De Japanse bloemenjurk

vrijdag 10 augustus 2012


Er was eens een jurkje dat zo mooi was in zijn eenvoud dat het van de eerste aanblik op mijn netvlies bleef gebrand. Het beeld was zo sterk dat het ook in pre-Pinterest in mijn hoofd bleef steken. Het duurde een hele tijd voor ik het patroon ook effectief uit het mapje haalde. Angst om dat perfecte beeld te verknoeien. Kent u dat ook?

Enfin. Ik kreeg een stofje in handen en dacht meteen terug aan het jurkje. The time had come.

Jullie herkennen het patroon wellicht van deze jurk, eentje waar jullie allemaal een mening over hadden. Dit bloemenjurkje was echter de eerste, maar die mocht ik toen nog niet tonen.

Het deed mij in eerste instantie wat aan een djellaba denken, wellicht door de halsuitsnijding, maar ze droeg het al heel vaak de laatste weken en wij zijn er nog steeds blij mee.

Japanse bloemenjurk

Soms zitten wij elegant...

japanse bloemenjurk

... strijken wij eens door ons haar...

japanse bloemenjurk

... lachen wij onze scheve tandjes bloot...

japanse bloemenjurk

... en soms zijn wij gewoon halve jongens.
Dat gaan wij niet doen op onze bookshoot, morgen!

japanse bloemenjurk

Stof en lint: *cozette*

* Dank je wel aan iedereen die mij na de vorige post een hart onder de riem stak.

29 opmerkingen:

  1. Het is weer prachtig, echt. Ik ben werkelijk jaloers op jouw naaikunsten!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. jee wat mooi, ik kan er ook jaloers op worden, erg knap

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Prachtig! Ik begrijp alleen niet goed hoe het komt dat deze perfect past terwijl de andere versie te groot leek, als dit nummer één was? En waarom mocht deze niet gezien worden?
    Hij is echt prachtig!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Vreemd genoeg zijn ze allebei identiek, alleen heeft deze een lintje in de taille en de andere niet.
      Ik heb de andere nog niet aangeraakt sinds de blogpost, dus misschien is een lintje ook al een hele verbetering.

      Verwijderen
  4. oh, wat een schoontje weeral!!! En die foto's zijn ook keer op keer prachtig!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Oh! Van zulke eenvoudige, schone kleedjes ben ik fan!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Prachtig!!! Heel compatibel met dit weer, mijn gedacht!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Heel mooi... Moest ik een dochter hebben, ik zou meteen weten wat gedaan :)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ook curieus waarom deze geheim moest blijven maar een ding is zeker: roep mij als je deze ooit weg doet! ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een mooi jurkje. En die foto' s zijn zo mooi. Ik zou je heel graag willen vragen of je een aparte studio-wand-fotodoek hebt die je gebruikt voor je foto's? En wat doe je met verlichting in je mooie witte foto's. Heb je speciale lampen ervoor? Ik zou heel graag wat tips van je willen aannemem als je dat ziet zitten. Gr. Marianne

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Niets van dit alles, eigenlijk. Gewoon puur natuur. Een witte muur, veel lichtinval en lichtjes overbelichten op stand M op de Nikon. En veel proberen :)

      Verwijderen
    2. Dank je wel, ik ga proberen. Ik werk ook het liefst puur natuur. We zullen zien!

      Verwijderen
  10. heel mooi waar patroon en waar leren jullie zo goed naaien doen jullie ook nog iets anders zaols breien haken natuurlijk het huishouden maar waar heb je alles geleerd eb het aan griet ook gevraafd en die zei dat ze alles zelf over 2 jaar had geleerd waarom wonen jullie zover so'n koppel handige vriendinnen is anders wel praktisch als je er niet meer aan uit kunt vandaag nog is eeen poging naaien legging met tuniek om te slapen gisteren was de hond met wol van julia shop geen goedkope aan ravotten gered wat er te redden viel maar geen zin on dan nog te naaaien met een sinus en nekontsteking als je wa energie over hebt stuur ze maar naaar antwerpen vandaag vertrekt oudste zoon naar italie de tweede zoon naar dinant en derde zoon en dochter die gaan een poging doen om wa met mama te fietsen ti's maar om mezelf schoon te klappen voel me anders schuldig alsik constant achter mijn pfaffke zit andrs wel leuk zenne toch druk veel kinds en perfectionisch zij handdoek moet zo liggen eerst keuke proper andes geen concentratie bedden zo opgemaakt ik maak het mezelf moeilijk ik weet het maar die kabouters heb ik nie groot huis alle tamelik 3 verdiepen man zelfstandig en s'avonds kapot om scheidsrechter te spelen maar echt mooi kleedje en mooie dochter chapeau ander was ook mooi lekker retro groetjes liesbet anders vel je maar is ik wil jullie wel is ontmoeten 0487473792 voor wie zich geroepen voelt om af en toe mij te helpen groetjes it antwerpen lots of love en nog veel moed en vooral energie voor de laatste loodjes vant boek zit al te wax-chten zenne

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Heel schoon kleedje! En ie halsuitsnijding vindt ik echt wel leuk

    BeantwoordenVerwijderen
  12. amai zo'n schoon kleedje en een supermooi stofje!
    chapeau!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Het staat je dochter super. Een hele mooie jurk.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Super schoon weeeral! Het heeft zoiets liefs, dat stofje, modelletje en u dochter erin :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Heel mooi stofje en je dochter is al een ervaren model ondertussen :)

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Ik dacht net wat zal je vader(je mama natuurlijk ook) fier zijn op zo een lieve, creatieve dochter!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Ik zag al een glimp in de krant, maar echt mooi resultaat! Vooral dat vleugje rood doet (ook dat van de stoel) het hem.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, juist, in de krant! Ze droeg hem toen nog maar net. Hij was al af, dus de foto was een beetje fake :)

      Verwijderen
  18. Heel mooie jurk! Ik hoop dat hij in het boek staat, dan kan ik een exemplaar maken voor mijn dochter.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hij staat al in een boek, Nele. In een Japans boekje. Alleen weet ik niet meer uit welk boekje ik het patroon heb gehaald.

      Verwijderen
  19. Om eens totaal naast de kwestie te klappen: ik vind je foto's echt geweldig. Je mag er waarlijk fier op zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Maar seg, jong, op een dag als vandaag moet ik daar bijna om janken.
      Merci voor 't compliment.

      Verwijderen
    2. Ik geef alleen complimenten als ik ze méén. :-))))

      Verwijderen