Over de uitslag van de topjes give-away en de vondst op het containerpark.

woensdag 16 mei 2012


Ik liet er u effectief wel héél erg lang op wachten, maar de voorbereidingen voor morgen (feest!) tastten bepaalde delen van mijn hersenen danig aan. Niet prioritair? Kan wachten. Zoiets. Al hebt u zo'n zomers topje allerminst gemist de afgelopen weten. Nietwaar?

topje

Ik liet kind 3 eerder vandaag een naampje trekken. Uit een appeltjespot die ik vanmiddag, 12.05u, uit een glasbak van het containerpark viste. Samen met nog wat andere, vreemd genoeg ongeschonden, glazen. Het mocht van de meneer van het containerpark, want naar 't schijnt mag dat niet, dingen meegrissen uit containers. Maar die meneer van 't containerpark, een echte Gentenaar, wel, ik heb het voor hem, en hij voor mij. Hij praat zo hard dialect, dat de helft van de conversatie aan mij voorbij gaat. Ik knik instemmend en krijg echt alles gedaan. Wij keuvelen dan even, zo aan de open kofferbak, over het weer, of over waar een spiegel nu alweer moet. Of Ytong? Mag dat bij het steenpuin, meneer? Ik stel hem altijd vragen, ook al weet ik goed genoeg dat ik bij bak 4 moet zijn. Hij vindt dat fijn, nuttig zijn, helpen. En ventileert ondertussen even over 'de mensen' die zomaar hun spullen dumpen. Als het rustig is, zoals vandaag, dan helpt hij me met het glas. "Want g' kundu doar lielijk oan snij'en, mdamke." Op zo'n momenten laat ik mannen graag het vuile werk doen. Beide partijen tevreden, toch?

Maar kijk, u wilt natuurlijk gewoon weten wie er haar kind in een topje kan hijsen.

appelpotjes

Mme Li, ik geloof dat dit wel minstens voor 1 van uw dochters zal passen. En ik hoop van ganser harte dat uw dochter het ondertussen beter stelt.

topje_li

25 opmerkingen:

  1. Wat een grappig verhaal van de containerpark-man(hihi) Sommige mensen gooien toch wel mooie dingen weg zoals deze leuke appelpotjes.Zonde, maar wel goed voor jou!
    Proficiat Mme Li.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Waw die containerpark man moet wel echt een boon hebben voor jou want dat mag inderdaad niet! Ik kreeg ooit een 'snak en een beet' zoals ze dat bij ons zeggen van de andere kant van het containerpark alsof ik een snode boef was toen ik een bloempotje uit de container haalde... amai!
    Brr, heb er nog nachtmerries van... ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hahaha...ik heb dezelfde aanpak maar dan op z'n "Beurrems" en wij vinden altijd nog wel iets dat te mooi is om weg te gooien, bizar he?! Daar bestaat toch de kringloop voor?!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Oh te gek, die potjes hadden we 25 jaar geleden thuis ook! volgens mij kon je die bij de Gulf sparen of zo. Geweldig dat ze een tweede leven krijgen bij u thuis!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Heel herkenbaar je verhaal.Ik word altijd vriendelijk geholpen en mag vragen wat ik wil maar als mijn man gaat krijgt hij botte antwoorden of een snak en een beet als hij eens iets in een verkeerde container zou durven gooien.
    Ze hebben het voor vriendelijke ,vragenstellende vrouwen.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Haha, wat ben jij goed in Gents-op-'t-scherm!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. wat 'n beauties zeg! ik heb precies nooit iets voor het containerpark, maar misschien moet 'k toch maar 'ns iets verzinnen

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Oh ...
    Ze zullen er om vechten! Ik hoop dat het op C. haar lijf past,
    want dan zullen die 2 dochters van ons zo gelukkig zijn,
    dat ze hetzelfde lijfje als dat van hun vriendin hebben!

    Veel plezier morgen!
    Tot dan.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Appeltjespotten op het containerpark? Gij sjansaar!!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een heerlijk verhaal, ik heb er echt een beeld bij !

    BeantwoordenVerwijderen
  11. ik ben ooit ook begonnen met 3 potjes en nu heb ik er een 30-tal. =)

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Met veel plezier heb ik de weken op de diverse blogs gelezen dat ook in Belgie de communniefeestjes nog gevierd worden. Volgens mij zelfs nog wat uitgebreider dan in Nederland. Ik wens jullie en hele fijne dag vandaag het weer (althans hier in het nederlandse Brabant) ziet er vooralsnog goed uit, dus daar zal het niet aan liggen. Geniet van de dag, wij houden het hier nog even te goed, bij ons barst het feest pas los op 03 juni.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Oh gij, zottekes. Wat een chance!
    Veel plezier vandaag. Jullie hebben het weer alvast mee. Geniet ervan en dikke proficiat aan de communicant!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Haha geweldig verhaal(en wie gooit dat nou weg he!!)

    Fijne dag vandaag!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Ik speel ook altijd het onschuldige vrouwtje bij van die echte werklui (containerpark, man touring-wegenhulp, op de keuring, aannemers op de bouw....) en inderdaad dat helpt echt!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. en alweer van die prachtige plaatjes ervan gemaakt :)

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Gulf potten!!! Chancard, ik moet zo hard zoeken om ze te vinden. Zalig!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Schoontjes! Altijd gezellig zo eens naar 't containerpark, al is het maar om van je eigen 'brol' af te zijn!

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Moh zo schoon die containparkvondst! Sjansaar! Hier just steengruis en kapotte televisies... En ook geen vriendelijke mijnheer!

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Haha, mijn man doet net hetzelfde! Die is tuinaannemer, en passeert dus meermaals per week in't containerpark met snoeiafval allerhande. Hij doet ook altijd een babbelke met die mannen, zorgt met kerst/pasen voor een traktatie en als hij met zijn camionette en remorque volgeladen het containerpark binnenrijdt, dan springen die mannen al direct recht om met een graafmachientje te komen helpen uitladen. 't Kan schoon zijn, zo wat vriendelijkheid.

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Wauw zeg, zo'n schoon potjes!!!!
    En LOL voor je leuke containerpark-verhaal! Of "fonteinenpark" zoals mijn dochter altijd zegt ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  22. mooie potjes zeg!!! dat mensen dat weggooien hé in plaats van naar de kringwinkel te brengen ... zonde! Maar goed, jij hebt er wel een mooie vondst aan overgehouden!

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Ik heb je foto van het topje gebruikt om bij het berichtje te posten op de blog. Hopelijk is dit oké voor jou.

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Wij hebben hier ook zo'n appelpotje, dat werd bij de grootouders weggegooid en hier direct geadopteerd ;). Op het containerpark hebben we nog nooit zoveel chance gehad.

    BeantwoordenVerwijderen