Roodkapje, gerecycleerd en een beetje nieuw

donderdag 16 februari 2012


Carnaval, dat is in tegenstelling tot haar gezin, totaal niet aan ons besteed. Verkleden, dat doen wij wel graag, zolang het maar binnen de veilige muren van ons eigen huis is. Mijn kinderen verlangen dus niet naar carnaval. Of toch niet uitgesproken.

De oudste, die gaat gewoon als zichzelf. Dat vindt hij al speciaal genoeg. De jongste wou een konijn zijn, maar bij gebrek aan een konijnenpak nam hij zonder morren vrede met 'piraat'.

De dochter wist al snel dat het weer 'roodkapje' ging worden, net als vorig jaar. Dat was haar blijkbaar goed bevallen en bespaarde mij weer extra naaiwerk. Maar een roodkapje, helemaal in het rood, met een blauwe boekentas, dat lijkt maar gek. Dus maakte ik voor haar een boekentas voor 1 dag. In het rood. Ik gebruikte deze handleiding. De tas is omkeerbaar, zit snel in elkaar en is perfect voor beginners. Het kind was doodcontent.

Bij gebrek aan eigen labels maakte ik een lusje, waar we met textielstift in de bollen haar naam zullen schrijven.

tas voor roodkapjetastas

Zo ziet een overenthousiast, half-verkleed roodkapje eruit:

roodkapje

En zo ziet een volledig verkleedde clown eruit:

clown

Ik zei het toch...

32 opmerkingen:

  1. Fantastisch, roodkapje en een clown in huis!
    Héél mooie tas!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuke foto's. Vooral die gezichtsuitdrukkingen zijn leuk!
    Wat een luxe: een boekentas voor 1 dag. Hopelijk krijgt hij nadien een andere functie. Want dit is toch te mooi om na 1 dag afgedankt te worden.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik zou bijna medelijden krijgen met zoonlief ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Grappig!!! En mooi ook, die tas!
    Oh, ik had zo gewild dat ze hier ook nog eens een jaartje draakje en roodkapje wilde overdoen.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. De onze moeten het hier ook elk jaar doen met dezelfde outfit hoor !

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ocharme die laatste foto zeg... Wel een super roodkapje!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik vind dat nu toch wel een vreemde vorm van piraat, die onderste foto... Maar die tijdelijke boekentas is dan weer veel te schoon voor tijdelijk!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ha, Riet, ja, zo kwam hij thuis van school.

      Verwijderen
  8. We hebben hier nog wel een konijnenpakje dat je kan lenen ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Carnaval, 't is ook nooit mijn ding geweest. Helemaal akkoord dus met uw zoon ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Mo fe toch. Wat een mooie foto. We looove carnaval. Je moet ze eens brengen, jong. Ik heb een geheime voorliefde voor dat verkleedgedoe.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Doe ik!
      Fee is vanmorgen toch zonder verkleedkleren naar school gegaan. En het meisje had superveel bijval in haar volledige roodkapjesoutfit. Ze zag er waarlijk uit om op te vreten.

      Verwijderen
  11. wat een leuke tas zeg!!
    Ik hoop dat ie toch echt vaker gebruikt gaat worden haha!! Het staat haar goed!
    Zoet clowntje hoor.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Arm ventje, ik kan het verstaan hoor... Carnaval is ook echt niets voor mij! Maar met schoonouders in Heist en een dochter die zich maar al te graag verkleedt, zal ik zondag toch ook even op m'n tanden moeten bijten...
    Hoewel, als ik dat roodkapje zie, met het bijpassende mooie tasje, lijkt carnaval toch iets aangenamer... Mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. heel mooi tasje en leuke stofjes heb je daarvoor. en verkleden doen hier heeeeel erg graag. maar ik denk dat het in de genen zit bij ons. hihi

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Woooooooow, wat superleuk!!! Blij dat mijn handleiding dus duidelijk was! Plaats je foto op de Flickr Group als je het leuk vindt: http://www.flickr.com/groups/reversible_tote_bags/
    Groetjes en fijn weekend,
    Esther.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. oooh, echt dat clowntje...haha, mijne jongste doet ook nooit mee aan klasgroepsgebeuren! onverkleed naar school vandaag, lol, en toch opvallen, want hij had zijn erniemuts aan en die vond iedereen heel grappig!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. agossie dat clowntje #aandoenlijk die blije meid trouwens ook #aandoenlijk :) hier geen carnaval, vind ik echt! niet! leuk.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. grappig, toch wel wat gelijkenissen inderdaad niet alleen het roodkapje, hier hebben we er ook steevast wel één in huis die zichzelf met carnaval niet wil verkleden wegens zo al gek genoeg! Tof tasje en inderdaad alweer prachtige foto's!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. ik denk dat ze bij Payal op school wachten tot half-vasten, dan is het hier bij ons nog Carnaval ... Ik ben er ook niet zo gek van maar Payal vindt het wel geweldig om zich te verkleden ... ik hoop dus dat het er toch nog aan komt.
    Je kleine clown zag het precies niet helemaal zitten hé?

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Leuk toch, beetje verkleden, ik kan niet wachten tot mijn kindjes er de gelegenheid voor hebben. Ik heb je genomineerd voor een award!

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Die foto van Feetje is geweldig!!!!!
    De tas voor één dag is supergeslaagd.

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Wat een leuke tas. Ocharme jullie clowntje.

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Leuke tas, heb ze deze week ook gemaakt in een rode ruitjesstof. Nu weet ik ook meteen dat jij een dochter Fee hebt, net als ik? Te gekke foto van je clowntje.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Eigenlijk een zoon, joppe. Fee met nog iets achter :)

      Verwijderen
  23. Geef toe, 't is omdat je het wou, want anders had je haar wel een mandje meegegeven. Mooi.

    BeantwoordenVerwijderen
  24. hier is carnaval ook niet het grote feest. verkleden is niets voor mijn jongens. misschien dat ik er wel eentje tot roodkapje zou kunnen verleiden met zo'n simpel capeje. want da's wel ne goeie...

    BeantwoordenVerwijderen
  25. ooh, schone rode tas! kzit tegenwoordig nogal in een rode fase...

    BeantwoordenVerwijderen