! Nee, nee, we weten iets beters, we dumpen alles gewoon kliedernat in ons moeders armen. Keer op keer dezelfde miserie.

Vanaf volgende week wordt alles net iets efficiënter én stijlvoller getransporteerd.

vossentas2vossentas3autozakje1vossentas1vosencars

40 opmerkingen:

  1. Ook volgens mijn patroon? Te gek!!!
    Esther.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja! Weliswaar serieus aangepast qua maten, maar wel volgens dezelfde manier in elkaar genaaid.

      Verwijderen
  2. haha, alle jong, vindt gij da nie leuk om zo kleddernet zwemspul op te vangen??

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Nice, nu kan je gefrustreerd zijn met knappe zak.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat doet toch al wat. Kan ik een druppelspoor trekken dat tenminste niet meer van mijn ellebogen komt.

      Verwijderen
  4. Mijn kleine man begint binnenkort ook met zwemles. Ik kijk er ook niet echt naar uit hoewel hij zelf niet kan wachten. Mooie tas! Is het van waterafstotend materiaal?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Nee, hoor. Het water mag er gewoon door druppen. En achteraf kan ze zo de wasmachine in.

      Verwijderen
  5. Mooi, mooi, maa wat moedig van jou! Onze meisjes leren nog niet zwemmen omdat we er zelf geen zin in hebben :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Zwemles, inderdaad dikke miserie.
    Maar je tas is super!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. klinkt leuk zo'n zwem-ritueel.....
    De tas en bijbehorende foto's zijn wel erg leuk.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik ben blij dat de dochter kan al kan zwemmen, jullie zwemles valt nog op een redelijk uur; bij ons was dat om 9 uur 's morgens in Eeklo astemblieft, en dat in het weekend.
    Zo'n tas had er mijn ochtendhumeur misschien wel wat op verbeterd. Mooi gedaan.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Mooi! En zo dapper dat de twee partijen dan toch blijven volhouden... Dat stofje is precies wel de ontdekking van de maand ofzo: ik zie het 'overal' opduiken en wou dat ik het zelf ook tussen de stoffenvoorraad had zitten. Echt schoon!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat? Zwemles, is dat al direct met vliezen en al? What happened to de mouchen -plankskes -waar -de -kleuters -reeds -in -gebeten -hadden??

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. ja da zou ik ook wel es willen weten! ik heb zelf ooit nog én in zo een plankske gebeten als kleuter (geef toe da het uitnodigend is eh die mouchen planskes :)) én er mee leren zwemmen :)

      Verwijderen
    2. Iedereen heeft zijn eigen plankske, hé. Iek, plankskes met beten erin. Brr.
      En ja, Sanseveria, met vliezen. Dàt maakt het tenminste nog een beetje leuk.

      Verwijderen
  11. Heel herkenbaar, al die zwemattributen die meegesleurd moeten worden en als je dan zelf absoluut niet van zwemmen houdt ... des te erger ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  12. aha! daar droom ik nu ook eens van se. Alle niet stijlvolle zakken, tassen en ander spul vervangen door schoon materiaal. Werk,...
    En schoon, die zakken van u!!!
    Tuur haalde afgelopen weekend zijn eerste brevet. Net op tijd, want binnen een paar weekjes gaan ze met de klas ook zwemmen. (ocharme, hij was op dat moment zelfs te moe om blij te kunnen zijn)

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Bij mij verstopte de jongste zich dan in één van de 100 lockers, paste ze precies in, deurtje dicht. Standaard ritueel van minstens 80 deurtjes opendoen en in een locker kijken.
    Een paar jaar lang eens per week. Ook fijn!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat een mooie tas, zo met die naam er op geweldig

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Het klinkt (en ziet er uit) als een doorweekte volksverhuizing, maar 't is zijn wel heel mooie zakken. Tof lettertype!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Dag Oontje,
    Prachtig exemplaar! De zak is echt wel goed gelukt. We hadden het er al lang over, hé. Blij dat je de tijd gevonden hebt om nog eens iets voor 'jezelf' te naaien. (lees: voor je eigen kinderen)
    Zeg, aangezien jij het rekenwerk al achter de rug hebt ... stuur je mij de afmetingen eens door? Ideaal om te maken voor DochterLief. Of dacht je dat die met zo'n grote tas als Zus ging rondlopen? Echt niet!

