Een logo kiezen blijkt niet zo moeilijk als verwacht. Maar een kleur?

donderdag 21 juni 2012


Een nieuw logo dringt zich al maanden op. Al van toen eind vorig jaar de labels op waren, eigenlijk. Maar ja, er wurmde zich een evenementje tussen, en dan een communie, een verjaardag, examens van het Lief. Allé, een heleboel dingen die van dat logo en die labels niet echt een priorteit maakten.

En toen gaf ik iemand eens een voorzetje, en ging de bal aan het rollen. En nu moet ik kiezen. U ziet vast al welke ontwerpen de voorkeur van de kinderen wegdragen. Ik weet bijna 100% zeker wat ik wil, maar ik wil wel eens van u horen waarmee u mij associeert.

Wat past het best bij Oon?

logo

En dan rest nog 1 knoop door te hakken. Het kleur. Groen is goed, maar dit groen doet me nogal hard aan het oude GROEN! denken, en ook al hou ik van recyclage en gaat mijn sympathie wel uit naar het groene gedachtengoed, zo erg wil ik er nu toch ook weer niet mee geassocieerd worden.

Allé, u kunt het zeggen. Past groen nog altijd bij Oon? Rood kan ook. Of oranje?

Mannekes, dat een logo kiezen zo simpel kon zijn en een kleur zo moeilijk, wie had dat gedacht?

Alle lof gaat uiteraard naar hem. Maar ik moet hem u waarschijnlijk zo onderhand niet echt meer voorstellen, hé?

81 opmerkingen:

  1. Ik geef mijn top 3 (of top 4), is dat ook goed?
    Het tweede,het eerste van de derde rij, het laatste van de vijfde rij of het allerlaatste.
    In willekeurige volgorde weliswaar. En mag ik nu zo curieus zijn om te vragen hetwelke gij zou kiezen?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. 3de rij het tweede of het derde.
    Gaat in alle kleuren van de regenboog!! (nu maak ik het nog moeilijker zeker??)
    Maren (hoemmelke.blogspot.com)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. ik zeg nr 2 (van links boven)! Of nr 13 (de rechter van de vierde rij)..... nu twijfel ik toch. Maar voor mij moet de kleur dat groen blijven. En dan associeer ik dat niet zo zeer met eco, maar met je frisse designs en foto's.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Eentje met een hartje ? Groen is ok, maar rood ook en oranje ook ...

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Groen is goed, maar dan feller. Niet te donker, anders ben je de Gezinsbond. Fluoroze zou ook niet mis zijn, maar dat is tegen volgend jaar misschien wel al heel erg 2012.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. ai ... ik vind hetgene wat nu bovenaan in je banner staat het beste :-) Het tweede van de eerste rij is ook leuk, maar ik zou de letters niet tegen elkaar plakken ...
    'k zou toch bij groen blijven, misschien verschillende tinten (verschillende logo's dus, 'k zou 't binnen het logo in één kleur houden) en inspiratie halen uit het mooiste hemdje van de wereld :-) (op uw banner)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Laatste van de vijfde rij, met het hartje.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Bovente rij, tweede vanaf links in rood of oranje?

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ik kan niet kiezen.
    Hoezeer ik hou van groen, dit groen doet me aan de CM denken.
    Ik wil ook heel graag zo'n mooie reeks, zeg.
    Knap werk van Ian!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Kleur: oranje of feller groen.
    Design: niet cursief, niet vet, zonder hartje. Dus het eerste of het tweede van de eerste rij, of het eerste van de derde rij. Maar misschien maak ik wel helemaal verkeerde associaties.. Ik ben benieuwd wat het uiteindelijk zal worden!
    En ook nog: ik wil ook een label/logo! Maar ik kan niet tekenen en heb geen creatieve vrienden... Maar ooit maak ik er eens werk van!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ik vind t huidige ook t mooist hoor. Als ge de letters fijn houdt, doet 't geheel niet zo CM-achtig aan. Maar t groen past bij u.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Mijn gedacht:
    de laatste van de eerste rij in het oranje!!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Moest ik moeten kiezen, ik ging voor het tweede, maar dan met de letters iets uit elkaar gezet. En de kleur, ik vind groen ok, maar mag inderdaad wel iets feller. Of anders oranje...

