Zijn vos.

zaterdag 25 februari 2012


"Mama? Mama? Ma-ham! Mag ik ook een keer op jouw machine?"

Honderd keer. Excuseer, duizend keer. Steeds maar weer. Vooral wanneer het niet uitkomt. Of komt het eigenlijk ooit wel uit?
Soit, het moest gedaan zijn. Zijn eigen projecten werden afgebakend. Zijn rug recht, voet op het pedaal. Trots, maar ook een beetje aarzelend. 'Haal ik die bocht wel, mam?' Ja, jong, ge haalt die bocht. Heb vertrouwen.

Toen ik dit vosje zag, wist ik dan ook meteen dat dit het volgende project ging worden. Fox werd ineengezet met bergen liefde en een hoop gladde vulling.

fox op vos

Je kan het doek ook gewoon als vaatdoek gebruiken.

fox doekfox knipi doet het zelffox fox

Er volgen nog meer vossen, trouwens.

Ook zin gekregen in een vos? Wij haalden die van ons hier.

43 opmerkingen:

  1. Oooooooh ja hoor!

    Mijn oudste zoon is 9 en die houdt er ook heel veel van. Hij mag het niet zo vaak (ik heb heel weinig vrije tijd momenteel omdat ik voor mezelf werk maar binnen een paar weken begin ik hopelijk een nieuwe job buitenshuis en dan moet ik niet meer op elk uur van den dag in de voorkamer te zitten met mijn laptop, dan komt er hopelijk meer naaien van en dan ga ik voor hem ook een vosje kopen!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoewel hij me net gezegd heeft dat hij het helemaal niet schattig vindt - hij is momenteel heel ziek, arm jong.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Zo schattig, zo herkenbaar en ooh zo schoon gedaan! Ik ben al benieuwd naar meer ...

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Zalig toch, die zonen die ook de stikkriebel te pakken hebben. Onze jongste maakte hier ook al een snel tasje voor hem en voor zijn oudere broer.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat Leuk!
    Succes met de andere vossen maken.
    Als ze nu maar niet het bos gaan veroveren... :)
    Onze zoon is nog te klein, kan niet bij pedaal.
    Maar hij wil al wel heel graag stikken en naaien. Zo schattig!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. OOoooooooooooh wat mooi! en inderdaad SUPER voor de kids om het zo eens zelf te doen zeg!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een leuk idee! Ik denk dat ik hier 3 vossen ga moeten bestellen.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Leuk! Proficiat met het naaiwerk. Het lijkt mij het perfecte projectje voor een beginneling.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Dat heeft hij heel knap gedaan. Onze dochter van 7 is ook besmet met het naaivirus.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. oh ja die zijn tof he! Ik overweeg trouwens serieus om een kindernaaimachien aan te schaffen. Zo een ding van Janome, voor 100euro. Of zou dat kweddel zijn? Ze mogen wel eens op mijn machine, maar die gaat zo snel, er is geen 'traag'-knop op, bij jou wel? Of doet hij dat gewoon snel dan?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik weet natuurlijk niks van Oon haar machien, maar mijn machien is heeeel oud (van de jaren '70 of '80). Ik druk gewoon het pedaal heel lichtjes in en dan gaat het lekker traag.

      Verwijderen
    2. Mijn dochter van 8 heeft zo een Janome en dat gaat heel goed. Enige minpunt daar is geen lampje bij. Maar dit lossen we op met een bureaulamp.

      Verwijderen
    3. Ik heb inderdaad een traag/snel knop. Voor mezelf staat die ook altijd op traag, maar de snelheid regel ik dan vooral met het pedaal.
      Ik dacht dat Janome wel een deftig merk was, Mertens heeft dat in elk geval ook. Vraag het misschien eens aan Nele van Spiegelstiksels, haar zoon naait ook.

      Verwijderen
    4. Mijn dochter van 6 naait ook op zo,n janome. Echt wel een goede machine, niet voor zware stoffen maar katoen ed gaat er goed op. Zij naait al twee jaar, zeker in het begin was ik blij dat het voetje wat hogere randjes heeft en er dus minder kans is op een vinger onder de naald en hij gaat inderdaad niet zo snel. Wel een ge emmer om de draad in de naald te krijgen zonder lampje

      Verwijderen
  11. Knap gedaan van je zoon! Hij zal vast trots zijn op zichzelf.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Hè die vos heb ik ook nog in mijn kast liggen!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Geweldig! En zo leuk dat ook jongens het naaivirus overnemen. Ik denk dat ik alvast ook zo'n vos in huis haal!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Man, ik wil ook zo ne hippe zoon! Ooit... ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Super! Oh ik hoop dat Jack dat ook vraagt als hij wat ouder is. nooit de moment, maar wel leuk toch he?!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Mooi gedaan!
    En waauw, da's tof, die patronen!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. geweldig! Onze Lukas (4) is tegenwoordig speldjes-aangever, maar ik verwacht me ook aan de vraag wanneer hij eens met het naaimachien mag werken...

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Echt geweldig! En weeral zo'n mooie foto's ook!
    En een zoon dat naait, stimuleren die hobby :)
    Ik wil ook zo'n vos(sen).

    BeantwoordenVerwijderen
  19. een jongen die kan naaien! origineel!

    BeantwoordenVerwijderen
  20. kinderen doen wat de ouders doen he.

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Die vos is echt geweldig! En jouw zoon ook omdat hij dit heeft gemaakt!

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Dat is een van de mooiste dingen die ik hier al zag passeren! Al kan dat natuurlijk ook aan mijn zwak voor vosjes te wijten zijn ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Owmy! I love die vos! Moet ik ook hebben....:) Nu nog een cursusje naaien volgen en hoppakee!

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Van emancipatie gesproken!! Super dat vosje

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Hij is geweldig! En goed uitgevoerd ook!

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Reacties
    1. Hij is ne rappen. Ik heb daar niets mee te maken gehad.

      Verwijderen
  27. Da's tof! Grote Pruts ziet dat hier ook al helemaal zitten.

    BeantwoordenVerwijderen