Over dat van die ezel. En die steen.

woensdag 25 april 2012


Een ding waar ik keer op keer in slaag: mij opjagen over een naaiproject. Een beetje deadline is precies altijd nodig om in actie te schieten. Ook al weet ik dat alles meer tijd vraagt dan ik in mijn hoofd heb bedacht, toch is het vaak zwoegen om het op tijd af te krijgen. Zo ook nu weer.

Zoons vriendin L. was jarig en gaf een feestje. Wat strips waren welgekomen. Easy peasy, denk u. Ja! Dat dacht ik ook. Maar toen maakte mijn hoofd gekke connecties en voor ik het wist stond ik op de speelplaats met een stapel stof en liet ik het meisje een stofje kiezen voor een rok. Terwijl het oorspronkelijke plan een kussen was.

En dus stresste ik me kapot om op tijd een kussen én een rokje af te krijgen. Wat écht niet zo lang duurt, maar wat niet lukt als je dat op een uurtje moet afkrijgen en ondertussen uw kinders nog van voedsel moet voorzien.

L. kreeg haar cadeautje dus maar op het einde van het feestje, maar was daar precies niet minder gelukkig om.

blauwroodwit kussenblauwroodwit kussen en rokje

Een streelzacht kussen, een klokrokje met een elastische tailleband uit het 'Allemaal Rokjes' boek en een groot striklint. En strips, uiteraard.

39 opmerkingen:

  1. Wat een pracht cadeau! En zo snel! Mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Amai ja, wat een cadeau!!L Mag in de wolken zijn, met zo'n vriendje en zijn moeder.
    Maar ook zo herkenbaar van die deadlines. Ik zou beter wat naaien ipv voor de pc te plakken.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Verwennerij, heerlijk. En wat een prachtige foto's hier!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik zou ook uw zoon uitnodigen op m'n verjaardagsfeestje!! super mooi, en veel!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. He heb je mijn verhaal opgeschreven?? ;-)

    Wel het haasten waard,het is prachtig!!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Zalig zo'n cadeau! Ik zou wel dat kussen willen, miljaar, dat ziet er zacht uit!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik kèn die hersenkronkel. Dat stemmetje dat ergens roept: 'de mensen zijn niet minder blij als je het eenvoudig houdt!'. Maar het roept nooit hard genoeg. ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. heel veel cadeau voor een verjaardagsfeestje, dat moet een bijzondere vriendin zijn;) Knap!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, een heel bijzonder vriendinnetje. Al 7 jaar lang. En dat kan tellen als je nog maar net 9 bent :)

      Verwijderen
  9. Whoah super!! Afgelopen zondag haalde ik me in mijn hoofd dat ik, voor die middag, best een mandje kon naaien voor mijn tante om wat presentjes in te doen. Dat was idd sjezen! En ik heb niet eens kinders! Dus ik neem mijn hoed voor je af!
    Esther.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ik hou mijn hart al vast voor de tijd dat mijn zonen ook vriendinnen krijgen ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Amai! Waarom hebben mijn kinders geen vriendjes met een zelfmaakmoeder of ik geen zelfmaakvriendinnen? Moet dat naaien in mijn vriendenkring precies wat meer promoten :) Knap gedaan,weer!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat een mooie, heldere foto's ... hoe doe je dat toch telkens?!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Fotograferen vlak bij het raam, veel wit in huis halen, wachten op de zon en je toestel goed kennen. Dan lukt dat. En Photoshoppen als het nodig is :)

      Verwijderen
  13. Een beetje deadline hebben om in actie te schieten is bij mij ook vaak het geval... Wat een prachtig cadeau, leuk verpakt met dat lint!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Mooi cadeau. Daar mag dat vriendinnetje heel gelukkig mee zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Natuurlijk was ze daar niet rouwig om dat ze dit maar op het einde van haar feestje kreeg !

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Amai, de vriendinnetjes worden nogal verwend!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Het vriendinnetje was inderdaad supergelukkig! Op het kussen heeft ze vannacht meteen geslapen. Het rokje werd geshowd aan de hele familie en wordt gekoesterd tot de eerste zonnige dag. Dikke merci, Lies, je bent geweldig!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. wat een geweldig cadeautje toch! zo streelzacht! Wat ik al es doe als ik dringend iets moet afwerken en kind nog eten moet krijgen is (en als je nu iets pedagogisch verantwoord wilt lezen, lees dan NIET verder!) is haar eventjes voor de koekenkast zetten, haar laten kiezen en haar voor de tv zetten met die koek, een brikje fruitsap en een joghurtje er nog bij :) kwestie dat ze toch iets relatief gezond binnen heeft :)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. O, nee, dat komen wij hier nòòit tegen. Not! :)

      Verwijderen
    2. fieuw, bij deze voel ik me al veel minder schuldig wetende dat ik niet de enige mama ben die dat al es doet :)

      Verwijderen
  19. amai, een vriendin zijn van jouw zoon is een bevoordeelde situatie als het op cadeautjes aankomt!

    BeantwoordenVerwijderen
  20. wow, daar wil ik ook wel voor wachten tot het einde van mijn verjaardagsfeestje!

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Hé, mijn reactie is hier, alweer, verdwenen... Ik zei dus: ik heb dat ook, dat syndroom! Zo'n stemmetje dat heel zachtjes roept: "de mensen zijn ook tevreden als je het simpel houdt", maar het roept nooit hard genoeg...

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Amai, scoren voor je zoon ;-) (en voor jou, wat knap alweer)!

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Amai, wat een mooie verwennerijtjes! En dat kussen, zo zacht, ik ben echt fan! Tof verpakt!
    Ik zal ook maar eens in gang schieten; we mogen binnenkort naar een communiefeest en ik heb - uiteraard - ook nog niks gedaan ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Een super leuk kado. De jarige gaat tevreden geweest zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Een volledig uur voor een kussen met paspel en een rok!? Alee jong, ik doe dat op een kwartierreke! NOT! :S Wat een tempo en heel schoon allemaal! Mijn zoon is pas 2, maar hij zoekt een manneke van 9 om heel veel mee te spelen... :)

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Zoooo herkenbaar dat van die deadlines! En ik sluit me aan bij K-rol betreffende de tijd waarom je dat afwerkte.

    Mooie en leuke kadootjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Aan de titel ken je jezelf.
    Dat stressen tegen de tijd voor iets dat oorspronkelijk niet hoefde, ken ik ook.

    BeantwoordenVerwijderen
  28. dat ken ik precies dat van de deadlines - maar om één of andere reden ben ik - zelfs met deadline toch een pak minder snel! Schoon cadeau!

    BeantwoordenVerwijderen