Kapotte vingers en koffie

donderdag 2 februari 2012


De zon deed me vanmiddag bijna de terrasdeuren openschuiven. Een blik op mijn door de kou gehavende vingers deed me besluiten dat ik ze beter om een kop koffie en een boek kon slaan.

Twee grote kannen, een met koffie en een met thee. Er zijn zo van die merken die je maar 1 keer hoeft te spotten, en je weet, dat blijf ik trouw. Toen we meer dan 10 jaar geleden onze eerste Stelton kan kregen, was het liefde op het eerste gezicht. Het ding bleek al die tijd onverslijtbaar, en ik weerstond de drang om er nog een nieuwe aan te schaffen. Tot op de dag dat ik de melkopschuimer wou kopen als cadeautje voor het Lief en dan toch maar overstag ging voor een nieuwe kan.

De melkopschuimer is trouwens absoluut het proberen waard. Ik drink mijn koffie altijd zwart, maar het Lief houdt wel van wat romige melk. Even de melk opwarmen en dan 'kloppen'. Het ziet er zalig uit.

koffie
steltonsstelton_milkfrother

*die keer dat het hartje lukte, was het uiteraard te donker voor een foto

9 opmerkingen:

  1. Niks heerlijker dan een met een warme koffie achter je pc kruipen en dan dan nog het liefst in je pyjamabroek. En ik ga ook absoluut voor de koffie met melkschuim

    BeantwoordenVerwijderen
  2. mmmm. Ik doe dat veel te weinig; melkschuim maken voor bij de koffie

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik wil al zo lang eens passeren voor een blik op dat bed, ik ga daar schuimhartjegewijs eens vaart achter zetten! ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik kan niet volgen, Riet. Een blik op mijn bed mag je altijd werpen, en koffie met schuimhartjes drinken uiteraard ook :)
    Ah, maar je bedoelt I zijn bed! Tuurlijk!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik ben zo'n simpele. Ken dat allemaal niet. Met grote ogen naar die melkopklopper gekeken.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Love the coffee jars – the mint coloured one is so gorgeous!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Het klinkt heerlijk met warme koffie achter de pc, al gaat mijn voorkeur toch echt uit naar een lekker kopje thee :)

    BeantwoordenVerwijderen