    Veel succes met het kiezen!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Er zijn er een aantal waar je OAN leest (die met het streepje aan de N) en om een of andere reden vind ik hartjes niet bij jou passen. Ik hou dus het meest van de 4de rij, maar dan niet cursief)

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Strak en duidelijk is mijn associatie en ik vind daar het 2e logo goed bij passen of anders 1e van rij 3 en op plaats 3 de 1e van rij 1. Als ik zo hierboven kijk valt het mee met het uiteenlopen van de meningen :)
    Over de kleur heb ik niet zo'n mening, groen vind ik wel passen geloof ik.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Eerste rij, tweede van links. En oranje! I <3 oranje... Hoewel groen ook wel zeer Oon is...
    Hartjes vind ik niet zo bij u passen...

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Ik zou gaan voor de simpelste, zonder veel hartjes of streepjes of frullekes. Zo stel ik mij u toch voor ;) En het kleur, goh, dat is inderdaad ne moeilijke. Elke kleur zal wel in het logo van iets voorkomen zekers?

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Tweede van de eerste rij!
    Waarom geen geel? :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  19. ik ga ook liever voor eenvoud dus het eerste... en jouw groen vind ik zeer mooi... oranje, petrol of appelblauwzeergroen zijn ook wel zeer mooi ;) ik ben weegschaal van sterrenbeeld = moeilijk kiezen...

    BeantwoordenVerwijderen
  20. eerste van de derde rij ! Die hartjes en frulletjes vind ik niet bij je blog passen (voor de rest kan ik je niet natuurlijk!)Oranje is denk ik ook wel mooi hierbij.

    BeantwoordenVerwijderen
  21. ik ga zeker voor 2e of 3e van de eerste rij!!
    ik hou van fushia, dus ik zou gaan voor fushia!

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Geen frutsels, geen hartjes, niks toevoegen.
    De eerste is okee maar dan met de N van de eerste op de derde rij (daar zitten de letters tegen elkaar aan geplakt).
    Groen vind ik leuk, maar iets donkerder denk ik.
    Lastig hoor, ben benieuwd wat jij gaat kiezen, jij moet je er goed bij voelen hè :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  23. die zonder hartjes vind ik het mooiste - de eerste van de eerste rij of de eerste van de derde rij.
    Groen associeer ik een beetje bij jouw blog - dus dat mag wel blijven (of eventueel lime?)

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Ik vind je eigen logo nog het beste, ook de kleur. Als je dan toch wil veranderen zou ik voor het 2e gaan! Ik zou niet voor het hartje kiezen...dat is zo...teveel

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Ik vind de eerste van de derde rij precies het meest bij de blog (en in het verlengde bij jou) passen

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Helemaal rechts onderaan of bovenaan de 2e in de rij :)
    En kleur? Het mag zeker en vast flashen!!

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Hartjes...nope, niet dat ik u geen hartelijk mens vind hoor.
    Het tweede van de eerst rij en het eerste en derde van de laatste rij vind ik wel iets hebben.
    En ik zou voor een fel kleur gaan. Oranje, felgeel...of fluoroze zoals Spiegel voorstelt.

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Mmmm, moeilijk!
    Kies maar zelf. Wel tof van dieje mens.

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Het logo linksonder op de laatste rij vind ik het best bij jou passen: hip, puur en herkenbaar.
    En wat dacht je van een gele versie? Niet zo makkelijk om goed leesbaar te houden, maar dus wel een mooie uitdaging voor Ian.
    Succes ermee, ben benieuwd wat je eruit zal pikken!

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Tweede van links, eerste rij. Kleur zou ik zo laten :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  31. De tweede. Die vind ik het meest 'OON'. De kleur groen mag van mij hetzelfde zijn als de huidige kleur groen.... Anders vind ik rood wel heel mooi. Of (oker)geel. Succes met kiezen!

