Schorten voor de klas

woensdag 9 mei 2012


Of ik niet eens een voorbeeldschortje kon maken, vroeg de juf. Een schortje werden er uiteindelijk zes, maar bandwerk is my middle name, dus dat was snel gepiept.
Voor de speelhoek op school mocht dat een simpel modelletje zijn. Het allermooiste model vind je hier.

En wat zegt u van het oranje jeugdsentiment dat mijn moeder hier afleverde? Mijn weegschaaltje! En de kapstok die jaren op mijn kamer stond! Zou ik die oranje laten? Of gaan we voor een makeover?

6 schortjes voor de klasschortschort

Mijn eigen kleine masterchef.

schort on I

30 opmerkingen:

  1. oh wat een mooie kapstok! ik ben al lang op zoek naar zo ene! hou ma oranje! mooi zo! hoewel wit ook wel mooi zal zijn!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Mijn ouders hebben een grote witte op hun kamer, dus ik denk dat het toch wel iets anders wordt. Fluo of zo :)

      Verwijderen
  2. die kapstok, ook ik ben al lang op zoek naar zo'n exemplaar, dat ik dan in het knalgroen zou verven. Maar dat oranje is ook super!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Annelies! Ik de kringwinkel in zottegem!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. of een fluogele kapstok (in een wit interieur)!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Fluogele spuitbus: check!
      Wit interieur: check!

      Verwijderen
  5. Ik wou net hetzelfde zeggen als Jozefien hierboven ;-)
    En anders hou ik wel van oranje, maar 't hangt er vanaf waar ie komt te staan natuurlijk.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ja, 't is dat je die kapstok zo schoon presenteert met dat assorti oranje schortje.... Houden in het oranje!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Oh dat weegschaaltje hadden wij als kind ook!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ik zeg oranje laten die kapstok!!!
    Mooie zoon heb je!!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ahum, ik geef muzische in een klas van 26... ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dus ge wilt ook graag een inoxen potteke en een houten spatel om wat extra decibels te produceren? :)

      Verwijderen
  11. Die kapstok, nostalgie... Ik had net dezelfde op mijn kamer, maar dan in het groen!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ook al lang op zoek naar zo'n kapstok! Ik zou ze ook oranje laten of misschien rood??

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Geen haar op mijn hoofd dat in normale omstandigheden zou adviseren om iets oranje-af te maken, maar de fluogele suggestie vind ik ook wel iets hebben. Of zwart, met dan alleen het uiterste bolletje van elke tak fluogeel. ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Ik ben voor de oranje versie! En merci voor de tip van de schorten. Ben onlangs naar de openklasdagen van onze kleinste geweest en die schorten komen daar zeker van pas bij al dat stempelen en verven ... :-) Mooi gedaan.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Oranje! Allee, dat zou ik toch doen, maar de kinderkamer is dan ook in oranje en rood geverfd, dus dat zou perfect passen...

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Weegschaal: zalig! Kapstok: felroze! Schortjes: mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Ik zou ook voor fluo roze gaan! Of toch fluo in ieder geval!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. oranje laten; dat fluo is maar een korte hype en waait rap over. Al kan je hem nadien natuurlijk wel terug oranje verven. Bandwerk is your middle name ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Hier staat nog altijd een groen exemplaar. De oranje is ook heel mooi... ik zou het zo laten.

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Oei. Wij hadden hier ooit een rood exemplaar staan en we hebben dat weggedaan omdat de 'stokken' er altijd uitvielen en de kapstok al verschillende keren was omgevallen als de kinderen hun jas er probeerden af te trekken... Aan de reacties te zien hadden we daar nog veel geld voor kunnen krijgen ;-).
    Aan de zoon te zien is het daar bij jullie een pak warmer dan bij ons.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Als de zon schijnt is het bij ons inderdaad lekker warm. Je moet er de goeie momenten weten uit te kiezen :)

      Verwijderen
  21. Grappig, ook wij hebben zo een oranje exemplaar en dat gaan we zo houden.

    BeantwoordenVerwijderen
  22. oooh ! Wij hebben net hetzelfde weegschaaltje! En ook zo'n kapstok maar dan groen.

    BeantwoordenVerwijderen
  23. haha ik dacht ook direct: the naked chef. Zalige stof, die van Ikea. Ik heb er een rok voor mezelf uit gemaakt. Wederom: schoon schoon schoon!

    BeantwoordenVerwijderen