Top of flop?

vrijdag 13 juli 2012


Is het een Ierse vlag? Is het een geval van bad colour blocking? Hebben mijn hersencellen verkeerde verbanden gelegd? Hebben mijn collega's bij de IJverige Wijven me toch zo ver gekregen dat ik voor zotte combinaties ging? Moet er toch nog iets wits bij?

Wat er ook van zij, ik weet niet wat ik ermee aan moet. Een een zegt wauw, de ander niets. Het zag er nochtans goed uit in mijn hoofd. En op de kapstok ook. Alleen aan mijn kind... Lijkt ze niet op een lolly? Of ben ik gewoon niet klaar voor dat waar ik dacht wel klaar voor te zijn?

En most importantly: het kind heeft geen schoenen die daaronder passen. Dus, als iemand nog een groen of oranje paar in een maat 30 weet staan, roep maar.

Allé, zeg eens eerlijk. Mag mijn kind hiermee de straat op?

cbjurkcbjurk2cbjurk1

stof: Sjiekebiele

78 opmerkingen:

  1. Ik vind het wel schoon, anders nog een wit lint met strik tussen rok en bovenstuk?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wel, dat heb ik geprobeerd, maar dan waren we helemaal de vlagweg aan het opgaan.

      Verwijderen
  2. Ik heb groene lakschoenen in de juiste maat. Wel al wat gedragen!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik vind het ook wel wat hebben. Geen verkeerde kleurcombinatie op 't eerste zicht. Ik ben alleen niet zo wild van dat colleke. Op de kapstok ziet het er idd wel iets beter uit. *duiktweg*

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mij doet het aan een wortel denken. Aan u om uit te maken of dat goed is of niet ;-) Maar een (paar) extra accentje(s) kunnen het er alweer helemaal anders laten overkomen...

    BeantwoordenVerwijderen
  5. kleur, tja.
    Maar het lijkt niet helemaal mooi te vallen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Awel, dat komt door de mouwen. Die zijn symmetrisch, ipv met een voor- en achterkant. En dan trekt dat wat.

      Verwijderen
  6. eerlijk? nee ik ben er geen fan van.

    maar verder vind ik altijd alles mooi wat je maakt! :)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. ik persoonlijk vind de kleurencombinatie niet geslaagd... sorry...

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik vind de kleurencombinatie geweldig en zou zeker geen wit toevoegen.
    eerder een oranje accent op het bovensuk ofzo....

    BeantwoordenVerwijderen
  9. ik vind de kleurencombi niet erg mooi, maar de bovenkant vooral niet zo mooi vallen - hij lijkt wat te groot. wat vind kind zelf?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Je had de originele breedte moeten zien. Het kind kon er twee keer naast elkaar in.
      Hier geen gemor op de banken, nochtans. Alleen geen schoeisel.

      Verwijderen
  10. De kleurencombi is niet mijn ding, maar vooral de valling van de hals lijkt me niet heel mooi. Inderdaad lijkt 't wat groot, misschien?
    Succes met de keuzes! :-)
    Grtz, Esrosa

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wel ja, maar misschien wel een groen bloemetje o.i.d. op de rok en een oranje op het bovenlijf om het een beetje te breken?

    BeantwoordenVerwijderen
  12. aan de neklijn een oranje knoopje met een oranje lusje (of 2?) zo heb je bovenaan een oranje accent en een riempje op de naad van de 2 stukken stof.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. met de combinatie vindt ik niks mis, maar misschien nog ergens een extraatje toevoegen dat het geheel wat breekt
    Op de fotot met je dochter, krijg ook wel de indruk dat het precies wat aan de grote kant is?

