zondag 13 mei 2012


Hoewel ik het hele weekend graag zo had doorgebracht (lees: boekje lezen in bed, koffietje, MacBook in de aanslag)...

moederdag

werd het eerder een weekend van dit (lees: ramen wassen, strijk wegwerken, opruimen en schoonmaken. En euh, ja, ook veel foto's nemen).

arco

Wij hebben namelijk een half volksfeest in onze woonkamer gepland, zo over een dag of vier.

Mijn moederdag begon om 4.14u met een hoestaanval van de zoon. Begon een tweede keer om 5.37 met een zoon die had kaka gedaan. Ging voor de derde keer van start om 6.15 met een dochter die het begin van het rolletje plakband niet vond (en vervolgens de hele deur versierde én een ontbijtje prepareerde). Echt opstaan, dat was pas voor na achten. En toen begon de werkmarathon. Met zon. Hoera!

En nu heb ik dus hoofdpijn. Ik sla een Roomer achterover en doe een wens. Dat het donderdag niet regent, dat wens ik. Dat al die jonge veulens de wei in kunnen en mijn huis en mijn hoofd alles overleven.

Hoe was jullie moederdag?

19 opmerkingen:

  1. Gewerkt! Maar de zon & mijn zoon, die maakten veel goed. Ik duim alvast voor goed weer donderdag!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. LOL, de roze wolk versus de realiteit. Wij hadden meer geluk en mochten van het ene feest naar het andere :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Zo hard gewerkt! Ik duim mee voor droog weer donderdag!!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. We duimen mee dat de wens uitkomt! En nu nog meer even languit op de bank?!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. ook héél hard gewerkt. en weinig geslapen. ga ik nu goedmaken: slaapwel!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Schrijftalent!
    Ik genoot evenzeer van de mini zonnestraaltjes. En oh ja, van de dansende zoon die heel minitieus zijn vers geleerde pasjes, volledig in de maat van de muziek neerzette op het podium. En van de zelfgemaakte koekjes van de dochter.
    Maar de echte moederdag, die vieren wij in augustus.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Bwa, dat valt wel mee, ze.
      En ja, vreemd die opdeling in twee feestdagen. Maar school volgt dan wel de feestdag in mei, precies?

      Verwijderen
  7. Mijn premoederdag was zalig. Wij vier. Wat dieren. Een picknick en dan ook nog samen schoenen kopen. Op moederdag zag ik elk stuk uit de kinderkleerkasten door mijn handen gaan. Schoon schip. Nette kast. Klaar hoofd. Altijd leuk.

    Ik duim mee.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Blij dat het voorbij is eigenlijk. En nu duim ik mee voor goei weer!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ik hoop dat je tussendoor toch nog wat hebt kunnen genieten :-)
    Ramen heb ik nog niet gewassen (dat is voor woensdag) maar de tuin ligt er nu wel heel keurig bij en het thuis is reeds opgeruimd.
    De communie zelf is al gepasseerd, nu nog het "grote feest", ik supporter samen met jou voor een streepje zon (zodat dat klein geweld zich kan uitleven op het springkasteel en we misschien wel buiten kunnen aperitieven - wie weet)!
    Alvast een heel prettig feestje toegewenst en proficiat met de dochter...

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Voor zon ben ik ook altijd wel te vinden, met of zonder kinderen :)

    Ik moest trouwens hard lachen want wij hebben dezelfde lamp in onze eetkamer hangen maar dat binnenste hangt bij ons langs buiten. Dus nu ga ik vanavond kijken of dat eigenlijk feitelijk niet langs binnen moet :D (of dat wij gewoon een andere lamp hebben)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het is een Arco lamp, van Flos. Dat binnenste kan echt niet langs buiten bij ons. De kap hangt los over dat binnenstuk en kan je richten.
      Als je googlet op die lamp, zie je ook steeds dezelfde constructie terugkeren, dus ik ben er wel van overtuigd dat die van ons goed hangt :) En jij hebt dan wellicht een andere lamp :)

      Verwijderen
    2. gisteren gecontroleerd, ze hangt hetzelfde als bij jou :) enkel hangt ze er dieper in.. dus meer gaatjes te zien. Ik heb die ergens online besteld uit NL. En twas met mezelf dat ik ant lachen was hoor, kdacht "welken blunder hebde nu weer begaan".

      Verwijderen
  11. duimen voor die zon! Ik denk dat het goed gaat worden het weer...

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ach, ik had een lief kadootje van het meisje (die dat al niet echt meer wist), 3 toekomstige zonnebloemen in een geverfd glazen potje. Papa had ervoor moeten zorgen zolang ze ingepakt stonden, wistieniet, maar ze leefden nog :)

    Succes met het feest en het weer en uw hoofd!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Roomer...mmmmm!!! 't was De Markt van Morgen dus ideale moederdag ;-) en de rest was ook kei goe !

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Hahaha,tja zelf op moederdag blijf eerst en vooral moeder :-). Ik duim mee voor wat zon donderdag

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Het moest dus zijn: op moederdag blijf je eerst en vooral moeder. Was wat te snel :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  16. ik kreeg een schilderijtje en een bloemstuke van de dochters. En verder had ik een houten kop want ik was net terug van een week openluchtklassen in de pinte en de papa moest gaan werken op zondag. Maar t was toch fijn om extra geknuffeld te worden die dag!Marijke

    BeantwoordenVerwijderen