Het feest.

vrijdag 18 mei 2012


We hingen er weer aan dit jaar, aan een communiefeest. Jaja, u hebt overschot van gelijk, we hebben daar zelf voor gezorgd. Maar toch... wij zijn daar in eerste instantie meestal niet zo'n fans van. We hadden ongelijk, deze keer.

Dat de voorbereidingen niet liepen zoals gepland is een understatement van formaat. 'Oh,' dacht ik, 'een maand tussen Van Katoen en de communie, dat is een zee van tijd. Tijd genoeg voor twee extra hemden voor de zonen, een rok voor mij, wat gepruts hier en daar.' Maar zeg eens, zag u hier al veel naaisels passeren, de laatste weken? Ik dacht het niet. Deze keer niet omdat ik ze u niet wil tonen, maar des te meer omdat er gewoon geen zijn.

Al gauw werd duidelijk dat mijn hoofd de naaideadline die ik mezelf had opgelegd eenvoudigweg niet wìlde halen. Schrap rok voor mezelf. Schrap hemden voor de zonen. Het enige dat nog met plezier ineen gestoken werd waren vlaggenlijnen. We hebben nochtans al een aardige voorraad, maar mijn hoofd zag een tuin vol vlaggetjes. Naast vrolijke mensen en héél veel zon. Vooral dat laatste leek een probleem te worden, maar uiteindelijk kon het jonge geweld toch een hele middag buiten spelen.

vlaggenlijnenvlaggenlijnenvlaggen

De communie'kaart' had ook wat voeten in de aarde. Hopend op mooi weer stelden wij dit uit. En uit. En uit. En toen het echt hoog tijd werd, had de dochter geen zin.

Over het eerste idee kunnen we kort zijn. Het werkte niet. Hoewel ik wit anders heel mooi vind, deze foto van mijn meisje vond ik plots erg flets. En dus zwierde ik de dochter op onze klavervelden en kregen we toch nog min of meer wat we wilden. Niet helemaal, maar goed genoeg gezien de omstandigheden.

communiefoto test
gele schoenen

En dit werd de definitieve kaart.

communiekaart

Soit, communiefeest twee, een stressy voorbereiding ten spijt, was meer dan geslaagd.

Gele schoenen: Beau10
Appeltjesstof: Stof en Zo

41 opmerkingen:

  1. Mooi!
    Die vlaggetjes is wat ik van mijn naailijst geschrapt heb. Jaloers van de jouwe! Zeker die met appeltjes.
    En jullie zagen er zo goed uit! Grote meid en kleine meid!
    PROFICIAT! xxxx

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dikke proficiat.
    Van waar komen die grote gekleurde lampionen?
    Bij ons nog 2 weken en dan is het feest. De jongste mag zijn blauwe hemdje dan eindelijk aandoen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Geen idee. Ik kocht ze over van Barbara Decré, de fotografe.
      Ik hing ze in onze perenboom, gisteren. Dat gaf ook een leuk effect.

      Verwijderen
  3. Leuk u eens op foto te zien!
    En wat een geslaag klaverfeestje, prachtig die kaart ( en wat heeft ze een mooie naam)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mooi op die klavers! En het kleedje, daar was ik al fan van :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Oh, ik kan het me perfect voorstellen, al die heerlijke vlagjes vol kleur in de living :) En die klaverkaart! Prachtig!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Dikke proficiat! De foto op de klavers is prachtig!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Het ziet er allemaal prachtig uit. En dit is echt de allermooiste Antoinette die ik heb gezien!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wauw!
    Wat een werk, al die vlaggetjes!
    En dan nog dat prachtige kleed! Wauw!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Mooi! En die schoentjes...! Die zie ik vaak voorbij komen in blogland, waar kopen jullie die??

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Deze zijn van Gallucci en kocht ik bij Beau10 (zie de link in het blogbericht). Ideaal voor mijn meisje haar smalle voetjes. Ook Eli en Pépé hebben een gelijkaardig model.

