Slachtoffers

dinsdag 29 mei 2012


Het warme weer, we hadden er zo naar uitgekeken. Eindelijk de sandalen uit de doos halen. Zonnecreme smeren. Zwembadjes opblazen. Een hele dag lang buiten spelen. Barbecuen. Lang opblijven wegens veel te warm onder het dak.

Maar kijk, het is niet allemaal rozegeur en maneschijn. De hitte maakt ook slachtoffers.

De basilicum legt het loodje.

de basilicum legt het loodje

De Playmobil overleeft het buitenspelen niet.

gebroken been

De insecten die vlot hun weg naar binnen vinden zoemen 's avonds hun doodstrijd en geven 's nachts massaal de pijp aan maarten.

slachtoffers

En mijn eigen kleine man heeft vermoedelijk een zonneallergie te pakken.

zonneallergie?

Dus ja, wij blijven noodgedwongen even binnen. Saa-haai.

31 opmerkingen:

  1. Is de babywesp niet een zweefvlieg?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Jup! Vandaar het vraagteken dus. Moeilijk googlen als je de naam niet weet.
      Zweefvlieg it is.
      En gij weet dat.

      Verwijderen
  2. Jouw basilicum ziet er nog goed uit in vergelijking met die van ons :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wij hebben hier ook zo'n basilicumslachtoffer maar met een beetje water ziet hij er vandaag al weer iets beter uit!
    En die zonneallergie dat kennen we hier ook! Ieder jaar opnieuw.. dit jaar slaat ze weer op mijn voeten, niet mooi! Maar ik krijg ieder jaar een spuitje bij de dokter daarvoor.. ik weet niet of kindjes die ook mogen krijgen maar misschien toch eens navragen want een ganse zomer binnen is ook niet alles hé ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Volgens mij valt die basilicum nog te redden mits wat extra water en liefde en zo. Helaas gaat dit niet lukken bij de ordinaire vlieg en zijn vriendjes, vrees ik. ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Dat playmobil-poppetje...hilarisch !

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hahaha zo grappig. En ge hebt talent om lijken te fotograferen :-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hm, daar zit misschien een opportuniteit :)

      Verwijderen
  7. Zou uw bij een vosje zijn? Awel, de soorten bijen ga ik nooit elkaar kunnen houden, denk ik.

    Die playmobil... ik zie geen probleem? Klaar om "Ik zal uw been eens amputeren"-doktertje te spelen. ;-)
    Ik kan mij wel niet herinneren dat dat gemakkelijk stuk ging...

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Oei dat kaakje ziet er pijnlijk uit!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Basilicum is nog wel te redden zo te zien. Ik had ook zo'n sneuerd en met water geven heb ik hem weer gereanimeerd. Voor zonne-allergie (heb zelf rood haar en een heel wit huisje) vind ik aloe vera echt verlichtend!
    Tis hier alweer gedaan met het goede weer hoor!
    Esther.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ocharme F. Die heeft precies nog niet veel geluk gehad de laatste weken. Eerst ziek en nu allergisch aan datgene waar we al maanden naar zaten te smachten. Je zal hem eens een klavertjevier moeten zoeken ...

    BeantwoordenVerwijderen
  11. De keerzijde van de medaille :-) Courage met de allergie.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ai, die wangetjes... Onze zoon heeft er ook altijd last van bij de eerste zonnestralen. Daarna gaat het gelukkig beter.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ocharme, da's 't één achter 't ander bij hem. Was hij misschien nog niet helemaal genezen?
    En dat playmobil-meisje zit nu voor altijd met een gebroken been... Ik heb ook een paar gesneuvelde playmobil-beentjes door de ventjes op een playmobil-paard te zetten.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Ha, zweefvlieg, dacht ik ook al. Mooie samenvatting verder ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  15. die basilicum komt wel weer goed!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Arme F! Zo'n rode blos, het steekt schoon af bij dat hemdje, maar verder is het natuurlijk heel erg jammer, van dat binnenzitten...

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Ai - wat een kaak.
    We hebben hier het hele lange weekend binnen doorgebracht met een heel ziek zoontje (angina) - nu gelukkig antibiotica en weer aan de beterhand. Treurig wel om met zo'n weer binnen te zitten.

    Lieve

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Hopelijk gaat het met de wangen van het laatste slachtoffer al wat beter.
    Hier wordt heel wat gesnotterd, geniesd en getraand. En die muggen .. die maak ik met plezier tot slachtoffer.

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Ocharme, zo'n rooie wang! Hij ziet er anders nog wel gelukkig uit met dat kleine glimlachje :)

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Hier ook zonneallergie bij 2 van de 3.
    We wapenen ons met petjes, zonnecrème en veel schaduw.
    Het grappige: ze praten steeds over 'zonne-energie',
    het woord allergie lijken ze niet te onthouden...

    Veel water zou die basilicum toch moeten kunnen redden!

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Ben je zeker dat je zoontje geen (vijfde) kinderziekte doormaakt: ze voelen zich doorgaans slapjes een aantal dagen voordat de typische roze wangetjes te voorschijn komen, kan wel een weekje aanhouden...is momenteel in de klas van mijn dochter (1ste lj) een epidemie, wel redelijk onschuldig
    groetjes
    Fatima

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Had gekund, maar het was een reactie door de antibiotica die hij nam, in combinatie met teveel zon.

      Verwijderen
  22. Haha wat een grappig stukje, behalve dat van de kleine man natuurlijk,dat is echt naar!

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Sja, daar helpen die oordoppen van zoveel stukjes verder niet tegen natuurlijk. Smeren, meis, smeren.

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Oei zonne allergie is niet leuk. Mijn jongste dochter heeft het ook. Maar dan vooral met de beginzon. Binnenzitten hoeven we gelukkig niet maar wel wat meer schaduw en lange mouwen. Het brand, jeukt, gloeid en voelt echt heet en ziet er dus net zo uit als bij jou zoontje.
    Gelukkig heb ik wel medicatie in de koelkast ervoor staan mocht mijn dochter er weer onder zitten. Maar eenmaal goed aan de zon gewend kan ze het gelukkig goed aan.

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Je trekt zo'n mooie foto's!! *kijkt vol bewondering*

    BeantwoordenVerwijderen