Zwieren in 't groen

zaterdag 7 juli 2012


Met een simpele "Waarom was deze jurk niet mijn communiejurk?" was alles gezegd. She loved it.

Ik vond het stofje een paar weken geleden toen ik op zoek was naar iets anders. Het sprong bijna in mijn armen, maar was zo dun en fragiel dat ik het jurkje wel volledig moest voeren. Het hing hier wel twee weken op de kapstok, want toen het bijna af was, vond ik het precies niet meer zo waaw.

Ik dacht nog over een groen met wit riempje om dat grote groene vlak wat te breken, maar de dochter deed van 'aandoen!' en 'nu!'.

Nu ik het op het haar lijf zie ben ik uiteraard wel volledig bijgedraaid.
Ah ja. Isn't she lovely?

groene jurk

Schoon, schoon, delicaat stofje. Goed voor haperingen. Vooralsnog 0 op de teller na twee dagen dragen. Keeping fingers crossed.

groene jurk

Hier deed de dochter een suggestie voor styling. Het begint. Mijn alleenheerschappij over dit stuk virtuele wereld kalft langzaamaan af.

veel groen bij elkaar

Die pose belooft niet veel goeds voor over een jaar of 10. Of net wel. 't Is maar te zien vanuit wiens positie u het bekijkt.

groene jurk glamorously gedragen

35 opmerkingen:

  1. heel heel mooi jurkje! en een heel heel mooie dame die het showt ... inderdaad, binnen een jaar of 10 ...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik vind haar haartjes mooi zo met dat speldje. Het jurkje natuurlijk ook!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Die stof is werkelijk supermooi! Hopelijk blijft het aantal haperingen bij 0. Ik zou het niet in de wasmachine steken met iets met velcro erbij.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Juist! En ook niets met ritsen, of metalen knopen.
      Het wordt iets voor delicate was, vrees ik. Als die spinazievlekken er zo dan ook maar uit gaan...

      Verwijderen
  4. Oh, ik duim mee dat het haperingloos blijft! Bij mij zou dat al na een dag om zeep zijn, vrees ik...

    BeantwoordenVerwijderen
  5. mooi kind, mooie jurk, mooie stof!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Een ware styliste! En mooi stofje!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. 't Staat haar echt wel, dat groen! En mooi, met die eenvoudige witte accentjes! En 't model, zalig, de dochter hier zou ook wel te vinden zijn voor zo'n 'zwierkleedje'!!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. What an absolutely amazing dress! Fabolous.

    Hugs from Denmark,
    Trine

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hééél mooi, prachtig stofje! Hahaha en ik ken dat, hier beginnen ze al een pose aan te nemen als ik nog maar afkom met mijn camera, zooo en dan zooo :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  10. oooh echt prachtig, wát een mooie kleur zeg, echt heel mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. O. is toch echt het elfje van blogland. Dat ze die frêle onschuld nog maar even bewaart. ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Prachtig dat groen en vooral het meisje erin!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Heel mooi! En ik zie wel waarom het een twijfelgeval was op de kapstok, maar op haar lijf heeft het echt niets extra nodig om helemaal perfect te zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. echt heel mooi!! En het staat haar perfect!! beter kan echt niet!!*

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Deze zomer zijn wij hier helemaal in een 'groene' mood. Mooi stofje (waar gehaald?). Mooi modelletje!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. mooi ! dat zelf bepalen hoe er geposeerd wordt herken ik wel. Daar heeft mijn zoon ook heel specifieke ideeen over :)

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Knap!
    Zowel de jurk als de dochter :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Prachtige tint !
    Mooi jurkje !
    Beeldige jongedame !
    Wat wil je nog meer ??

    IK ?
    Ik zou graag willen weten wélk patroon je gebruikte ?

    BeantwoordenVerwijderen
  19. knap meisje, mooie foto's en natuurlijk een leuk kleedje
    liefs Zohra

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Wat natuurlijk iets over het communiekleed zegt?!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Awel, vooral over de zwierbaarheid van het communiekleed, eigenlijk.
      Een meisje-meisje, duidelijk.

      Verwijderen
  21. Welk patroon is dit jurkje? Ik heb nog een geel stofje liggen waar ik zo'n model van kleedje van wil maken.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat is een zelfgetekend jurkje, maar in ons boek 'Stof voor durf-het-zelvers' vind je ook zo'n patroon. In feite is dit een bovenstuk dat je voor veel jurkjes kan gebruiken, en een cirkelrok eraan bevestigd.

      Verwijderen
  22. Hallo, ik ben ook begonnen met het jurkje met cirkelrok uit jullie boek 'Stof voor durf-het-zelvers'. Mijn vraag: zet je eerst de rits erin en dan pas de circelrok? Want die rok heeft alleen zijnaden, en geen middenachternaad, hé... Ben nog maar beginner, en heb alleen nog maar cirkelrokjes gemaakt voor de dochter - zoals al vermeld: het moet zwieren! Bedankt voor een antwoordje!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Eerst de rits in het lijfje en tot slot het rokdeel eraan.

      Verwijderen