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Haha, een wortel, nou dat vind ik helemaal niet hoor, ik vind het mooie kleurtjes, prima bij elkaar, en ook mooi bij uw kind. Haartjes los en dansen maar!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Ik vind het dan weer geweldig! (Sorry :))

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Ik vind de bovenkant net een operatie shirt. Misschien ruches om nek heen en nog een knoopje? Bij de mouwen een smock elastiekje. Of aan de buitenkant van de mouwen een tunnel met een stik er door heen. Dit kan allemaal met gifgroen/geel of zo. Want als op je flick kijk heb je een foto van een fruit boek en daar komen die combinaties in terug.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. http://www.flickr.com/photos/53238219@N03/7329575544/in/photostream/ Deze foto bedoel ik en gele schoenen heeft ze, dus ideaal accent kleur.

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Ik vind het wel iets hebben :-)
    Ik zou aan de hals en rond het middel werken met wit en dan kan ze er ook witte schoenen onder aan om het allemaal wat te breken.

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Ik vind het wel leuk.
    In de torfs hadden ze nog leuke kleuren van schoenen staan.

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Op de kapstok vind ik het ook 'waw', ik vind de kleurtjes heel mooi samen, maar 't valt idd. niet zo mooi. Mijn eerste gedacht is ook een riempje erin in het wit. En misschien is een wit knoopje aan de hals (en aan de mouwen? wat dichtsnoeren?) ook wel mooi.

    BeantwoordenVerwijderen
  21. ik vind het heel mooi!! leuke kleuren!

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Ik vind het werkelijk prachtig, het lijkt inderdaad wel wat te breed te vallen, misschien zijn rugnepen een oplossing? Het doet me in ieder geval heel erg aan Bengh denken, en dan kost zo'n jurk al gauw meer dan € 100. Top dus, maar dan wat smaller en misschien met een pofmouwtje?

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Ik vind vooral dat we recht hebben op meer foto's! :-) De kleuren vind ik ook heel mooi samen, maar over het model kan ik niet zoveel zeggen want ik kan het niet tegoei zien ;-).

    BeantwoordenVerwijderen
  24. het concept en de kleurencombi vind ik super, maar als ze het aanheeft valt het inderdaad niet zo mooi. Misschien dat neepjes nog een beetje kunnen helpen? Langs de andere kant is het zo wel lekker luchtig - alleen nog wachten op de zon dan ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Ik zou een oranje accent op het groen aanbrengen en/of een groen accent op het oranje! De overgang zou ik wat minder streng maken door een riempje. Wel mooi hoor!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik zou ook accenten in de andere kleur aanbrengen bv in het oranje rokgedeelte zakjes in het groen van het bovenstukje

      Verwijderen
  26. Top!

    Ik vind sobere dingen sowieso mooi, zelfs al 'trekt' het wat hier en daar. Dat hoort er gewoon bij.
    Ik heb vroeger een kleed gehad van Marimekko, dat erg op deze vorm leek. Daar vielen dan 'plooien' in (dan hoef je niet te zeggen dat het wat trekt)

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Ik vind het mooi!!
    Meer foto's mogen!!*

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Ik vind het denk ik een schattig iets voor een dik bolleke van vier, maar het lijkt niet helemaal te matchen bij de bouw van jouw slanke dochter. En ik vind de kleuren best leuk, maar nu ik de wortelcommentaar las geraakt die groente niet uit mijn hoofd. ;-) Ik denk eigenlijk vooral dat het oranje stuk hoger mag beginnen om het eleganter te maken.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, nu ik het hier nog eens zie, lijkt me dat hoger laten beginnen van het rokdeel inderdaad nog een optie. Maar dan moeten de zijnaden weer helemaal los.
      Hebben we daar geen werkvolk voor?

      Verwijderen
  29. Ik snap niet wat er mis mee is? Het ziet er tof uit! Misschien nog een paar foto's zodat we het beter kunnen zien?

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Je zal mij niet rap horen zeggen dat groen en oranje niet goed samengaan. Een supercombinatie is dat!
    En het model is ook knap. Eenvoudige strakke lijnen, mooi!
    Misschien had inderdaad het groene lijfje wat korter gemogen, zodat het oranje hoger begint.
    Al gedacht aan een riempje in oranje of groen met witte stippen of streepjes? Dan zit er wat wit in, maar zonder vlageffect?

