Lego Friends a.k.a. meisjeslego

zaterdag 5 mei 2012


Meisjeslego noemt ze het. Vertelt het aan iedereen die het horen wil. Een hele lijst. Vol favorieten. Ze heeft goed naar de promopraat geluisterd, dat kleine meisje van ons.
Twee maand geleden werden we uitgenodigd om de nieuwe meisjeslijn van Lego te komen ontdekken. Ik aarzelde. Wij zijn tenslotte een Playmobil familie. Al hebben we ook een karrevracht Duplo, op enkele ruimtevaartdingen van de zoon had de echte Lego zijn weg naar ons huis nog niet gevonden. Ik wist niet of ik dit eigenlijk wel wou.

Nu de testlego al enkele weken in huis is, en het meisje een wenslijstje schreef voor haar feest, stond 'meisjeslego' bovenaan. Lego's opzet is geslaag, lijkt me.
Voorlopig past alles nog in de grote Lego opbergdoos, maar dat zal vast niet zo lang meer het geval zijn.

legolegolego
Lego is ook lekker. Mmmmm. lego m&m

En bij u? Wat staat er zoal op communicanten hun lijstje?

25 opmerkingen:

  1. Dit is dus meisjes lego, mijn kleindochter vraagt het voor haar verjaardag volgende maand maar ik had geen idee wat het zou zijn. Ziet er leuk uit en kan me voorstellen dat ze het leuk vinden. Het lijkt een beetje op het Fabuland lego alleen zijn de beertjes vervangen door poppetjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik zou onze dochters vaker moeten laten samenspelen. Dan leren ze het misschien!
    Jouw foto's zijn geweldig!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hier ook al een lego-friends fan. Bij ons nog geen communie in het verschiet, maar op het lijstje voor volgende verjaardag, Sinterklaas en Kerstman staat alvast de meisjes-lego. Enkel bij de ontwerpstudio heeft ze haar bedenkingen, die heeft ze al, maar er ontbreekt een naaimachine! Misschien een tip voor de mensen van Lego.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik heb ook al één en ander hiervan gekocht en weggestopt als verjaardagscadeau voor mijn dochter binnenkort. Hopelijk vindt ze het leuk.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Tot voor kort wist ik nog niet van het bestaan van lego en playmobiel families, maar wij staan dan beide van huis uit aan de lego-kant. Met twee meiden zal de meisjes lego hier over een paar jaar ook wel zijn intrede doen!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Het communicanten verlanglijstje is heel kort bij ons: sparen voor een grote trampoline voor in de tuin ...

    BeantwoordenVerwijderen
  7. hier is het ook een succes, en inderdaad het staat ook op het verlanglijstje voor de communie. 't Is dan ook hele mooie lego, hè

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Oooh, sinds ik niet meer in Zuid-Nederland woon, zie ik helemaal geen communicantjes meer. Vroeger noemden ze meisjes lego 'Fabuland', daar heb ik nogthans veel mee gespeeld.
    Fijn weekend,
    Esther.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja! Fabuland! Daar heb ik nog massa's van, bij mijn ouders. Daar spelen ze inderdaad ook graag mee.

      Verwijderen
  9. Hier heeft de meisjeslego zijn intrede gedaan. Eerst met de verjaardag en dan met het groeifeest. Ze vinden het fantastisch - zowel de dochter als de zoon. Ben wel blij met de intrede vd meisjeslego, voordien was het voor de meiden op vlak van lego gene vetten.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. we hebben hier dezelfde boomhut van Lego, tof gerief! Al vind ik aan dit meisjes assortiment minder bouwgelegenheid dan aan de andere legoreeksen... Het huisje hebben we hier ook en dat is ook super, kei lang plezier aan, als ze graag plannetjes volgen natuurlijk. en terug af te breken en op drie manieren weer op te bouwen!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Mijn dochtertje was jarig op 5 april en kocht met een bon de dierenkliniek!

    Diezelfde week ruilde ze haar andere bonnen nog in voor Olivia's huis, stefanie's buitenkeuken, Olivia's boomhut en het Friends Parkcafé!
    Kan je geloven dat ik het zelf leuk vond om alles ineen te steken samen met Valentine :)

    Voor haar communie staat een Nintende 3ds op het verlanglijstje...

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Hier ook zo'n fan! De mensen van lego kunnen tevreden zijn.. hadden ze dat geweten dan waren ze er waarschijnlijk vroeger aan begonnen!
    Die van mij heeft al haar spaargeld al uitgegeven aan de lego friends doosjes ;-) En nu wil ze nog al de andere doosjes ook.. alleen.. de centjes zijn op!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Leuke foto's! En die Lego-opbergdozen staan hier ook, handig én mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Je foto's zijn prachtig.

    Wij hebben ook die boomhut en ik moet zeggen dat Janne er al veel mee gespeeld heeft. Tegen alle verwachtingen in.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wij zijn ook eerder een playmobilfamilie... maar om het goede weer te lokken hebben we met de familie samengelegd voor een houten speeltoren in de tuin (met glijbaan en schommels)... hopelijk lukt het en krijgen we een mooie zomer!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Mijn dochter is ook fan van de meisjeslego, ze heeft ook de boomhut. Maar het stoffenwinkeltje die doet het ook goed hier. En mama vind het ook heel leuk om mee te spelen, hahaha.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. hee, deze ligt bij ons boven op de kast voor de verjaardag van volgende week. Ik ben voor het meisjeslego!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Hier ook nog geen communicantjes en een meisje dat nog iets te jong is voor de meisjeslego, maar het ziet er alvast heel leuk speelgoed uit! Mocht ik nog een klein meisje zijn, ik zou het super vinden!

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Ons communiekantje is heel duidelijk in zijn lijstje. Een nintendo, lego (enkel en alleen van Star Wars!) en een set kleine kaki groene jaren '70 soldaatjes (en ik hoop dat er toch iemand is die ze vindt :-) )....
    Die meisjes lego ziet er wel fun uit!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Aha, die plastieken soldaatjes, geweldig, die zijn hier ook aan het verslijten ;-) Blijkbaar vind je ze gewoon bij den Dreamland...(aldus de schenker)

      Verwijderen
  20. Hier staat de Duplo-prinsessen-collectie met stip op één! Het kasteel kreeg ze al voor haar verjaardag maar de lijst staat inderdaad met grote stip op één op haar nieuwe 'Sinterklaas'lijst! (ideaal om gezeur te vermijden, het hele jaar door de kids laten knippen en plakken op lijsten; voorlopig vinden ze dat nog steeds de max!)

    Meisjeslego is, vermoed ik, pas vanaf 6?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Op de doos staat inderdaad 6 jaar, maar onze zoon van 4 speelt er even goed mee. Hangt er een beetje af of je kind daar rijp voor is en met die kleinere stukjes overweg kan.

      Verwijderen
  21. Leuk he die (meisjes)Lego!
    Toevallig staan bij ons alle Lego opbergers aan -10% dit weekend. Ze zijn personaliseerbaar met de naam van je kindje of een andere tekst.
    kom gerust eens een kijkje nemen op http://www.blueandpink.be/doopsuiker/lego-doopsuiker.html.
    Helemaal vrijblijvend natuurlijk!

    BeantwoordenVerwijderen