De stilte van 1 kind

zondag 5 augustus 2012


We zijn vaak alleen, zij en ik. Tenminste, de afgelopen weken, toch. Terwijl de jongens uit logeren zijn, blijft zij bij mij. Uit vrije wil. Genieten is dat. Ook al doen we niet echt iets, we zijn samen. Zij speelt, ik werk, we zwijgen en zijn gewoon bij elkaar.

Soms lees ik een verhaal voor, of zij mij. Ze kruipt op schoot. Slaapt bij ons. We pakken elkaar vast. Vaak. Iets wat anders door haar niet altijd wordt geapprecieerd. Nu wel. We hebben precies wat schade in te halen, zij en ik.

Ons sandwichkind moet maar al te vaak opboksen tegen de broers. Haar stemgeluid als beste wapen. Geen jongens die ongevraagd haar kamer binnenlopen. Die haar speelgoed durven te beroeren. Die bovenop haar gaan zitten in een gevecht.

Zo stil is het in huis.

oon
oon_pen

28 opmerkingen:

  1. Dat lijkt me het allergrootste voordeel aan een dochter. Rust, stilte. Enjoy!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat lijkt me het allergrootste voordeel aan een dochter. Rust, stilte. Enjoy!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Goh dat zou ik nie durven zeggen :) mijn dochter kan kabaal maken voor 10! Maar ze kan heel lief zijn ook

      Verwijderen
  3. :o) heerlijk tot rust komen voor moeder en dochter! Geniet ervan!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Lekker knuffelen en bij elkaar zijn. Fijn!
    (mooie foto's!)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Heerlijk toch! Heb dit jaar de dochters ook om beurten op kamp gestuurd, heerlijk genieten van de thuisblijver!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Intens genieten van je dochter is dat ! Lief !

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een leuke tijd voor jullie. Ik herken het wel dat opboksen tegen 2 broers... En toch... ik was ook altijd heel blij als we met ons drieën waren.
    Geniet!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. O, maar zij mist hen ook, hoor. Ze bellen constant naar elkaar.

      Verwijderen
  8. Pure luxe. Ik kan daar ook zo van genieten om al je aandacht op één kind te kunnen projecteren ipv op 5.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Dat klinkt als momenten om te koesteren! En ook blij voor je dat je in deze hectische tijd wat stilte in huis hebt ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een prachtig meisjes, vanbinnen en vanbuiten lijkt me!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Oh smelt!
    Rust en stilte, iets wat niet direct garant staat bij een dochter als de onze, bij ons is dat eerder de zoon zijn sterk punt. Maar geniet! Het zal inderdaad welgekomen zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. hier is ook n kleuterdochter over. Ze mist de zus maar geniet ervan eens de enig thuis te zijn en ook eens de oudste te zijn. Fijn!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Da's eigenlijk door te trekken naar een heel leven: mijn zussen en ik zien elkaar ook veel liever nu we niet meer bovenop elkaar zitten.

    En 't is een prinses, die dame.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. In uw jurk, hé, Riet. Voor het eerst in jaren kocht ik hier nog eens iets roze. Maar 't is schoon roze, en ze is om te stelen in dat tenuetje.

      Verwijderen
  14. liesbet de graef alias lies6 augustus 2012 om 23:08

    Hier ook een dochter en drie zonen nie simpel met een sterk karakter maar al geluk mn jongens willen rokjes aandoen hihi

    BeantwoordenVerwijderen
  15. sandwichkinderen moet je zo af en toe super in de watten leggen - dat is nodig, geloof me, ik spreek hier uit ervaring! Heerlijke momentjes om te koesteren. Een prachtig kind is dat toch.

    BeantwoordenVerwijderen