Ahoy, kleine Sam!

dinsdag 14 augustus 2012


Toen ik, aan het begin van de zomer, nog genoeg tijd had om achter haar veren aan te zitten, toen stak ik zo en passant eens een jumpsuit in elkaar. Dankzij de heldere uitleg was dat eigenlijk een fluitje van een cent. Veel werk, dat is waar, en veel stappen, dat is ook waar. Ik moet hierbij de handleidingenschrijver in mijzelve steevast forceren om ze ook effectief te lezen. Maar het loonde.

Hier lijkt het nog alsof ik van doorlopende prints geen kaas had gegeten.

sam

Ik kreeg versterking van een stoere piraat en las effectief alles van a tot z.
Ik vocht alleen een beetje met de drukknopen.

piraat

Ik was gecharmeerd door dat schoon poepke.

poepke

Ik knikte instemmend bij zoveel logica om die pijpen af te werken.

handig, die techniek

Ik gebruikte mijn verstand en slaagde er wonderwel in om de print mooi te laten doorlopen (hurray!). Ziet dat.

het loopt door

Nu alleen nog een klein Sammeke vinden. Dan zou dat nog schattiger zijn.
Had ik dat nu eens tien jaar eerder gekund. Ik had bandwerk geroken.

Piratenstof van Bora bij Stoerejongensstoffen.

33 opmerkingen:

  1. Ik ken een klein sammeke, hij draagt nu wel al een 68.
    Kei leuk stofje! En prachtig...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik heb dat stofje net vandaag met de post toegekregen, ben er ook van gesmolten :-) Het pakje is heel mooi, staat ook op mijn lijstje, en heb er zin in gekregen!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. supermooi en dat stofje staat hier ook nog op mijn lijstje

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ah, hier is een klein Sammeke op komst, voor over 3 weken of zo. Ik weet nu al dat hij er prachtig mee zou staan ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Geweldig ! Ik heb net ook een piraten-fotosessie achter de rug ... Voor een eenvoudiger naaiwerkje, dat wel natuurlijk. Morgen op mijn blog !

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hier een neefje op stapel (allez, in buik), ik weet al wat ik ga doen als ik toevallig op een hoopje tijd bots.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Moh zo lief! En kijk eens aan: die drukknopen zo netjes. Ging het een beetje? Knap dat u print doorloopt, daar moet ik nog wat op oefenen :)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Superschattig! Jammer dat ik hier geen sammeke heb...

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Heel erg mooi! Hier een Sammeke op komst (kan nu elk moment zijn)... Hint hint hint! ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Laat mijn oudste mannetje dat stofje maar niet zien, of het moet besteld. Piratenfase, daar zitten we momenteel in, al een hele tijd.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Reacties
    1. Het patroon van de jumpsuit heet Sam. Anders heb ik geen linken met kleine Sammekes :)

      Verwijderen
  12. Heel erg mooi! En wat goed dat de print doorloopt! Mag je trots op zijn!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ha, toch voor de Kam Snaps gegaan, Lies :-). Ben je er tevreden over? Ging dat goed tussen de beentjes? Ik vind het wel een schoontje hoor!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Nee, nee, dit zijn effectief gewone Prym drukknopen. Volgens het meetgereedschap van Riet haar wederhelft zit daar dus geen verschil op qua hoogte. Ze voelen heel vlak aan. Het lijkt me ideaal. Al zal ik ze natuurlijk geen 500 keer moeten open en dicht doen.
      Kam Snaps lijken me gewoon wel een betere investering. 10 euro voor 12 drukknopen is nu niet bepaald goedkoop.

      Verwijderen
  14. Wat heb je dit leuk gedaan! Zowel de foto's als de jumpsuit!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. zo schoon en zo tof gedaan, die foto's!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Ooooh, dat stofje is fantastisch he. Als ik hier een peutertje kruipen had, had ik het al lang aangeschaft.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Zo prachtig! Als ik weer meer tijd en energie heb, ga ik er ook een maken...een Sam...:)

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Ik heb een Sammeke! Een vers, nog maar twee maanden oud! En hij zou daar zoooo schoon mee zijn!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hmpf, never mind, ik zie op het patroon dat mijn vers Sammeke veel te groot en stevig is en nu al niet meer in die 2-4 maanden van het patroontje zal passen. Jammer, ik had hem anders wel zelf zo'n pakske willen maken...

      Verwijderen
  19. Zoooo mooi! Het maakt mij zo blij om mijn stof ontwerp te zien op jouw mooie blog. Bedankt voor de inspiratie. Ik vind het een super compliment dat je mijn stof hebt gebruikt :)

    BeantwoordenVerwijderen