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Ik vind de linker op de 3e rij het mooiste. En deze kleur ook.

    BeantwoordenVerwijderen
  33. tweede van de 1ste rij of
    eerste van de 3de rij
    En kleuren, dat vind ik precies heel moeilijk om voor een ander te kiezen...

    BeantwoordenVerwijderen
  34. derde rij het eerste
    in het fluogeel

    BeantwoordenVerwijderen
  35. Het tweede in de bovenste rij! Vind ik absoluut het mooiste. En ik zou voor groen gaan, maar dan iets feller dan dit. Ben benieuwd naar wat het zal worden!

    BeantwoordenVerwijderen
  36. Ik zou fluogroen nemem maar da's misschien moeilijk om te drukken, of hoeft dat niet?

    BeantwoordenVerwijderen
  37. het laatste van de vijfde rij - zonder twijfel!

    BeantwoordenVerwijderen
  38. Wat mij betreft 5e rij, 3e logo!

    Kleur iets naar het lime- of juist zee-groen toebrengen?

    BeantwoordenVerwijderen
  39. De huidige kan niet verbeterd worden!

    BeantwoordenVerwijderen
  40. Gewoon je oude houden, of nr. 2 en uiteraard in groen!
    Geen hartjes. :)

    Nou ja, volg gewoon je gevoel eigenlijk...

    Karin

    BeantwoordenVerwijderen
  41. 2de of 3de vind ik leuk of 1ste van 3de rij, kleurtje groen van nu vind ik ietwat flets... Ik zou gaan voor een feller kleurtje, maar ik moet natuurlijk niet kiezen.
    Benieuwd wat het gaat worden

    BeantwoordenVerwijderen
  42. Ik kies zonder twijfel het tweede, maar de kleur is inderdaad moeilijker. Hoezeer ik ook een fluo-fan ben, vrees ik toch een beetje voor de houdbaarheidsdatum daarvaan. Misschien een groenig mostergeel?

    BeantwoordenVerwijderen
  43. die met dat streepje door, in het geel.
    elke

    BeantwoordenVerwijderen
  44. geen hartjes, da vind ik een beetje kinderachtig, persoonlijk draagt het tweede op de eerste rij mijn voorkeur weg! Ik zou wel durven gaan voor fluo, daar kwam ik geheel zelf op, maar nu zie ik dat andere personen dat idee ook al geopperd hebben ! :)

    BeantwoordenVerwijderen
  45. Mijn eerste gedacht was: geen hartjes! Al de rest is mooi..

    BeantwoordenVerwijderen
  46. Goh, om heel eerlijk te zijn zien ze er allemaal wel leuk uit, maar vind ik de leesbaarheid niet helemaal goed geloof ik. Iemand die de naam niet kent zou misschien kunnen twijfelen. Daarom zou ik gaan voor het eerste in de cirkel van de tweede want dat zal duidelijker leesbaar zijn dan het tweede zoals het nu is, denk ik. Groen past zeker maar ik zou misschien iets feller gaan? Of waarom geen donkerblauwe bol met gele letters. Ik denk bij Oon namelijk meteen aan de communiejurk van je dochter in die kleurencombinatie. Voilà, dat was mijn mening, maar ook niet meer dan dat. Met jouw gevoel voor stijl maak je zeker de juiste keuze!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ha, twee kleuren! Het moet nog geweven worden, ooit, en dan wil ik graag een witte achtergrond. Maar geel en blauw is inderdaad ook een mooie combinatie.

      Verwijderen
  47. Ik associeer alleszins geen hartjes met u. En strak net wel. Zelf zou ik gewoon eerste van de derde rij kiezen. En het kleur, tja, dat limegroen is echt een van mijn favoriete kleuren en eigenlijk vind ik het ook bij u passen...

    BeantwoordenVerwijderen
  48. Het eerste van de derde rij is mijn favoriet en misschien in het rood of elke letter een ander kleurtje? Een diepgeel, oranje en rood?

