Huidhonger

woensdag 11 april 2012


De jongste, dat is een ongelofelijke knuffelaar. Huidhonger heeft hij. Elke dag. Véél. Vaak. Eigenlijk hadden ze dat allemaal als baby, maar de jongste blinkt toch wel uit in het moeten voelen van zijn moeders vel.

Ik kocht hem en de dochter een streelzacht vestje, dat ze zo op hun bloot vel kunnen dragen. Ik wou dat ik dat ook nog kon.
De vestjes van Lily-Balou zijn om bij te houden voor de kleinkinders. Allemaal om ter zachtst. Houd haar zeker in de gaten, want de blik die ik op de nieuwe collectie mocht werpen beloofde véél goeds. Had ik nu nog een baby, ik kocht deze winkel helemaal leeg.

Maar eigenlijk heb ik gewoon nog een baby. Mijn baby is bijna 4. Hij heeft een nestje in zijn haar als hij uit bed komt. En hij oefent op knopen.



lb_f2
lb_f1

lb_O2lb_O1

En ♥ you too, mijn meisje.

26 opmerkingen:

  1. Huidhonger, wat een prachtig woord!
    Heerlijk zo'n kind, met en zonder vestje :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mama-tanken noemen we dat hier! ik heb ook zo een knuffelbeer hier rondlopen! Mooie vestjes en wat een mooie kinderen!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ja, het is zeker een leuke woord die je daar heb gevonden. Ik ken het heel goed. Mijn jongste heeft dat ook heel erg en ze geeft knuffels die bijna op een kat lijkt die kopjes geeft. Ik zelf heb ook erg last van 'huidhonger' en kan nooit genoeg daarvan krijgen.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Huidhonger: zo knap gevonden.
    Mijn jongste is ook zo'n knuffelaar. Ik noem hem mijn knuffel-buffel.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. mooi woord inderdaad! Mijn peuter is niet zo'n knuffelaar helaas.... Maar ik hoop dat dat ooit nog zal komen!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Huidhonger, een term die ik voor het eerst hoorde toen ik borstvoeding gaf aan mijn kleine man. Mijn kleine man is niet zo'n knuffelaar, maar wil wel altijd met zijn voetjes kontakt maken met mij of mijn vriend. ook zit hij graag op schoot, samen verhalen lezen. Huidhonger, zo belangrijk, ik kan er geen genoeg van krijgen.
    mooie kinderen heb je, en een heerlijk vestje hebben ze aan.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Zo'n mooi woord! Hier ook een zoon met veel huidhonger (en ook veel gewone honger). Zalig, hè!
    Mama-tanken zeggen wij ook, zoals Liesje. "Oei, ik groei" zal daar wel voor iets tussen zitten.
    Geniet er maar van, ze worden zo rap groot en als ze 16 zijn hebben ze misschien al een lief om hun huidhonger te stillen.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Reacties
    1. Zo koddig! Mijne zoon heeft de laatste dagen ook veel nood aan mama, met zijn buikgriepje ... Wil alleen maar op mijn schoot zitten.

      Verwijderen
  9. Ja, heerlijk hé... Ik heb er hier zo twee rondlopen.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. die van ons vraagt heel lief: haarprutsen? en haalt dan zijn handjes door mijn haar. Dan smelt ik een beetje.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Oooh, ik kan het me zo voorstellen. Zooo lief!

      Verwijderen
    2. Haha, ik heb hier ook zo'n pas 4jarige rondlopen die 'haartje draaien' als mamaloving heeft en niet begrijpt waarom er soms een 'au' op volgt... ;-)

      Verwijderen
  11. Hier ook echte knuffelkindjes. Als mijn kinderen ergens op bezoek gaan (bij bekenden) krijg ik achteraf vaak te horen dat mijn kinderen graag knuffelen. En daar geniet ik van!
    Dit is toch zalig een vierjarige baby! Als hij puber is zal je naar die knuffelmomentjes verlangen.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Leve de kinderen met huidhonger (en hun mama's), heerlijk!
    En die Lily-Balou kleertjes zijn dus echt zo fijn? Ik zie het veel voorbij komen in webwinkels nu maar twijfel steeds een beetje, vind de kleertjes wel leuk maar ook een beetje (te) basic. Maar de toegevoegde waarde zit hem dus in heerlijke zachtheid? Hm, da's ook heel wat waard!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Heerlijk, die knuffels. Mijn kindjes zijn het alledrie - de kleinste is nog geen jaar, dus ik kan mijn hart voorlopig nog helemaal ophalen. Huidhonger, prachtig! Net als de kleertjes. Een polootjes van nicky velours, wat een geweldig goed plan. Dat heb ik hier nog wel liggen...

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Mijn dochtertje van 2 grijpt als troost altijd naar mijn haar om er dan in rond te woelen en dan voel je haar zo tot rust komen. En als ze bij ons in bed komt, dan moet ik altijd haar handje vasthouden terwijl ze slaapt - dat vraagt ze ook altijd met zo'n slaperig fluisterstemmetje: "handje vasthouden". Ik smelt ook altijd weg... Prachtige foto's trouwens!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. lientjepralientje11 april 2012 om 23:56

    huidhonger, mooi...

    ook laatste zinnetje

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wat een schoon woord, huidhonger!
    De zoon is ook de allergrootste knuffelaar die er bestaat en ik geniet daar elk moment van (iets minder als het om 4u 's nachts is, maar kom)!
    Het vogelnestje vind ik terug bij de dochter en ik krijg die bij momenten niet, maar dan ook echt niet, uit de knoop.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Ik vrees dat ik mijn kinders als baby al te veel geknuffeld heb want zo'n huidhonger hebben ze alleen nog maar wanneer ze goed ziek zijn (waar ik dan stiekem heel hard van geniet).

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Ik wou dat mijn meisjes soms wat meer huidhonger hadden... Al kan de oudste heel hard genieten van 'zachtjes kriebelen', overal op haar ganse fijne lijfje! En dan geniet ik mee...

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Die haartjes! Hier ook een dochter met heel fijn,heel blond haar en doe net hetzelfde. Elke ochtend!
    en geniet maar van die huidhonger!

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Zo lief! Ik hoop dat mijn kleine meisje ook zo'n knuffelaar wordt. De liefde voor Lily-Balou is er al. Tijdens de solden ontdekt en 't was liefde op het eerste gezicht. ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Hele leuke foto's. Wij hebben niet zo'n knuffelaars. Wel zonde maar niets aan te doen hé?

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Kunnen we 'huidhonger' nomineren voor woord van het jaar?

    BeantwoordenVerwijderen