Home is where the heart is.

zondag 19 augustus 2012


Ik ben weer thuis. Na meer dan een week uithuizigheid voelt dat een beetje irreëel. Het leven gaat gewoon door. Alles zo banaal. Vrolijk meedoen met de kinderen aan Vosselare put? Toch maar even niet. Met elke handeling komt de gedachte: "Hij ligt daar nu."

Maar tijd heelt alle wonden. Toch?
Dus loop ik maar wat doelloos rond, probeer de draad van het huishouden terug op te pikken en geniet ik van de kleine, mooie dingen.

kikker
oon in reflectie
de vrouwen van Melody Miller

Ik kreeg ook lieve post uit Korea. Dank je wel!

korea

21 opmerkingen:

  1. Tijd haalt de scherpe randjes eraf in ieder geval. Bij mij is het nu drieënhalf jaar geleden ...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. In het begin liep ik verloren , wou naar hem maar dat kon uiteraard niet meer. Ik was verscheurd door verdriet ,liep net als jij doelloos rond,wist soms met mezelf geen weg.
    Huilde veel, miste hem enorm. Nu, na 3 jaar gaat het beter, soms nog verdriet. Ik heb ook al zo'n 2 keer gedroomd van hem en het was net echt ,werd huilend wakker.
    De scherpe pijn is er af maar soms slaat het ook nog keihard toe,bij een liedje, zijn foto of iets wat hij zei, of wat mijn broer zegt.
    Het is nog pril wat jou overkwam maar inderdaad, het betert... Groeten, Martine

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ach wat lijkt me dit moeilijk!!
    Heel veel sterkte xx

    BeantwoordenVerwijderen
  4. veel sterkte meid ... het is raar hé dat de wereld doordraait terwijl hij voor jou heeft stil gestaan ...
    ik hoop dat de tijd er voor jou ook de scherpe kantjes vanaf weet te halen.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Moeilijk uit te leggen... in het begin denk je er iedere minuut van de dag aan na een tijdje ieder uur, daarna alle dagen en na veel jaren denk je dagelijks even met de glimlach aan de mooie herinneringen... neem je tijd... het is voor iedereen verschillende!

    Veel sterkte, weet dat de hemel er een sterretje bij heeft!

    Dikke kus,
    Marina

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Tijd is wat je verdient, nu, wat je moet zoeken, waar je niet om moet vragen maar wat je zo moet nemen, met hopen.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. 'Love is the way home' dus, dat staat op mijn blog. Als je je het genoeg herinnert, komt alles goed.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Moeilijk ... ik wist vroeger niet dat verdriet lichamelijk pijn kan doen, tot ik mijn dierbaarste verloor ...
    Goeie moed ...

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Toen mijn schoonmoeder overleed en wij thuiskwamen uit het ziekenhuis lag er een boek op haar nachtkastje "Buiten is het maandag" Dat voelde ook zo, terwijl "binnen" de wereld is gestopt gaat buiten alles gewoon door...

    Heel veel sterkte, neem je tijd, doe wat goed is voor jou...

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Veel sterkte, tijd zal de pijn verzachten. Koester de herinneringen, die kan niemand je afnemen.

    Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Neem je tijd meid, dat is wat je nu moet doen. En praten als je dat nodig hebt, als het je goed doet,... Sterkte!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Veel sterkte. En idd tijd heelt (en beetje).....

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Veel veel sterkte!!! Dit moet vreselijk zijn om door te maken, om nu terug een 'verder gaan' te moeten gaan vinden in het leven (die gewoon doordraait), terwijl voor jou alles nu zo wreed gestopt is.
    Ik heb een papa die al 2 jaar vecht voor zijn leven (de zware strijd tegen het grote K-monster), en de angst om hem te verliezen verlamt mij dagelijks meerdere malen. Dat jij nu mijn grootste angst doorleeft... Daar heb ik echt geen woorden voor... :'-(
    En te bedenken dat ik nu net vanavond zou gaan beginnen aan de kussenslopen die jij een paar maand terug voor je papa hebt gemaakt (had die tut al een tijdje opgeslagen, en heb nu eindelijk mijn stof gevonden). Ik zal mijn best doen, om er iets extra moois van te maken, voor je papa...
    Dikke knuffel!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Ik hoop dat je rustig je tijd kan nemen. Dat die draad van het huishouden even door anderen mee gedragen kan worden en dat je nog wat van die kleine dingen kan genieten. Sterkte!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Heel veel sterkte. Ik kan me voorstellen dat alles nu te veel is. Hou de moed erin.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. t is een raar beestje, hé dat verdriet, hij laat zich moeilijk temmen, weet ik goed, maar met veel liefde en ook een serieuze portie geduld laat hij zich wel omarmen. Mijn papa stierf een dikke twee maand terug en ik voel jouw berichtje en de reacties branden...

    BeantwoordenVerwijderen
  17. ge komt er wel door...zuchtend, verdrietig, opgelucht, vrolijk als't moet, kwaad, en ook al zijn't allemaal tegengestelde gevoelens...ge komt er wel door! Sterkte

    BeantwoordenVerwijderen