"Ik heb er wel genoeg, mam," zegt hij.

vrijdag 10 februari 2012


Ik ben tegenwoordig helemaal in hemdjesmodus. Overal zie ik stoffen waar ik mijn jongens wil in draaien. De dochter voelt de bui al hangen en zeurt onophoudelijk om jurkjes. Not good.

Maar kijk, na het sterrenhemd, het bloemenhemd, nu het bolletjeshemd. Het stofje komt uit de collectie van Anne Kurris en gebruikte ik ongeveer een jaar geleden ook al eens in een andere kleurencombinatie.

Deze keer moet u het echter zonder foto's met model stellen. Hij wil het niet aandoen. Niet. Hij vindt het wel ok, maar - zijn woorden -: "Ik heb er nu wel genoeg, mam." Toen ik voorstelde om het aan iemand anders te geven (that usually does the trick), zei hij zonder verpinken 'ja'. Auch. Ach wel, ik sjor het hem ooit wel eens aan.

Met paspel (te breed naar mijn zin), maar zonder borstzak (geen zin na de weerzin van de zoon). Zou ik er toch nog een borstzakje opzetten?

deftigAnne Kurris lookalikeAnne Kurris lookalikemet paspel

36 opmerkingen:

  1. Geweldig zijn ze, allemaal. Ik heb de stofjes voor jongenshemdjes ook al klaarliggen - heb er helemaal zin in als ik dit zo zie. (En die van mij kan nog niet weigeren ;))

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Aauw. Dat zou ook bij mij hard aankomen. Gelukkig is Fien haar woordenschat nog niet uitgebreid genoeg :-)
    Ik vind het fantastisch zoals het is eigenlijk, zonder zakje. Mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik vind die rode rand net geweldig, zo breed! Als je een borstzakje zou toevoegen, dan met dezelfde rand.

    En enige reactie tegen overvloed, het siert hem, zou ik zeggen. Maar 'vader moeder zult gij eren' is natuurlijk ook een gebod.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Die 9 jarigen beginnen echt een eigen gedacht te krijgen he...en daar valt niet veel aan te doen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Die driejarigen anders ook, hoor. Mijn negenjarige trekt meestal met plezier alles aan, net omdat het bijna altijd voor de andere twee is.

      Verwijderen
  5. heb meiden, dus nee, geen blousjes. Maar... dit stof, die is het helemaal voor mij. is daar nog aan te komen, denk je?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik denk het niet. Ik kocht de stof anderhalf jaar geleden in een boetiek waar ze Anne Kurris verkopen. Het was echt een toevalstreffer.

      Verwijderen
  6. Is dat stof uit je 'lege stoffenkast' ;-)?
    Mooi hoor! Ik zou het ook zonder zakje doen. De stof is vrij druk, misschien wordt het anders wat teveel?

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Prachtig!!! Welk patroon gebruik je daarvoor?

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Het is prachtig!
    Is dit het apple patroon?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Nee, het Knippie juni/juli 2010 hemd, met sluitbiezen. Maar ik heb het niet groter dan 98, denk ik. Dit hier is ook al wat aangepast.

      Verwijderen
  9. Misschien verkopen??!! :-)
    Supertof hemdje! Ik wou dat ik zover al was!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ben ook benieuwd naar het patroon. Ik moet nog aan de zomerhemden beginnen. Mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Even houden en naar kijken en dan verkopen. Ik weet wel iemand!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Hier van hetzelfde, ook allemaal hemdjes de laatste tijd. nog niet zo mooi als die van jou, maar oefening baart kunst.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Zonde dat hij er even genoeg van heeft!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. 't Is een schoontje! Hoeft geen zakje op, vind ik. En dat boordje vind ik ook tof. Is het echt paspel met een touwtje? 't Lijkt zo dun.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het is nochtans echt dik, An. Ik waste het touw eerst, om er vervolgens paspel van te maken. Het resultaat is hierbij dikker dan als je eerst paspel maakt en die dan voorwast. Dat weet ik dus ook alweer...

      Verwijderen
  15. Zonde! Wat tis echt een schoontje! Ik vind die brede paspel net heel mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Zo'n leuk hemdje. Die brede paspel vind ik echt niet mis hoor. Als je zou gaan voor een borstzakje, dan zou ik deze misschien ook met paspel afwerken.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Auuchh, indeed.
    Ik vind het een heel schoontje. En die platte (?) paspel vind ik net zo mooi. Ik zou er een borstzakje opzetten met dezelfde boord, maar alleen natuurlijk als hij het wel gaat dragen.

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Kan zo in de lentecollectie van een of ander hip kindermerk! Prachtig hemdje. Hopelijk draait je zoontje snel bij!

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Ik vind het super zoals het is! Mooi met die paspel op de rug - een zakje hoeft zeker niet vind ik. Ik zie het ook al zo voor me in een hip boetiekje :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  20. maar aré, da snap ik nu niet, hoe kunt ge daar nu genoeg van hebben?? Zo'n schoontje!

    BeantwoordenVerwijderen
  21. zo mooi!! paspel niet te dik en zonder borstzak ok!!

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Wat een hip en vrolijk hemdje! Ik zou er geen borstzakje meer opzetten, zo komt het accent helemaal op de paspelbandrand achteraan en die vind ik wel erg geslaagd. Kan meteen in een hippe kinderboetiek!

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Ik vind hem net heel mooi zoals hij is met die brede paspel en zonder zakje. Ik kijk alvast uit naar een volgend hemdje ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Maar ze blijven wel mooi (ook al zijn het er te veel!)

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Ik vind de paspel wel heel mooi,en bovendien erg netjes.Zoals needle work zegt,een zakje met dezelfde paspel toch? En de zoon draait wel bij,met zo'n schoon hemd;)

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Ik vind dat net cool zo zonder zakje. De stof heeft het zeker niet nodig. Hij heeft erg ongelijk de zoon, mooi hemd!

    BeantwoordenVerwijderen