    BeantwoordenVerwijderen
  49. 't Is duidelijk he. 't Tweede van de derde rij moet gewoon de winnaar zijn! Dat kan niet anders! :D Dat groen vind ik schoon, maar ik ben nogal zotjes van oranje, dus doe dat maar. :)

    BeantwoordenVerwijderen
  50. 2e van de eerste rij maar met de n gewoon (niet zo met een lange staart :o)) ... en kleuren ... blauwe cirkel met gele letters? of blauwe cirkel met felgroene letters of een groene cirkel met blauwe letters... of misschien felgroen met oranje letters ... ik zou voor zo een ietwat gewaagde combinatie van kleuren gaan! Past het beste bij je stijl

    BeantwoordenVerwijderen
  51. Ik dacht dat Oon tegenwoordig geel was! Flashy, fluo geel!!! En ik zou gaan voor het tweede logo,maar dan zonder de uitloper aan de n...

    BeantwoordenVerwijderen
  52. het eerste van de derde rij
    en sorry, maar ik vind dat groen eigenlijk best mooi, vertrouwd ook

    BeantwoordenVerwijderen
  53. De eerste; eenvoudig, mooi,strak én vertrouwd! En de kleur? Groen is mooi.
    Succes met het maken van een keuze

    BeantwoordenVerwijderen
  54. Ik ben geen fan van de hartjes, maar ook niet van de bollen :-/ Die vind ik teveel als een logo van alle bovengenoemde organisaties aandoen. Voor mij dus het eerste van de eerste rij of het eerste van de derde rij. Hoewel de eerste bol op de eerste rij in een andere kleurencombinatie ook wel zou gaan. Blauw/geel is idd. wel tof. Maar fluoroze is gewoon helemaal Oon!

    BeantwoordenVerwijderen
  55. het tweede van de 1e rij... en ik vind dat groen wel goed... al is lichtblauw ook niet mis, en oranje zou ook niet misstaan

    BeantwoordenVerwijderen
  56. De eerste drie van de derde rij in een rasechte fluokleur. Fluogeel lijkt me wel wat, maar voor de leesbaarheid is fluoroze misschien wel beter.

    BeantwoordenVerwijderen
  57. Een fijne letter, en er moet ruimte tussenzitten. en dan kom ik bij het allereerste uit.
    Het tweede is ook mooi, maar dat doet mij ergens aan denken, ik denk noppies (maar dan een oranje bol met witte letters).

    Ik dacht ook spontaan aan geel, maar dat is inderdaad niet zo leesbaar...

    BeantwoordenVerwijderen
  58. Ik zou gaan voor het eerste van de derde rij. Idd zoals hier al eerder vermeld geen hartjes, dat associeer ik zeker niet met jou. En ik denk bij u aan strak en basic ( in de goede zin van het woord he. ;)) En voor het kleur, tja, ik hou heel erg van felgroen dus een fellere versie van het kleur dat getoond wordt zou ik zeggen.

    BeantwoordenVerwijderen
  59. Het tweede van de eerste rij, het eerste van de derde rij of als je een beetje zot wil doen het laatste van de vijfde rij, alhoewel ik je niet meteen als een hartjes persoon zie. Maar zoiets frivools er bij is wel leuk, natuurlijk.

    Qua kleur: knalroze. Echt van dat fluoroze. Ik wilde eerst fluogeel zeggen, maar fluogeel werkt helaas niet goed op het scherm, dus daar zou ik van proberen weg te blijven.

    BeantwoordenVerwijderen
  60. Het tweede. En hoewel hier veel volk niet pro-hartjes is vind ik het allerlaatste hartje wel eentje om bij te houden en ooit iets mee te doen. Op Valentijn, zoals Google zijn naam ook altijd aanpast aan de situatie.
    En hoezeer jij ook houdt van groen, in mijn hoofd is 'fel geel met helder blauw' ook écht Oons. ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  61. geel. da past bij u, vind ik. oranje en rood wordt ik altijd snel beu.
    ik zou niet de laatste van de vijfde rij pakken want daar staat precies ooh. ik zou ni in hartjes doen.
    voor de rest vind ik alles mooi en ben benieuwd welk ge gaat kiezen.

