Soldensubstituten

maandag 9 juli 2012


Op de dag waarop menig vrouwmens zich naar het centrum van de stad haastte of in een paar welgemikte kliks online die felbegeerde kledingstukken probeerde te scoren vulde ondergetekende eveneens haar winkelmandjes. T-shirten met korte mouwen voor de jongste zoon werden à volonté ingeladen, wegens een pas ontdekt acuut gebrek eraan. Vervolgens sloot ze de sites en tobde ze nog wat verder. Niet veel later vulde ze opnieuw een mandje, liet de cursor een paar keer om het 'verzenden' knopje dansen en gooide dan de boel weer dicht.

Toen de dag al ver gevorderd was besefte ze dat dit een geweldige waste of time was.
Ze kon beter die stapel tricot die zowat uit haar kast viel bij het openen van de deuren wat laten krimpen. Niet door die te warm te wassen, ah neen, maar door vastberaden aan het knippen te slaan. T-shirtbandwerk, you gotta love it.

Een dag later was de stapel t-shirts met korte mouwen van de jongste weer aangevuld...

t-shirt_bruineapent-shirt_kleurigeapent-shirt_trein

... en hadden we onze voorraad geboortecadeautjes ook weer opgekrikt.

babytshirts2

Proper met de overlock.

babytshirts1

Maar het beste van al was dit. Toevallig doorlopende prints. Bliss.

t-shirts_slang

40 opmerkingen:

  1. dit vind ik wel heel knap gemaakt hoor!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. hé, die ken ik..; een paar weken geleden maakte ik uit het aapjesstofje net dezelfde voor mijn zoontjes ééntje met groen en ééntje met blauwe boord en hier zie ik die met gele boord. SUPER tof hé. Alleen, bij mij zijn ze niet zo mooi afgewerkt... ik heb geen overlock. En het andere dieren stofje heb ik vorige week drie uit gemaakt en een rompertje. Toffe stofjes. maar het ging mij uiteindelijk mooier en beter af met een ronde kraag. :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Kijk, die heeft broer hier ook, wordt hier geroepen !

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een schoontjes! Knap werk geleverd ...

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Als ik zo'n mooie stofjes in mijn kast liggen had, zou ik inderdaad ook geen tijd verspillen met (online) shoppen. Mooi mooi mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Oooh, wat een mooie stofjes!!!! Prachtig gemaakt en afgewerkt zeg!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Super en inderdaad prachtig afgewerkt!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik moet toch nog altijd even slikken als ik aan tshirtbandwerk denk (het geeft me gelukkig ook een heel warm gevoel!). Jij bent moedig :-). Het zal wel heel snel vooruit gegaan zijn!
    En kwaliteitscontrole: hahaha!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Goh, eigenlijk ben ik die - hoeveel was het ook alweer, 50? 60? - babyt-shirten voor VK al vergeten. Dat bandwerk, dat gaat zo vlot. Alleen dat knippen is de hel. Wat fijn was dat toch met knipsters.

      Verwijderen
  9. Wauw wat een voorraad heb jij, en wat een prestatie zo al die shirtjes :)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Euh, wel, dit is nog maar een klein stukje. Soms laat ik mij eens gaan, ja.

      Verwijderen
  10. Vandaag eens mijn stoffenvoorraad gesorteerd. Voor enkele resten tricot dacht ik juist aan jouw uitleg over dit t-shirt. Nu alleen nog de ottobre3/2011 vinden.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Amai, dat allemaal op 1 dag? Als ik dat zou kunnen, dan zouden hier de kleerkasten ontploffen. Super gedaan!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ik ben instant jaloers op de inhoud van uw stoffenkast, op uw werktempo en op het perfecte resultaat!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ah, maar eens alles geknipt is, dan duurt het maar een half uurtje om dat in elkaar te steken. Maximum!
      En dat resultaat: ik zweer bij goed gerief. Dat scheelt een pak.
      Trouwens, jouw naaisels zijn ook om bij te zwijmelen.

      Verwijderen
  13. Die elmo tricot is geweldig! De aapjes liggen hier ook te wachten op t-shirts!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Ik moet dringend mijn angst voor tricot overwinnen en mijn overlock juist leren afstellen... zucht... ik heb hier nochtans ook een paar schone stofkes liggen.
    Knap gedaan!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Ik moet dringend leren om met tricot te naaien... en om mijn overlock af te stellen (ik sukkel nogal met de draadspanning)...
    Mooie t-shirtjes in elk geval!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Hoe lief... wanneer doe je dat allemaal??? ik ben altijd bezig maar dit doe ik je niet na... zeer mooi "dikke proficiat"!
    zo mooi afgewerkt!
    Als ik dit zou kunnen maken koop ik me een nieuw naaimachine en overlock! (naaimachine van mij kan je geen zeil mee stikken jammer)
    ik heb nog maar 3 kussens gemaakt+hoesje ipad moet dus nog heeel veel leren!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Super mooi! En wat een afwerking! Dit wil ik ook kunnen... ooit...

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Zo'n marathon staat ook nog op mijn vakantieplanning (zoals zoveel andere dingen...), maar dan met lange mouwen. De zomer geraken ze wel door.

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Mag ik dan mijn solden bij u komen doen? W heeft ook dringend kortemouwentshirts nodig, gij leest mijn gedachten zeker? ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Whow ! wat een collectie !
    En dat allemaal op één dag ?
    Jawadde : dat is Turbo-t-shirts naaien !
    En gelijk heb je : met zoveel mooie tricot in de kleerkast is zélf maken een veel betere investering dan online solden kopen.

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Wat een goed plan, ze zijn allemaal zo mooi, zo perfect...
    Waar koop jij je boordstof eigenlijk?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Boordstof koop ik bij Vermiljoenshop, Koekepeertje of bij Mertens.
      En na 100 stuks kan je die t-shirten wel met je ogen dicht maken. Er is ook niets moeilijks aan. Gewoon eens proberen, Hella.

      Verwijderen
    2. Ik heb ze al eens gemaakt: eerste keer mislukt, toen was de boordstof echt niet goed. De tweede keer was het al veel beter. Maar ik ga het nu toch nog eens proberen, met jou handleiding moet dat perfect lukken. Merci!

      Verwijderen
  22. Wauw, goed bezig hoor! Ik heb hetzelfde patroon nu al drie keer gemaakt, maar krijg de boord niet zo mooi, de hals blijft te wijd. Nog maar eens prutsen met de lengte van de boordstof denk ik? Knip jij die flink korter dan de lengte van de halslijn? In ieder geval weer inspirerend, ik ga het nog een keer proberen...

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. 80-85% van de lengte van de hals! En als het niet goed zit, er terug afhalen. Niets zo frustrerend als een slecht vallende boord.

      Verwijderen
    2. Inderdaad... Heb de eerste twee exemplaren ook al weggegooid, nummer drie doet dienst als pyjama. Dan ga ik met frisse moed en de goede verhouding aan de slag met poging vier, hartelijk dank!

      Verwijderen
  23. wauw! en altijd zo proper en schoon afgewerkt! Ik heb hier een aantal baby's die bijna arriveren, geen tshirtjes in de oonshop beschikbaar? :p

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. De oonshop, ik moest dat twee keer lezen.
      Nee, nog niet, jong. Nog niet. Ooit misschien, als ik eens niets meer te doen heb en mij verveel.

      Verwijderen
  24. proficiat met het artikel in de standaard!

    BeantwoordenVerwijderen