Een 4-jaardag in mineur

donderdag 24 mei 2012


Vier werd hij. Vier, zeg. Voor het allereerst écht verjaren. Bewust. Maar hij had pech, want twee dagen voor zijn verjaardag werd hij ziek en lag hij twee dagen als een vodje op de bank. We hadden er zo hard naar uitgekeken. Hadden zoveel plannen. Uitnodigingen! Uitdeelzakjes! Cakejes! Een nieuwe kroon! Het hele huis versierd! Het werd niets van dit alles. Op zaterdag bleek naast mijn mannetje ook mijn papa ernstig ziek en in plaats van alles voor te bereiden, zat ik in het ziekenhuis naast zijn bed.

Op zondagavond hadden wij dus géén kroon, géén cadeautjes, géén cakejes voor de klas... Niet dat dat laatste nodig was, want mijn kleintje mocht fijn een paar dagen dicht bij mij blijven. Maar geen nieuwe kroon... dat stak toch wel. Gelukkig was er nog de cadeautjeskist waar nog wel wat fijne dingen in zaten. Zo konden we toch nog een klein beetje feest vieren.

De herkansing kwam gisteren. Het eerste feestje voor 'de vrienden'.

De kroon, die ik de vorige jaren steeds uit vilt maakte, werd nu het exemplaar van Mina Dotter, en was klaar 5 minuten voor het uitblazen van de kaarsen.
De broche en het cijfer komen uit de handen van deze knappe allroundster en kan je vinden in de webshop van Van Katoen. Ik zou beter al een voorraadje inslaan voor de volgende jaren.

jarigkroon 4

Zot doen als je onder de antibiotica zit, vaneigens...
4

Voor de uitnodigingen zocht ik mijn toevloed tot washi tape in combinatie met papier en mijn naaimachine.

uitnodigingen 4

Ik maakte op de valreep ook nog wat basic verkleedkledij, wat voor een namiddag vol pret zorgde, maar dat is voor morgen.

drie · twee

27 opmerkingen:

  1. sorry I don't speak dutch! I wish I did because your sewing is lovely! :)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Thanks, Anna.
      Google translate might help. But it often turns out crappy too.

      Verwijderen
  2. Ziek zijn op je verjaardag, dat is nu toch wel echt pech hebben. Hopelijk heef hij toch een beetje genoten van zijn feestje.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Alsnog een dikke verjaardagszoen voor je kleine man! xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ocharme! Ik weet hoe het voelt: mijn dochter had in februari 40°C koorts op haar derde verjaardag.
    Toch een schoon manneke en een schone kroon!
    Ik ben al benieuwd naar de verkleedkleren!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. O, zo zielig.
    Je hebt wel supermooie kaartjes gemaakt!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Zielig al ziet hij er op die eerste foto echt niet ziek meer uit. Vanuit deze hoek nog een heel gelukkige verjaardag aan jullie jongste!
    Hopelijk is je papa ook aan beterhand! Ziekenhuizen zijn echt niet fijn ...

    Ik heb maar rap doorgescrolled (of hoe je dat ook typt) ik wil de bijna 4 jarige hier naast me niet op gedachten brengen ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ziek zijn op je verjaardag is echt niet grappig !

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Oh, Sip !

    Maar praaaachtige uitnodigingen!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ik vind precies dat hij zo veranderd is, dus ging ik eens kijken in uw archief. Man, op 1 jaar tijd heeft uwe kleinste nogal een metamorfose ondergaan zeg! Hopelijk is hij snel weer helemaal in zijn element! En hij zal wel content geweest zijn over zijn kroon, zeker? Schoon exemplaar!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Aaaah! En twee jaar geleden dan? Zo'n klein koeliewoelie nog. *bleit*

      Verwijderen
  10. Schoon ventje, die jongste van jou. En goed nieuws dat alles weer beter gekomen is!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Zijn kroon vind ik alvast geslaagd en de rest zal je ook wel goed ingehaald hebben!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Gefeliciteerd! Ik hoop dat iedereen snel weer is opgeknapt.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ocharm toch een dikke proficiat!!! Enne... zonder tkst ziet dat er op foto nog even goed uit zenne!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. He wat een pech! Toch gefeliciteerd en hij ziet er prachtig uit met zijn kroon.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Ik weet dat het hier over een kroon gaat en een jarige daaronder en dat-ie groot wordt enzo en dat dat jammer is maar tegelijk ook tof en ook een hiphiphoera maar...
    ... wat-een-mooie-trui-zeg!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Ondanks alle zorgen van de afgelopen dagen ... een hele fijne verjaardag voor je jongste !

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Toch nog een hele kleine verjaardag voor die schattige kleine vent, en veel beterschap aan uw papa natuurlijk! Hoop dat het snel in orde komt :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Wat jammer! Maar alles is precies toch nog goed gekomen! Hieperdepiep voor die kleinste (en hou u vast, want voor je 't weet beginnen die te vragen wanneer ze 5 worden...)

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Vré jammer voor hem, maar gelukkig komen er nog verjaardagen! Wat een mooi foto van hem die eerste!

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Amaai, als ik kijk naar de foto's van vorig jaar is je ventje al veel veranderd! Ik hoop dat zijn feestje toch nog meeviel, ocharme, ziek op je verjaardag, das echt brute pech!

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Maar wat een geluk dat hij ziek was op zijn verjaardag, dan zijn ze nog klein en besef je efkes niet dat hij er 4 is!!

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Hij ziet er toch nog heel gelukkig uit...mooie kroon!

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Wat een goed idee om broches op de kroon te zetten! Ik ga er binnenkort mee aan de slag en ik heb er ook een stukje over geschreven op mijn blog: http://www.leukmetkids.nl/een-zelfgemaakte-verjaardagskroon-die-je-elk-jaar-kunt-gebruiken/

    BeantwoordenVerwijderen