London with kid

zaterdag 21 juli 2012


De kogel is door de kerk. De zoon en ik gaan naar Londen. Wij alleen, ja. En neen, er zit geen haar in de boter tussen het Lief en mijzelve. Ik beloofde de zoon al meer dan een jaar eens een mama-zoon dag. Wij twee, een hele dag. Vorig jaar kwam ik die belofte niet na, dus maken we er nu maar meteen een hele trip van.

Maar nu het nadert, begint die kleine onrust de kop op te steken. Moet ik dat niet plannen? Zo echt, van 's ochtends tot 's avonds? Wat gaat wij heelder dagen doen?
Wat gaan we bezoeken? Wat lukt met een zoon van 9? Wat is interessant voor die leeftijd? Waar zijn leuke eetgelegenheden?

Alle tips, weetjes en verhalen over city-tripping met kinderen welkom!



image by Sean Sims

40 opmerkingen:

  1. Hiske van op een grote paddestoel is begin dit jaar met haar zoon naar london geweest. Ze heeft daar toen een blogbericht over geschreven. Misschien heb je er wat aan: http://opeengrotepaddestoel.blogspot.nl/2011/09/it-was-great.html?m=1

    In elk geval veel plezier samen!

    Lieve groet Marieke

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik zou zeker en vast Hamley's bezoeken met hem: gigantisch grote speelgoedwinkel! Pret verzekerd!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Maar wel heeeel gevaarlijk voor het budget! Onze kinderen wisten niet waar ze eerst moesten kijken en wat ze het liefst zouden meenemen (lees van mama en papa 'afluizen')

      Verwijderen
  3. Misschien is een rondje London Eye leuk? Een mega-groot reuzenrat aan de Thames... Ik moet eerlijk bekennen dat ik het zelf niet aandurfde, maar wellicht is je zoon dapperder (en jij met hem ;-))
    In elk geval: veel plezier! Dat gaat vast lukken in Londen!!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Het is geloof ik vakantie... Ik bedoel natuurlijk " reuzenrad". Oeps....
    Hoe dan ook: veel plezier!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. museum of natural history ... in de inkomhal staat een skelet van een T-rex ... en in zo'n oud harry potter-achtig gebouw komt alles daar wel tot z'n recht ... leuk om eens een kijkje te gaan nemen, ... gratis bovendien.
    En de superveel tamme eekhoorns in Hyde park ...

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Check voor the Natural History Museum. Thanks!

      Verwijderen
  6. Geen ervaring met Londen, maar dat wordt vast superleuk!!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Veel musea gratis. Mijn stiekeme favoriet is National Gallery, die ik altijd weer wil bezoeken.

    British Museum is héél groot, met een zaal over Egypte (en mummies). Ook gratis. :-)

    Wisseling van de wacht, aan Buckingham Palace?

    Harrods... ook fijn, speelgoedafdeling. ;-)

    Allé, misschien niet echt kindertips, maar kom...

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Volgens mij ideaal voor die leeftijd: http://www.sciencemuseum.org.uk/, beetje zoals Technopolis, maar dan véél indrukwekkender.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Reacties
    1. Welkom, Griet!
      Ik zit hier: http://www.thetrafalgar.com/

      Verwijderen
    2. Oh ja, want jullie zien elkaar nog niet genoeg! ;-p

      Verwijderen
  10. Tate Modern! Zeker doen! Volgens mij hebben ze daar ook kindertoeren / -opdrachten. Het eten op het dakterras is ook zeker een aanrader én betaalbaar.
    En misschien ook het museum of natural history? Al is dat wel vergelijkbaar met het museum voor natuurwetenschappen in Brussel.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. o super een zoon en moeder dag! Leuk hoor. Londen.... ik denk toch gewoon dubbeldekker bus, fish&hips enzo?
    anyway have fun!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Haimley's ... de ultieme speelgoedwinkel, zelf alleen maar om verlekkerd rond te kijken! Museum of moving image, heel leuk en interactief!
    The Globe (Shakespeares theater), hier doen ze ook leuke kinderrondleidingen en meestal in de vakantie ook iets speciaals (workshops, ...)
    Of naar een musical!
    Zal ik meegaan anders?
    Veel plezier

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Oooh, super zo'n moeder-zoon dagje in Londen! Daar moet ik nog enkele jaren op wachten :) Ik zou ook zeggen Tate Modern, London Eye en hop-on-hop-off bus, maar buiten is er ook zo veel leuks te zien, zoals 'changing of the guard', Big Ben, Hyde Park enz! Ik zou't wel wat plannen om maximaal plezier te beleven ;) Alvast een leuke dag gewenst!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Het Museum of Natural History is heel schoon maar kan ook heel druk zijn. In Regent's Park is er een heel leuke zoo, echt heel schoon, en dat is ook binnen wandelafstand van Hamley's.