      Verwijderen
  10. supertoffe kaart!! Heel origineel!!
    En jullie zien er echt wel schitterend uit!!
    heel mooi allemaal!!
    dikke proficiat aan oona!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wauw, schitterend! En inderdaad, wat een leuke naam heeft jouw dochtertje!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Dat moet vast een schitterend feest geweest zijn, een feest vol kleur. Jullie zagen er prachtig uit!
    Jaloers op jou vlaggen, ik maakte er onlangs eentje van vele, vele meters, en heb het er wel even mee gehad.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. woow, supermooie dochter! een heel leuk kaartje ook, proficiat. Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Inderdaad, het feest was super en de 'communiekant' heel mooi!
    Wanneer is het volgende feest gepland!!???
    xx
    Greet

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. O, jij schat! Ik was zo blij dat jullie er waren.
      Ik check nog even de kalender en antwoord dan asap op jouw mailtje! xx

      Verwijderen
  15. Maar die klaver in den hof, die moet je toch gewoon laten staan. Zo'n mooie foto's! Enne, mama en dochter zien er beiden super uit!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja echt hé, die klavertjes, niet niet wegdoen!

      Verwijderen
  16. Zo serieus dat jij op de foto staat :-) Of een beetje moe? 't Ziet er allemaal heel mooi uit en ik ben idd. ook een beetje jaloers op al die vlaggenpracht.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Beetje moe, ja, dat zou je wel kunnen zeggen :)

      Verwijderen
  17. Ik vind dat tof dat je een foto van jezelf hier placeert. Ge zijt te schoon om te verstoppen hoor! Het kaartje is inderdaad erg geslaagd.

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Ik heb ook vlaggenlijnen gemaakt voor het communiefeest afgelopen zondag. Ze mogen nog niet weg van de communicant. Goede beschrijving van jou trouwens. Hier waren kleuren van paars tot roze in verschillende schakeringen. Jouw vlagjes zien er geweldig uit..

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Oontje suikerboontje, zo klein en frêle en toch zo groot plots... Alweer een grote vrolijke stap op je lange weg: proficiat!

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Heel mooi! Jullie zien er zoooooo goed uit! Een dikke proficiat voor oona...

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Die klavervelden doen toch nog goed dienst ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Prachtig kaartje! En heel mooie vlaggenlijnen, mijn vlaggetjes zijn al een paar maanden geknipt, maar geraken maar niet gestikt.

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Hier in het Noorden wordt het weinig gedaan, het feest dat erbij hoort zag ik hier op de blogs voor het eerst voorbijkomen, leuk om een beetje te zien hoe dat er 'aan toe gaat'. En de kaart is prima gelukt toch (had trouwens een heel ander beeld van jouw, iets blondigs ofzo)

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Gefeliciteerd allebei!Mooie dochter, mooi kleedje, schoon kaartje!

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Proficiat voor jullie en speciaal ook voor jou voor je prachtige naaiwerk en de leuke kaart! Heel erg feestelijk en kleurrijk allemaal!

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Mooie kaart! En ik wist niet dat je dochter zo'n leuke naam heeft :)

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Mooie foto van jullie twee! Super dat het feest zo geslaagd was :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Superidee, die klaver! En jullie zagen er allebei piccobello uit hoor!
    Nog eens proficiat aan de "grote" dochter.

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Wat een moed om die hoop vlaggen te produceren! Maar het geeft een feest natuurlijk wel dat tintje extra.

    Jullie zagen er stralend uit.

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Mooi kaartje! En nog een dikke proficiat!

    BeantwoordenVerwijderen
  31. DUIDELIJK: da's heel knap gedaan!!! Enne er was toch zon of woon ik zo ver van dat andere Vlaanderen vandaan?! ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Jullie zagen er allebei beeldig uit!
    En zoals gewoonlijk opnieuw veel kleur, daar wordt ne mens toch instant vrolijk van, niet ?

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Oh dat moet ook een vrolijk feest geweest zijn!!! Proficiat nog eens he met de communicant!! ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  34. Enig! Leuk mijn apptjes in je vlaggen!!

    BeantwoordenVerwijderen