    BeantwoordenVerwijderen
  31. TOP! Moeilijk combineerbare kleedjes draag ik meestal met zilveren sandaaltjes, past bij alles!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik moest aan jou denken bij het ineensteken van het jurkje :)
      Zilveren sandalen, goed idee. Moet ik onthouden.

      Verwijderen
  32. Ik vind het helemaal super, simpel maar super mooi.

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Ik vind het een schatje, leuk modelletje (en dan heb ik het niet alleen over het jurkje :)

    BeantwoordenVerwijderen
  34. ik ben een kleurenmadam en vind het dus helemaal kunnen!!! Maar de kleur van schoenen is inderdaad wel belangrijk, reden om eens te gaan shoppen, niet ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  35. ja, vreemd dat het er op die kapstok echt geweldig uitziet en bij je dochter toch iets mist
    maar ik dacht in ene flits dat het misschien meer aan het model ligt dan aan de kleurencombinatie

    BeantwoordenVerwijderen
  36. Wat leuk, ik ga me er gewoon ook nog even mee bemoeien, kan hier allemaal :-)

    De kleuren-combinatie vind ik echt super, staat deze prinses prachtig! En heerlijk dat rode bloempje in het haar, niet gaan matchen zou ik zeggen. De tip van de zilveren sandaaltjes vind ik top, zou echt mooi zijn :-)
    Over de mouwtjes, ik zou ze er af halen of hele korte maken, wordt het jurkje echt zomers van.
    De eenvoud van het jurkje vind ik wel krachtig juist, ik zou verder niets toevoegen!

    En niet te vergeten, de Vierdaagse vlag is groen met oranje! Gewoon naar mijn mooie stad Nijmegen komen aankomende week, daar is deze feestjurk gegarandeerd een topper!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  37. volgens mij is mijn dochter nét iets groter dan de jouwe, en gaat ze daar prachtig mee staan. als je nog lang twijfelt... niet twijfelen!

    BeantwoordenVerwijderen
  38. Goh nee, dat is echt niet mijn ding! Ik vind de kleur groen te flets voor het oranje, het is echt wel te breed voor jouw poppemie en de mouwen trekken idd tegen.
    Ik vind de combie groen-oranje wel heel mooi, ma dit is de gekeerde kleur groen.
    Ma ja da is mijn mening en

    BeantwoordenVerwijderen
  39. Ik zou er nog iets op flocken ofzo onderaan en vaneigenst mag ze daarin de straat op.
    Maar ja, ik ga dan ook wel op reis met de mottigste campingkar ooit, dus is mijn advies misschien wat dubieus.

    BeantwoordenVerwijderen
  40. Ik zie er de grap wel van in!! Lekker vrolijke kleuren! Enne... slippertjes kan toch best? Kleur heb je nu toch al, daar kan wel wat bij!

    BeantwoordenVerwijderen
  41. Eerlijk? Nee, er is iets mee, die mouwtjes inderdaad maar ook de hals staat wat wijd. De kleuren vind ik mooi, maar ik zou er een overgooier (mouwloos) van maken.

    BeantwoordenVerwijderen
  42. K vind de kleuren echt mooi en zou zeker niets toevoegen, t is de eenvoud die het zo mooi maakt ... Zeer geslaagd. Alleen vind ik het bovenaan precies ook wat breed uitvallen ...

    BeantwoordenVerwijderen
  43. K vind de kleuren echt mooi en zou zeker niets toevoegen, t is de eenvoud die het zo mooi maakt ... Zeer geslaagd. Alleen vind ik het bovenaan precies ook wat breed uitvallen ...