    BeantwoordenVerwijderen
  62. Het eerste van de derde rij: eenvoud en rust. Dat past wel vind ik.

    BeantwoordenVerwijderen
  63. 5de rij het laatste, dat met het kleine hartje. De OON in een neutraal kleur en het hartje in een neonkleur. Past perfect bij u (alé of toch volgens de regels van uw blog :) )

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. O, ja, goed idee! Ik knoei nog wat verder in Illustrator.

      Verwijderen
  64. Rij 1, de twee middelste, of het eerste van rij drie.

    BeantwoordenVerwijderen
  65. Hier ook niet echt voor de hartjes. Het tweede van de eerste rij vind ik denk ik het tofst. Maar dan misschien de letters wat verder uit mekaar? Je zal ongetwijfeld een goeie keuze maken!

    BeantwoordenVerwijderen
  66. Voor mij mag het groen blijven maar als je dat toch wil veranderen kies ik (fluo?-)geel. En het eerste van rij vijf.

    BeantwoordenVerwijderen
  67. Je huidige logo met de de 1ste n van derde rij!
    Derde rij/4&5 vind ik ook evenwichtig.
    Aan de leesbaarheid van sommigen schort er inderdaad wel wat.
    Groen is nog steeds heel ok.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Aha, mevrouw UI designer, we zitten duidelijk nog steeds op dezelfde golflengte.
      Het zal een simpele versie worden, met fijne letters, zoals nu.

      Verwijderen
  68. Ik heb het vooral voor de eerste 2 van de eerste rij en de eerste van de derde rij. Die kleine rondjes in de letter 'O' van het tweede logo op de tweede rij zijn anders ook echt wel geweldig! Een hartje kan wel maar nu is het echt zo'n 'meisjes' hartje. Als je de buiging net bij het puntje aan de onderkant weglaat is het direct wat 'stoerder'. Achja, je hebt smaak dus dat komt zeker goed! En dat groen? Love it!

    BeantwoordenVerwijderen
  69. Ik ga voor het tweede van de eerste rij.
    Groen is wel goed maar dit groen vind ik niet vrolijk genoeg voor jou. Ik zou gaan voor heldergroen of knaloranje.

    BeantwoordenVerwijderen
  70. Niet perse groen, en ik vind het 2de logo mooi (witte letters in gekleurde bol), de hartjes vind ik persoonlijk minder. Ben benieuwd naar de keuze!! Veel succes!

    BeantwoordenVerwijderen
  71. Zeg, ik zat hier gisteren te denken aan uw appelpotten. Waarom verwerk je er geen appeltje in, in plaats van een hartje? Maar bon, waarschijnlijk staat alles al bijna op punt, maar ik moest er ineens aan denken.

    BeantwoordenVerwijderen
  72. Ik hou van eenvoud, simpel maar mooi, mijn keuze gaat dus uit naar het 1ste logo van de 3de rij.

    Het 2de logo op de 1ste rij vind ik ook leuk, enkel dat streepje van die N dat naar beneden loopt, stoort mij een beetje.

    Kben benieuwd wat het gaat worden!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ah, ok, ik mag gaan voor een nieuwe bril... kzie net dat de knoop al is doorgehakt.
      Goede keuze :)

      Verwijderen
  73. Dat is hier waarschijnlijk al helemaal in de sjakosj, maar ik geef je graag nog mijn bescheiden mening :) Het tweede (in de bol, de elegante letters) en het eerste van de derde rij (dat nu bovenaan je blogje pronkt) springen er zwaar uit voor mij! Stijlvol en met een hoge hipfactor :)
    En qua kleur denk ik bij jou meteen aan geel (niet echt leesbaar op scherm helaas) maar je kan natuurlijk ook eens wisselen?

    BeantwoordenVerwijderen
  74. Het laatste van de derde rij.

    Al is uw keuze natuurlijk al lang gemaakt.

    BeantwoordenVerwijderen