Pimp je eigen naaisel

vrijdag 27 juli 2012


Een hele tijd geleden maakte ik een eenvoudig rokje voor O. Een rokje dat wat verloren op de strijkplank bleef liggen, wekenlang. In eerste instantie vond ik het wel een geslaagde combinatie, maar uiteindelijk bleek het ding bij geen enkel kledingstuk uit haar kast te passen. En bij nader inzien was het ook gewoon lelijk.

Toen mocht het kind mee op soldentocht en kocht ik dit bloesje. Allé, zìj nam het vast en liet het niet meer los. "Het sprong in mijn armen, mama!" klonk het. Als uw kinderen ook al uw eigen vocabularium overnemen, dan kunt ge toch niet nee zeggen? Zelfs niet als het een maat 140 is en uw sprietje slechts een 116 draagt.
En kijk, ook dit kledingstuk bleek bij niets uit haar kast te passen. Het viel zelfs het Lief op, die zuchtte: "Tja, dan zal je nòg een rokje voor haar moeten maken, hé."
Maar u ziet ook wel dat het hier wat stilletjes is. Niet dat we sippend van een cocktail aan de rand van het zwembad liggen te lummelen (I wish!). Nee, nee, hier wordt na het officiële werkgedeelte ook volop tijd achter de computer en de naaimachine doorgebracht. Tijd voor nòg een rokje had ik dus niet.

Maar dat rokje dat zo zielig op de strijkplank lag, bleek daar van kleur wel bij te passen. En zo tornde ik 300 cm stiksel los. Twee lijntjes van 150 cm. Verse paspel eraan, en hop! Een nieuwe outfit was geboren. Veel te groot, maar dat deert niet. Volgend jaar moeten wij ook nog kleren hebben.

Het staat haar, die kleuren.

te groot
after
moodboard
te groot

En zie, ook ik kan gedrochten voortbrengen. Dat had u niet gedacht, hé?

before

Bloesje: Fred & Ginger
Schoenen: Beau10
Stof rok: De Strik

27 opmerkingen:

  1. En ook te grote schoenen??? Mooie sandaaltjes!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Die zullen helaas wel te klein zijn, volgend jaar. Maar het zijn topsandaaltjes. Sinds ze ze heeft, zijn ze niet meer van haar voeten geweest.

      Verwijderen
  2. Heeft ze verpleegkunde-ambities? Of zie ik dat verkeerd?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik denk het niet, want ze lijkt op haar moeder, en aan haar is ook geen verzorgende verloren gegaan. Maar haar vader, hé, haar vader.

      Verwijderen
  3. Ja, kijk, ik vond de eerste versie niet lelijk, maar de tweede nog beter!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Van indiaantje tot baggy stylish, zoiets dus?

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ha, dat er nog maar veel in haar armen gaat springen.
    Ze weet wanneer ze d'r armen open moet doen om te vangen!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. schitterend! 'het sprong in mijn armen' :oD
    't is een mooie combinatie geworden! en op de groei kan geen kwaad, groeien doen ze toch!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Mooie combi en met een beetje groeien past het prima!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Awel, ik vond die eerste versie ook echt niet lelijk. Maar bij het bloesje is de nieuwe versie uiteraard wel beter!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ik vind de tweede versie ook meer geslaagd. En 't moet gezegd worden: O. weet wat goed voor haar is!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Een prachtig setje heb je zo samen gesteld. Dat gaat haar volgend jaar als gegoten zitten.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ik ben helemaal weg van die sandaaltjes! En ze heeft groot gelijk dat ze dat bloesje niet meer wou loslaten...

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ik herken het bloesje. Komt het van bij fred en ginger? Ons Lola heeft het rokje. Een blauw of oranje T-shirtje vinden dat erbij past was wel iets makkelijker :-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Fred en Ginger, inderdaad.
      Ik kocht ook het hemd voor de oudste zoon, in datzelfde stofje. Ik vind het zo fantastisch, die kleuren door elkaar.

      Verwijderen
  13. Veel te groot of niet, het is super schoon die combinatie! En wat zal je blij zijn als je dit volgend jaar uit de kast kan halen!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Zelfs het boek is nog een maatje te groot :)

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Mijn dochters vinden dat vetcool zo'n T-shirt die van uw schouders valt de hele tijd, voelt zo volwassen aan!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. jij maakt per ongeluk iets minder geweldig... ik zit nog maar in de phase van per ongeluk iets moois te maken.... Hoop toch snel u wat bij te benen, want deze combinatie - ook al valt 'ie wat groot - is super!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Alles wat u handen maken is super mooi... laat dat boek maar gauw komen... ik hoop dat wij bloggers als eerste het kunnen kopen!
    Zal fier zijn wanneer ik kan zeggen ik ken die mensen van op de blog:)
    Fijn weekend,
    Marina

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Zie, soms moet iets rusten om de perfectie te bereiken. En, zeg eens, hoe slaag je erin die sandalen zo proper te houden 'als ze nog niet van haar voeten zijn geweest'? Bij onze jongens gaan ze aan en uit, komt er zand en vuil tussen en binnen de kortste keren zien die pottezwart binnenin...

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ha! Ze heeft ze eigenlijk nog maar een week :)
      Maar voor de rest heb ik ook geen klagen. Ze weet hoe ze haar schoenen proper moet houden, dat meisje van mij.

      Verwijderen
  19. Die sandalen maken het helemaal af! Leuke combi.

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Geweldig: volgend jaar hebben we nog kleding nodig :)
    Het ideale uitvlucht om toch nog iets extra te kopen ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  21. ik zit mij hier onnozel te scrollen op zoek naar een gedrocht...Zelfs de eerste versie kan ik bezwaarlijk een gedrocht noemen, 't zal tussen d'oren zitten zeker?

    BeantwoordenVerwijderen