    BeantwoordenVerwijderen
  44. K vind de kleuren echt mooi en zou zeker niets toevoegen, t is de eenvoud die het zo mooi maakt ... Zeer geslaagd. Alleen vind ik het bovenaan precies ook wat breed uitvallen ...

    BeantwoordenVerwijderen
  45. Op kapstok super, op dochter ik weet het niet...

    BeantwoordenVerwijderen
  46. Top! Het is super tof! Je kan het combineren met nog een extra kleurtje schoenen: roze, blauw en zelfs rood. Ik ben fan!

    BeantwoordenVerwijderen
  47. Een kapmouwtje en een hogere taille lijkt me mooi! De kleuren, dat vind ik juist lekker. Geen gefrutsel aan een jurk als deze hoor!

    BeantwoordenVerwijderen
  48. Ik vind het echt heel erg mooi! Ik zou helemaal niets van extra kleur toevoegen, want zo is het mooi in z'n eenvoud. Hetzelfde geldt voor de snit, eenvoudig en toch iets speciaals. Mij lijkt het eerder uit één of andere haute couture zaak te komen!
    Dus: of je dochter er de straat mee op kan? Absoluut, zelfs eerder mee naar een feestje gaan als een chique madame. ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  49. Ik vind het wel iets hebben, en die kleuren mogen er ook zijn dus wat mij betreft: top!

    BeantwoordenVerwijderen
  50. De kleuren helemaal waw! Schoenen kunnen in vele kleuren. Ik zou daar precies nog een eenvouding zakje op zetten in een derde kleur of misschien zelf iets met een bolleke of een streepje (twee extra kleuren dus). Maar de proporties kloppen inderdaad niet, het is in elk geval te wijd. Ik denk ook dat de mouwen korter moeten.

    BeantwoordenVerwijderen
  51. so cool...i like yor stile very much...!

    lots of Greetings Gabi

    BeantwoordenVerwijderen
  52. De kleuren zijn echt leuk! Maar ik zie het ook niet precies zitten als de dochter het aan heeft. Er schort nog iets aan...

    BeantwoordenVerwijderen
  53. ik vind hem geweldig, geen dingetjes of frutsels erop, hoor! het is een stoere jurk! kleur is cool, zwarte slippers eronder, klaar!

    BeantwoordenVerwijderen
  54. Absolutely TOP!!! Misschien met deze schoentjes erbij: http://pinterest.com/pin/235594624226337450/

    :-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Aaaah, ik wist het dat het Nathalie Verlinden ging zijn!
      Prachtig!

      Verwijderen
    2. Die zijn écht heel mooi zeg !

      Verwijderen
  55. Ik vind de kleuren super en wat mij vooral intrigeert is hoe je dat 'v-tje' vooraan maakt zonder een naad te hebben eronder. 't Model van de jurk vind ik zeer eenvoudig. Geslaagd!

    BeantwoordenVerwijderen
  56. Waaw voor de kleurencombinatie!
    En het model: heel mooi op de kapstok, maar iets minder flaterend voor uw weliswaar knappe dochter... Misschien een oranje houtje-touwtje-achtig iets met een oranje knoop bovenaan de split? Of eventjes wachten tot ze iets groter gegroeid is?

    BeantwoordenVerwijderen
  57. Ik vind de kleurencombinatie persoonlijk super! Alleen jammer dat het colleke inderdaad wat raar uitvalt... Misschien daar nog een knoopje opzeten zodat et niet zo openhangt?

    BeantwoordenVerwijderen
  58. Ik zou de mouwen eruit halen, dan zal het kleedje mooier op haar schouders vallen en het colletje vanzelf minder open gaan staan.
    Verder zou ik er niks aan toevoegen, ik vind de eenvoud van het kleedje prachtig.

    BeantwoordenVerwijderen
  59. ja, ik zou die grote vlakken breken door op elk vlak een applicatie aan te brengen met de contrasterende kleur, een opgenaaid zakje en op het bovenstukje een bloempje !

    BeantwoordenVerwijderen