De zon in een doek.

maandag 27 augustus 2012


Door het bloggen leerde ik al heel wat mensen kennen. Mensen die mijn wereld verrijken, elke dag, maar ook mensen die er gewoon zijn en me opbeuren, ook al ken ik hen niet.
Sommige mensen wonen vlakbij, anderen ver weg, wat eigenlijk relatief is, want in deze virtuele wereld is immers niets nog ver weg.

Toch is het altijd dubbel zo fijn als nieuwe contacten goed aanvoelen én je letterlijk twee straten bij elkaar vandaan woont.
Sofie en ik bleken elkaar te bewonderen. Ze heeft, net als ik, die drang om altijd bezig te zijn en creëerde er nog een nevenprojectje bij: Kanvaz. Veel kleur en veel wit. Dat zien wij allebei graag.

Ik viel meteen voor het frisse geel. Wat zon als tegengewicht voor mijn sombere zomer, dat moest het worden. Alleen kan ik niet kiezen waar ik het ga hangen. Gaten boren of nagels kloppen, dat doet altijd een beetje pijn aan mijn hart. Vandaar onze kale muren.
Wat zouden jullie doen? Witte achtergrond of toch maar de donkere?

kanvaz
kanvaz

De kinderen wilden graag stickers om op hun nieuwe schriften te kleven. Ieder heeft hier zijn kleur, al van de geboorte, en ze houden daar gek genoeg nog steeds aan vast.

kanvaz

En ik sloeg zelf ook iets aan. Omdat snorren ook voor meisjes zijn. Voilà!

kanvaz

Voor wie zichzelf 'lucky' voelt: er valt ook iets te winnen.

31 opmerkingen:

  1. Het lijkt alsof de kleuren beter uitkomen op de zwarte muur, en dat ze bij de witte muur eerder verbleken.

    Maar misschien is het in het echt meer een te groot contrast met de zwarte muur (denk "bijen").
    En verbleken de kleuren net niet op de witte muur.

    Ik ben geen fan van een hard contrast, denk ik. Dus na een korte gedachtenwandeling: witte muur.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Prachtig, ik ben al aan het snufffelen in de webshop van Kanvaz :)
    Persoonlijk vind ik de witte achtergrond het mooiste. Lekker fris.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Zeker de witte achtergrond. Dan lijkt het alsof de pluisjes uit het schilderij kunnen wegwaaien naar de witte achtergrond! Heel mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. En ik zou dan toch voor de zwarte achtergrond kiezen. Lekker knal!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik zou ook absoluut voor de zwart achtergrond kiezen! Dat maakt het zon-gevoel nog veel sterker!!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. De witte muur!

    Grappig dat je kinderen ook allemaal een eigen kleur hebben vanaf de geboorte. Dacht al dat ik de enigste was die haar kinderen allevier associeert met een andere kleur :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. De kleuren komen sterker tot hun recht tegen de zwarte achtergrond, maar het geheel komt harder over. De witte muur verzacht, het contrast wordt minder, vind ik. Voor beide is iets te vinden. (Aan mijn advies heb je ook niet veel, bedenk ik me nu :-))
    Onze vier kinderen hebben ook al jaren een eigen kleur! Heel handig.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. super.
    heerlijk die contacten.
    geniet maar lekker van het bloggen!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Mijn voorkeur gaat toch uit naar de witte muur!
    Lime en oranje zijn hier ook de kleuren van de kindjes, grappig...

    BeantwoordenVerwijderen
  10. ik zou kiezen voor de zwarte muur, veel feller, meer contrast. Je kinderen hebben mooie namen!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wit zonder twijfel. Lekker fris. Zwart zou het schilderij verpesten vind ik. Succes met je keuze.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ik weet niet welke achtergrond het mooist is. De ene keer lijkt wit mooier, de andere keer zwart... Aan mij heb je dus niet veel hulp :-)

    Ook hier hebben alledrie de kinderen sinds de geboorte hun eigen kleur (rood - blauw - groen). Bij de oudste 2 blijkt die kleur ook hun lievelingskleur te zijn. De jongste lijkt geel als lievelingskleur te hebben.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat een gaaf schilderij zeg.
    Ik vind het mooier bij de witte muur. Ik vind het te hard overkomen op de zwarte.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. zeg, maar ge moet die nagels in de mUUR kloppen he, niet in uw lijf! Ik zou voor wit gaan! alles is wit en fris bij u!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Ik vind wit toch het mooist! maar das natuurlijk allemaal maar smaak!
    mooie stickers! Liefs Eline

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Geweldige stickers zeg! En wbt het canvas: ik zou voor zwart gaan, dat KNALT er echt helemaal af!!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Ik doe tegendraads en zou donkergrijs kiezen, het zwart lijkt mij wat te hard bij wat ik al van uw interieur gezien heb.

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Merci hé Oon, voor de tip! Ik ben alvast fan van zowel het canvas als de stickers. Sofe-van-twee-straten-verder mag content zijn met zo'n reclame :)

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Isaak op dezelfde manier geschreven als mijn broertje! Mooi :)

    BeantwoordenVerwijderen
  20. De bloemen komen veel beter naar voren op de zwarte achtergrond.

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Ik stem voor zwart omdat bij de witte de bloem lijkt te vervagen.

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Ik kies voor de witte achtergrond Lies.
    Dit is wel een prachtig idee !!!!
    Veel liefs!
    xx
    G.

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Zwart!
    En mijn drie dochters hebben ook ieder hun eigen kleur sinds geboorte. Bij twee is het de absoluut favoriete kleur, de derde switcht af en toe toch nog naar roze...

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Waar heb je die mooie stickers vandaan?

    Grappig, na al die posts over het raden naar de namen van je kinderen staan ze hier nu mooi ten toon ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Alle stickers zijn ook van bij Kanvaz.
      En ja, nu ik zo af en toe eens in de gazet kom, heeft het niet veel zin meer om de namen van mijn kinderen te verbergen. Die journalisten komen toch alles te weten.

      Verwijderen
  25. Prachtig, ik zou even willen dat ik weer klein grut in huis had ;)
    De vorige schrijfsels ook gelezen. Goeie moed...

    BeantwoordenVerwijderen