    Amuseert u zeg! Ik woon in Manchester en ik zit ook al een poosje te denken dat ik eens een weekendje met mijn oudste naar Londen of zo moet vertrekken.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Londen is zo zalig, je kan er daadwerkelijk alles doen.
    Ik zou zeker en vast de rode tourbussen aanraden, kan je uitstappen waar je maar wilt en kan je alle bezienswaardigheden in Londen al zittend zien :)

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Tip: gewoon genieten, zien waar je terecht komt! Niks zo leuk als een mama-zoon reisje! Have fun!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Dat is een leuk idee. Geniet ervan met volle teugen. Zelf geen ervaring met Londen. Ik kijk al uit naar jouw verhaal.

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Uiteraard het natural history museum en science museum. Ook heel leuk: tijdens de lunch naar een park en daar de zakenmensen bekijken. En naar het theater of bioscoop midden in Londen is natuurlijk ook erg stoer! En voor eten, als je heimwee krijgt: http://www.belgo-restaurants.co.uk/ :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Bij de London Eye zit ook het London Aquarium. Zeker ook de moeite waard http://www.visitsealife.com/London/

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Ik denk dat koenwolk ook al met de kinderen naar Londen is geweest. Je moet eens zien, het was wel een langere periode.

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Minder gekend, maar heel leuk voor kinderen: het Transport Museum.

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Ik weet niet wanneer de trip precies gepland staat, maar denk eraan dat de olympische spelen volgende week starten hé.

    BeantwoordenVerwijderen
  23. World Food Cafe vond ik leuk om te gaan eten (http://www.londontown.com/LondonInformation/Restaurant/World_Food_Caf/9cbc/).

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Londen was ooit mijn eerste citytrip als 10-jarige samen met mijn ouders.En ik herinner mij dat ik als kind het wassenmuseum van madame Tussaud geweldig vond. En het gaan eten in een hamburgerrestaurant maar ja dat kun je in België ook natuurlijk :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  25. De Dungeons of London als hij tegen wat gegriezel kan.... Ze vertellen de geschiedenis van Londen gelinkt aan het verhaal van Jack The Ripper en er wordt live geacteerd... Zeker spannend...!! Vergeet ook niet vooraf te boeken voor bv. Madame Tussaud of The London Eye... Het is goedkoper en bespaart je lange wachtrijen....

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Nog vergeten... In Parijs reden heel veel kinderen op zo'n klein stepje rond... Als je er eentje hebt of kan vinden altijd handig... Sowieso loop je kilometers en op die manier blijft het leuk... En je neemt het gemakkelijk mee op de metro of op een trap... En als jullie iets gaan bekijken kan er altijd nog een passende tas bij gefabriceerd worden...??

    BeantwoordenVerwijderen
  27. ik heb vorig jaar 4d barcelona gedaan met de zoon
    geweldige ervaring !!Londen ooit gedaan toen ik zwanger was van die zoon, de towers en de chinese wijk was super alvast
    metropaske pakken en ronddwalen met een trotter erbij
    wij zijn toen ook naar stonehenge gegaan met vrienden die in londen wonen en wat plaatselijke markten
    dit jaar doe ik madrid met de oudste dochter, wij willen zuiderse temperaturen

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Fantastisch ! Wij zijn ook echte citytrippers met de kinderen. Vorig jaar New York gedaan met de meisjes (toen 6 en 8) en erg veel gehad aan de kinderreisgids over NY! Helemaal op hun maat gemaakt en leuk al voor op de trein of vliegtuig. Hieronder een link, ik kocht hem gewoon in de reisboekenwinkel van de Standaard in Antwerpen.
    http://www.stanley-livingstone.eu/kinderreisgids-londen-b-3199.html
    Veel plezier!
    Eva

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Geen tips, maar zo, zo hard verdiend! And remember: those ain't high heels baby, this is London! ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Maar allé, jij weet dat nog! Oh, jongske, gij zijt zo superhard de max.

      Verwijderen
  30. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Tate Modern en, Natural Science Museum lijken mij allebei ne winner met 'n negenjarige (maar enorm druk in t weekend) Misschien ook Camden of Spitalfields market/Brick lane als ie al enige interesse toont voor een hip t-shirt ofzo? Hop on hop off bussen zijn enorm overpriced, ik zou gewoon op n rode bus stappen, meer charme voor veel minder geld. Als ik mij niet vergis rijdt op lijn 15 naar de Tower nog de oude Routemaster bus. Londonist.com en timeout.com zitten vol verdere info, op time out ook met veel kindertips. Ik hield ook van t museum of childhood in bethn green, maar voor iemand van 9 is dat misschien al erg uncool...

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Museums: Boven in de Tower Bridge gaan, London Eye, Science Museum, Natural History Museum, Mme Tussauds, (als hij van griezelen houdt:) London Dungeon
    Food: Rainforest Café , Dickens Inn
    Zeker ook een bezoekje waard: Covent Garden (straattheater), een musical, Picadilly circus, wandelen door de parken (eekhoorntjes en zo)
    Shoppen: Hamleys en Harrods

    en als je veel tijd hebt (weet niet hoe lang jullie gaan) is Kew Gardens ook een aanrader

    BeantwoordenVerwijderen