1 broek, veel kleur

woensdag 18 april 2012


geel blauw en rode appels

Zo. Zij spat. Net als zij.
Nog voor Jacob nummer 1 goed en wel af was, lag nummer twee al geknipt op de tafel. Deze keer zonder ingestikte plooien voor mijn meisje.

Ook voor haar nam ik enkele maten kleiner, verhoogde de rug een klein beetje om een bouwvakkerskontje te vermijden en kijk: perfect. Hoewel ze niet graag broeken draagt, wordt dit toch absoluut dé favoriete broek uit de hele kast. Alleen al omdat er zoveel op past en ik op slag vrolijk word van al die kleuren.

gele broek
geel blauw en haar
geel blauw rood
geel met bloemen
geel blauw meisje

En nu. Een rok voor mij. Geel met blauwe paspel? Blauw met gele paspel? Of gewoon allebei?

opstrijkapplicatie en gele gabardine bij Koekepeertje
patroon Mamasha voor Van Katoen

48 opmerkingen:

  1. Ha! Ik heb ze nog in mijn handen gehad aan de ontbijttafel, die broek. Ze was zo vrolijk geel dat ik mijn spleetoogjes toch al een klein beetje beter open kreeg!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ah, ja, die moest nog een knoopsgat krijgen. Het ellendigste stuk van een hele broek :)

      Verwijderen
    2. Ik vroeg je dierbare wederhelft of het een Jacob of een Made was want ik zag geen plooi, maar besefte bij het zien van zijn blik dat dat nu eenmaal geen vraag is die je richting wederhelften gooit. ;-)

      Verwijderen
    3. Oh, Riet, zalig! Ik zie het zo voor me, die hulpeloze 'o jee, weer een naaivraag' blik.

      Verwijderen
  2. Allebei, geel en blauw, blauw en geel,je staat ongetwijfeld met allebei!
    Schone broek voor je dochter.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Zo mooi. Het zonnetje in huis! Ik ga precies toch ook eens aan de broekjes moeten beginnen.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Reacties
    1. Geen fan van paspel, jong?

      Verwijderen
    2. Awel, in mindere mate. Vooral op van die rokken met een bovenpand en een paspel, maar dat kan ook zijn omdat ik dat niet kan aandoen wegens het accentueren van de niet te accentueren lichaamsdelen. :-)

      Verwijderen
  5. Schoon, heel schoon. En allebei, jong...

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Zalig!! Zo schoon. Die gabardine ligt hier ook al in alle kleurtjes te blinken. Verhoogde je enkel de achterpanden? Hoeveel? Ik was dat ook al van plan, vandaar mijn vraag.
    Voor jou: blauw met gele paspel. Ik plan ook iets met blauw en geel, dat gaat zo schoon zijn.
    En het valt me op hoe hard ze op haar papa lijkt!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Oh! Nu ben ik zeker! Ik maak er ook eentje (of meer) voor Emma en Mona!
    De zelfgemaakte t-shirt is er zo perfect bij!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een super vrolijke broek. Heel mooi.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. allebei - absoluut! Prachtige broek!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Mooie broek! Knalt lekker, helaas hier worden broeken door de dames niet gewaardeerd!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Tof dat je patroon blijkbaar ook voor een meisje kan gebruiken

    BeantwoordenVerwijderen
  12. ok, ik MOET dringend tijd krijgen om die broekjes te maken! zou loopbaanonderbreking te drastisch zijn?? echt geweldig schoon Oon!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wow, het spat inderdaad van het scherm. Maar precies nog eens een ijzertje zetten op die zomen ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Jup! Dat is recht van onder 't machien aan het lijf, hoor, hier.

      Verwijderen
  14. Nele-logica: als 't voor u zo makkelijk is om dat te versmallen hier en verhogen daar en zus en zo, dan is het even gemakkelijk om dat om te vormen tot mijn maat? :-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Nee! Maar als je lief naar Sha kijkt lukt het misschien wel bij haar :)

      Verwijderen
  15. Wauw, heerlijk! Ik kocht de Jacob ook, met de bedoeling er Jacobina's van te maken ... Nu ben ik er zeker van dat ik het ga wagen. Met inderdaad anti-bouwvakkersspleet-aanpassing...

    BeantwoordenVerwijderen
  16. En ik heb er spijt van dat ik die strijkapplicaties toch niet kocht zaterdag . Dedju ...

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Die broek is super! Heel geslaagd. En ik ben fan van de kleur!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Wat een knalkleur! Super vrolijk, en prachtig bij die schone bloemen-T-shirt. Ik vind dit een van de mooiste tot-nu-toe-verschenen Jacobben...

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Tof zo al die verschillende combinaties! De kleuren spatten hier van het scherm. Zo spijtig dat ik daar niet meer in pas ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  20. die Jacob is echt super, ik ga me ook eens aan de verhoogde achterkantversie wagen (want mijn dochter heeft daar nogal snel last van)

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Zo knap van je! Als ik dat zie wil ik ook zo goed kunnen naaien.

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Geel is gewoon een topper voor de meiskes!!! Knalt lekker en gaat echt voor alle weerstypes, ideaal dus!

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Reacties
    1. En dan ben ik nog niet eens in de leer geweest bij u.
      Wat zou dat dan geven?

      Verwijderen
    2. Beter niet komen, ik duld geen concurrentie. hihi. ;-)

      Verwijderen
  24. Ik hou helemaal niet van geel maar dit is wel echt gaaf! Volgens mij ben ik nu toch spontaan vaan geel gaan houden;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Prachtige kleur! Ik vind het altijd heel mooi bij anderen, maar durf het zelf nog niet zo goed aan zoveel kleur.
    Wellicht een kwestie van "gewoon doen"!

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Beetje bijgekomen?
    Het was erg leuk zatedag. En op een rustiger moment gaan we gewoon eens meer dan vijf woorden uitwisselen :-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ha, meis, ik zat me al af te vragen wanneer je mij hiervoor gezien had en of ik effectief een beetje was bijgekomen :)
      Ja, hoor, het lukt. Bedankt voor alle hulp. Ik mail je vanavond.

      Verwijderen
  27. Wat maak jij mooie kleren! Ik ben zelf ook dol op kleur. En dit is een prachtige broek!
    Een vraag: verhogen van de broek (hier ook die vervelende bouwvakkersspleet) door alleen het achterpand te verhogen? En hoe leg je dan gelijk met voorpand (onderkant gelijk of bovenkant? stomme vraag misschien?)
    Niet de tailleband verhogen? Iemand raad? Dankuwel!
    Annie

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Annie, ik laat de tailleband voor wat ze is en verhoog een stukje aan de twee achterbenen. Een lijn iets scherper naar boven, zodat je, als je de twee achterste pijpen naast elkaar legt, het midden wat omhoog gaat en geen vlak stuk meer is.
      Moeilijk om uit te leggen, zo zonder tekening.

      Verwijderen
    2. Oh, bedankt! Dus als ik het goed begrijp, worden de zijkanten niet verhoogd en is er dus geen probleem met 'even lang of te kort ergens'. Merci! Annie

      Verwijderen
  28. Een heel mooie variant in schitterende kleuren die perfect rond uw dochter haar lijfje past - knap!! De gele broek is hier ook een voltreffer en past inderdaad bij heel veel. En voor de rok: maak ze maar alletwee, kunnen wij dubbel genieten :-)

    BeantwoordenVerwijderen