Oon hoeft niet langer meer te zwijgen.

donderdag 5 juli 2012


Enkele weken na het einde van een heel intensief project vond ik een mail in Oons mailbox. Een mail waar ik om zuchtte en waardoor tegelijk een warm gevoel zich meester maakte van mijn borstkas.
Ik had de mail in kwestie pas gezien nadat zij me erop wees. Ze belde me haast in exstase. "Check uw mailbox! Nu!" Dat moeten zowat haar bewoordingen zijn geweest. Als u haar kent, dan begrijpt u dat het dringend was.

Zoals gezegd, mijn hart sloeg een slag over, mijn hart werd warm. Mijn hoofd tolde ook en ik zuchtte. Diep. Heel diep.

Om het feit dat ik hoopte op wat rust na die woelige maanden.
Om het feit dat ik een zomer met mijn gezin wilde doorbrengen.
Om het feit dat ik wist dat ik deze kans zou grijpen.
Om het feit dat ik al wist wat ik wilde, maar dat het 'baren' nog een lang en zwaar proces zou worden.
Om zoveel dingen die het hier veel te langdradig zouden laten worden.

Wat ik en zij dan wel gaan doen? We gaan met ontzettend veel goesting en een gezonde dosis zelfrelativering een verbintenis aan met Stichting Kunstboek en wagen onze voorzichtig ingehouden (maar toch uitbundige) stappen in de boekenwereld.

Wat het wordt? Een naaiboek. Maar uiteraard niet zomaar een boek.
Hoe het wordt? Mix de stijl van Stichting Kunstboek, Griet en mezelf en je krijgt een idee. Het gaat knallen, laat dat duidelijk wezen.

We hebben dus een boek. Het is nog maagdelijk blank, maar er wordt uit volle macht gewerkt aan het vullen van de pagina's. Maak alvast maar plaats in uw boekenrek!

boek

79 opmerkingen:

  1. Woehoew, inderdaad! Proficiat, Griet en Lies! Ik kijk er al naar uit!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Joepie! Dat is geweldig nieuws! Ik wil een gesigneerd exemplaar! Succes ermee!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoera en proficiat! Enne Oon... er komt toch ook wel iets voor jongens in he!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. joepie! ik kijk er al naar uit, kan niet anders dan goed worden :-)
    veel plezier en succes!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. FANTASTISCH! Ben benieuwd, veel succes!! (Al weet ik nu al dat het schitterend wordt)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. We weten in ieder geval wat we op ons verlanglijstje willen zetten de komende maanden ... Het is gewoon superformisdastis hé ...

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Woehoe! Nog een boek om naar uit te kijken! *pompommekesdans*

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Boeken schrijven is plezant, en jullie gaan dat geweldig doen!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. amai, onze boekenkast raakt aan een sneltempo gevuld de laatste tijd!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Goed bezig, zou ik zeggen.
    Je verbaast me telkens weer!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Héhé, ik ga zo hard achteruit leunen deze zomer en aan jullie allemaal denken. :)

    Proficiat!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Proficiat!! En spannend... veel succes!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Proficiat Lies!! Wat een droom om dit te kunnen doen! Heel erg blij voor jullie!!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Ik ga nog een boekenrek moeten bijbouwen voor al die boeken die eraan zitten te komen. Ik ben keibenieuwd en ik reserveer nu al een gesigneerd exemplaar :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Dat wordt een ruimte bijtimmeren voor de naaiboeken! Proficiat, geniet ervan en heel erg benieuwd naar wat komt!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ha, dat wilde ik ook schrijven: ik maak alvast plaats vrij in mijn boekenkast ;-).

      Verwijderen
  16. Spannend, maar dat resultaat kan alleen maar super de moeite zijn!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Wow ... awesome, Lies! Dat plekje hou ik zeker vrij!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Ohlalalala! Chique idee, heel chique ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Hee wat leuk voor jullie! Ik wens jullie heel veel plezier met het maken ervan en ben reuze benieuwd van het eindresultaat.
    Ik hoop dat we hier af en toe mogen mee spieken:-)

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Veel succes bij het maken. Wij alvast heel benieuwd!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Amai, super zeg! Heel veel succes!

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Er is nog heel veel plaats in de kast (zeker na aankoop van een deftige kast'en'). Dus we wachten hier vol spanning. Kan je al bestellen :p?

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Een dikke proficiat! Dat gaat een boek worden om in te lijsten, zo mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik hoop het. De eerste pagina's zien er in elk geval veelbelovend uit. Heel erg 'wij' :)

      Verwijderen
  24. Juij juij juij!

    Janina M.

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Weer eentje om naar uit te kijken! Spannend hoor.

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Oooh dat gaat super worden! Veel succes ermee, ik ben heel erg benieuwd.

