Een beerke met een kraagje

vrijdag 1 juni 2012


Bloed, zweet en tranen kostte deze jurk. Klinkt onnozel, maar echt. Op een bepaald moment dacht ik dat ik het kwijt was, mijn naaiskills. Ik kon me niet concentreren, tornde als zot, deed stappen verkeerd. Onvoorstelbaar beginnelingachtig. Maar kom, ze is af, ik heb het gehaald met een portie concentratie en wat volharding en ondertussen ben ik alweer rats vergeten waarom ik zo sukkelde. Wrong garment at the wrong time, zeker?

jurkjurkjurkjurkjurk

Stof: In den beer
Print: Ingela P. Arrhenius bij psikhouvanjou

54 opmerkingen:

  1. OH! Weer zo schoon!! De Kleuren én de dochter!!!Ja, hier kunnen we er ook soms weg mee: plooikes stikken waar het niet moet, vergeten rechts op rechts te leggen...
    En is dat het patroon van dé Antoinette?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Alleen het voorpand van de Antoinette is overgebleven. De rug is anders, het kraagje ook en de rok zelf ook. Eigenlijk gewoon een stijlvol jurkje, dus.

      Verwijderen
  2. 't Is wel vreselijk schoon! Springt eruit in blogland.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooooooi! Ik heb dat stofje ook liggen en had een hemdje in gedachten ... Maar als ik het zo zie kan het toch best een jurkje worden :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Maar jong, dat is weer de max!! Zo schoon!!!
    Ik kocht een stofje, perfect voor de Antoinette, maar toen ik het in mijn handen had, lijkt het me er toch niet zo voor geschikt. Het lijkt me maar niet te lukken, om er nog maar aan te beginnen. En als ik dit zie, smeeeeelltt!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. 't is wel weeral kei schoon. al dat bloed is nie voor niks geweest!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wauw, ondanks de pijn en moeite (misschien wel dankzij ;)) is hij erg gaaf geworden!

    Liefs,
    Hanneke maakt

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Maar dat is werkelijk prachtig jong! Het zit haar als gegoten! En bovendien, als ik één van uw naaisels zie, krijg ik direct zin om mijn halve mislukkingen ook weer uit de kast te halen om gewoon verder te doen!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Heel knap!
    (Recent Beerstofje? Ik heb dat vorige week niet zien liggen toen ik daar ging.)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik vrees dat ze het niet meer hebben. Het was een maand geleden, ongeveer. Het waren van die goedkope rollen met foutjes in, waar ze maar een beperkte stock van hadden. Maar je kan het altijd eens vragen.

      Verwijderen
    2. Lap hé (allé, net niet eigenlijk)

      Verwijderen
  9. Maar dan heb je ook wat hé? Echt prachtig, de jurk en het model...

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wauw mooi! Ik vind het stofje erg geslaagd, super mooi...

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Allé, je miserie was niet voor niets! Het is prachtig geworden!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Zo mooi,is het patroon inderdaad de Antoinette zonder strik of zie ik het verkeerd?

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Oogverblindend noem ik dit prachtexemplaar... wauw zeg!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. heel schoon, zowel de jurk als het meisje! Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Ooooh, prachtig!! Het is het sukkelen meer dan waard geweest! Ik, als beginner, herken volledig mezelf in uw bovenste woorden voor het maken van dit kleedje: http://villaspeelmama.blogspot.be/2012/05/kleedje.html
    En schoon stofke ook! En een mooie prent van die olifant

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Gij zot geval: zo'n rot stofje om mee te werken en dan toch een redelijk gesofisticeerde jurk maken. Maar effenaf, ze mag er zijn! Is dat gewoon een Antoinette zonder strik en zonder zakjes?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. (en met een hogere rug, denk ik ook?)

      Verwijderen
    2. Ja, ander kraagje, andere rug, ietsje breder gemaakt (ze groeit!), en zonder zakken en met plooien op-'t-goed-komen-d'-uit (als je dat snapt :) )

      En ik vond dat stofje nog wel ok om mee te werken. Een beetje stijf, maar dat blijft heel handig liggen onder de naaimachine. Bijna geen speldwerk aan.
      Wel niet strijken op de hoogste temperatuur, want het smelt. Wat ik dus goed zal moeten onthouden...

      Verwijderen
  17. Uw dochter heeft daar precies ook frivole haarversiersels. Ook zelf gemaakt, assortie met de jurk?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Gekregen, op een fotoshoot, want ik kan absoluut niet haken, en zelfs al kon ik het, dan nog zou ik niet voor elke outfit van die assorti bloemen maken. Dat zou nogal de moeite zijn.

      Verwijderen
  18. Ohohoh, dat wordt hier schoner bij elke blogpost (en't was al zo schoon). I♥OON!

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Het was het allemaal waard! Wat een mooi stofje, je haalt ze er toch telkens uit hé!!

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Heel mooi... ik kijk nog niet zo lang op jullie blogs maar een paar mensen springen er gewoon uit... jij bent daar ook één van!
    Dikke proficiat!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Wow het ziet er juist supermooi uit!! Heel gaaf!

    BeantwoordenVerwijderen
  22. zo af en toe eens serieus moeten prutsen om iets goed te krijgen zorgt wel voor extra voldoening als het toch lukt hé...
    en al zeker in dit geval! Superschoon, echt!

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Zoooo knap, leuk stofje
    Liefs Zohra

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Prachtig! Da's nu echt zo'n stofje dat ik niet zou kopen, en dan een kleedje in zien op een blog, en denken "dju toch, waarom heb ik dat laten liggen ... '

    BeantwoordenVerwijderen
  25. echt prachtig!!! en wat een mooie stof!!!!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Mooike! Die tijd van de maand geweest misschien?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Haha, ja, nu ik het bedenk... je hebt een punt.
      Moet ik dus onthouden voor de volgende maanden :)

      Verwijderen
  27. Het was misschien een worsteling, maar ze was het meer dan waard! Wat een prachtexemplaar is dat geworden!

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Prachtig in die kleuren en met dat kraagje! En zo'n leuke foto's terug.

    BeantwoordenVerwijderen
  29. OKL jheel duidelijk! 't is weer super sjiek!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Mijn mond valt hier open, dit is zo mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Wat is dat in haar haar? Die elastiekjes/speldjes zijn weer-ga-loos!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Een soortement haaksel dat in een bloem is gerold en daar een elastiekje aan bevestigd. Geen idee hoe je dat maakt en wie dat heeft gemaakt, maar soit, het paste bij het jurkje.

      Verwijderen
  32. Met dit resultaat, mag het wat bloed, zweet, ... kosten, ...gewoon prachtig. Trouwens ook mooi gefotografeerd!

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Super mooi!! Die kleuren ook samen...

    BeantwoordenVerwijderen