    Groeten van je gratis-sauna-aan-het-zwembad - vriend!

    ps
    Heb eindelijk tijd gevonden, het kwam zo op maandag -samen met brave kindjes- en het eindigde op woensdag -bij de dokter met een zieke Meid-. 3 kleedjes, 1 rok en 2 half afgewerkte kleedjes! (Applaus voor mezelf!)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik zou moeten meten, Li. Ik nam de tutorial van Happy in Red, maar paste de maten aan zodat de plank en de vliezen er min of meer in konden. Dus wat hoger en breder dan voorgeschreven.

      Verwijderen
  17. Wauw, knap gedaan! En als ik die afmetingen zo zie, kan je misschien tijdens de les zelf de kleinste in die zak steken?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Haha, daar heb ik inderdaad gisteren ook al mee gedreigd :)

      Verwijderen
  18. mooi lettertype en leuke combinatie!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het lettertype is prognostic, mocht je het willen gebruiken.

      Verwijderen
  19. Wow zo mooi en vooral zo super praktisch!
    Uw verhaal komt mij zo bekend voor. Ik ga content zijn als we ons door de zwemlessen van iedereen hier geworsteld hebben.

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Toffe stofkes en mijn kleuren;)
    En hoe herkenbaar je verhaal, kind op de heupen en aanmoedigen aan de kant en buitenkomen en een uur later ruik je nog naar zwembad, gelukkig is het hier al lang gelen ( er zwemt er nu eentje triathlon, ook een gedoe en een volksverhuizing)

    BeantwoordenVerwijderen
  21. De zwemjuf vindt nochtans dat je dochter het goed doet hoor! ;)
    Mijn kinderen gingen ook niet altijd van harte (maar ja, als de mama zelf les geeft moet je wel mee, alleen thuiszitten is geen optie), maar nu ze al verder zitten (twee bij blauw en eentje bij zwart), zijn ze niet meer te stoppen!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ho, anoniem, nu maak je mij toch wel benieuwd.

      Verwijderen
    2. ik geef op maandag zwemles aan je dochter!

      Verwijderen
  22. hier volgt de oudste zoon sinds september zwemles en dat is telkens voor 3 kwartier op een zaterdagvm. Het was een schappelijk zaterdagochtenduur tot december, maar nu zijn we verplicht (hij is doorgegroeid naar de oranje badmutsen)om vroeger op te staan dan op schooldagen om hem kant-en-klaar om half 9 aan de zwembadrand te krijgen van de zwemschool. We wonen namelijk niet zo echt in de buurt van het zwembad. Man dat heeft al gepiekt! Maar allé hopelijk volgende module weer een later uur.

    BeantwoordenVerwijderen
  23. En kunt ge zelf niet mee met de jongste in het zwembad? Ik doe dat zo als de meisjes zwemles hebben!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Nee, dat kan niet. Dat kleine badje is voor de 'watergewenningkindertjes'. Mijn klein groot geweld zou die pietjes onder de voet lopen in dat badje :)

      Verwijderen
  24. Mooie tasjes! Ik vroeg me ook al af of er geen ploeterbadje is om met je zoon wat te gaan dobberen...

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Wat is dat toch met die zwemles, iedereen leer precies zwemmen, en dan liefst nog in de derde kleuterklas, hier leren ze dat gewoon in een zomer, ergens in een vuil meer, met gevaarlijke zonken in de bodem waardoor je wel moet kunnen zwemmen.

    Luie ouders hebben het toch veel makkelijker. :)

    Maar wel mooie zakjes, daarvoor zou Jef wel willen gaan zwemmen denk ik. (maar ik probeer niet ;))

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Dit is de stad. Al zou ik het ze wel liever op jouw manier laten leren.

    BeantwoordenVerwijderen