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Geweldig nieuws! Proficiat!!!
    Annick

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Mannekes, ik geraak hier nu al niet uit aan mijn to do lijsten! maar alé zo'n topboek kan der wel nog bij ;) aangezien er nu al 4/5 een boek maken verwacht ik nog eentje van de 5de ook e ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Alweer een boek waarnaar ik zo benieuwd ben! Wel lastig ze, ik ging dit jaar eigenlijk niets kopen! ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Ook hier een dikke proficiat!
    ik ga het zeker kopen!
    Marina

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik volg je al even maar krijg nooit bericht via mail van Griet wel.

      Verwijderen
    2. Als je in het vakje onderaan de rechterkolom je e-mailadres invult, dan zou dat normaal gezien moeten werken.

      Verwijderen
  31. Supertof nieuws!! Kijk er naar uit!!

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Zo super voor jullie! Weer een naaiboek erbij, er worden hier deze zomer nogal wat boeken geschreven in blogland. Veel succes ermee, het gaat een schoontje worden!

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Fantastisch nieuws zeg! Ik kijk er heel erg naar uit! Want het wordt ZEKER een succes! En ik hoop dat ik ook deze keer de eerste klant ben... ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  34. Supernieuws!!! Ik kijk er al naar uit! Dat wordt gegarandeerd een boek dat niet zal mogen ontbreken mijn "plank" ;-). Succes ermee hé!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  35. Wow, proficiat zeg!
    Ik ga toch echt eens moeten leren naaien, hé ...

    BeantwoordenVerwijderen
  36. Alle seg, zo tof. Veel plezier samen met het maakproces. Benieuwd naar het eindresultaat.

    BeantwoordenVerwijderen
  37. Wat gaaf en spannend, van harte met deze prachtige kans! Ik weet nu al dat het iets heel moois zal gaan worden!

    BeantwoordenVerwijderen
  38. Al die boeken zeg, mijn lief gaat zagen dat er geen plek meer voor is.
    Maar ik ben gelukkig zeer bedreven in het niet naar Het Lief luisteren. Ik ben al benieuwd!

    BeantwoordenVerwijderen
  39. Waow super! Daar kijk ik alvast naar uit! En hou de moed erin, want boeken schrijven, dat kan soms ferm lastig zijn :-) Maar 't resultaat op 't einde maakt het allemaal de moeite waard.

    BeantwoordenVerwijderen
  40. Amai! Wat een verrassing! Héél veel plezier met het denken, maken, ineenknutselen. Het wordt schitterend!

    BeantwoordenVerwijderen
  41. Amai, zo tof, jij kan goed zwijgen zeg. Dan mag ik nu al een plaatsje reserveren in de rubriek op GB? En in mijn boekenkast

    BeantwoordenVerwijderen
  42. Amai, dat is wel supernieuws! Ik kijk er al naar uit! En euh... moeten we een kaartje trekken zoals bij de bakker? hier in mijn boekenkast is nog wel plaats. Veel succes ermee en op tijd laten weten wanneer we voor de winkeldeur moeten gaan staan eh :)
    Groetjes Poppie

    BeantwoordenVerwijderen
  43. Ik ben heel nieuwsgierig!! Proficiat!

    BeantwoordenVerwijderen
  44. Fantastisch nieuws! Proficiat :-)
    Zo leuk, ik kijk er nu al naar uit. Dat gaat een geweldig boek worden, door twee smaakvolle naaiende dames geschreven, woehoe!

    BeantwoordenVerwijderen
  45. Een jaar of drie geleden ontdekte ik de blogs. Na verloop van tijd kreeg ik het gevoel dat ik pas er pas bij hoorde als ik er zelf een begon. Aldus geschiedde. Nu begint zo langzamerhand het gevoel te knagen dat ik eigenlijk een boek moet schrijven. (Wie biedt?) Mocht dit wat al te afgunstig klinken: proficiat.
    En de combinatie leidt vast en zeker tot een prachtig afgewerkt resultaat.

    BeantwoordenVerwijderen
  46. Wauw Proficiat!!!!!!! ben wel benieuwd ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  47. Zo leuk, ik kijk er al naar uit! Alvast proficiat!

    BeantwoordenVerwijderen
  48. Dikke proficiat! Ik kijk er enorm naar uit!!

    BeantwoordenVerwijderen
  49. Olééé, binnenkort ga'k in mijn naaigeriefkasten geen plek meer hebben voor stofjes als al die leuke boeken er in moeten komen... Ik weet alweer wat vragen de komen maanden...

    BeantwoordenVerwijderen
  50. Toe maar!
    Daar gaat je slaap!
    Neen hoor. Naai ze!

    BeantwoordenVerwijderen
  51. Jullie gan dat Zo goed doen!! Veel succes met jullie parel van een boek!

    BeantwoordenVerwijderen