Oon verliest haar cool. Soms. Een beetje.

donderdag 2 augustus 2012


Oon leeft haar leven meestal behoorlijk chill. Beetje werken, beetje huishouden, beetje naaien, beetje bloggen, beetje social life. Ze vindt dat wel ok zo.

Maar nu. Nu voelt ze hete adem in haar nek. Hete adem die ervoor zorgt dat ze haar jongen niet meer terugvindt in haar nest dat 'huishouden' heet. Waar ligt dat verdraaide tornmes nu weer? En dat zoommaatje, dat is ook al een week spoorloos! En och, verdorie, daar gaat het speldendoosje weer tegen de vlakte. Grom!

Bergen stof liggen te wachten op een schaar. Fournituren in alle kleuren liggen verspreid over de werktafel. De Mac ernaast, want u wilt daar wat schrijfsels bij. Het fototoestel in de aanslag, want u wil waarschijnlijk ook graag duidelijke foto's? O! Dit moet er nog bij. En hier ook nog wat! En deze foto, is die duidelijk genoeg? Jaag ik die nog eens door Photoshop?

Naast werken, spendeert Oon haar dagen aan naaien. En denken. Hele dagen en hele nachten lang.

En 's avonds zijn wij zo afgepeigerd dat wij naar onze voeten kijken en die troep onder onze tafel niet eens meer erg vinden. Of toch maar een beetje. Met onvaste hand leggen we dat vast voor u. En slepen wij ons naar onze zetel of ons bed, om daar nog een beetje verder na te denken.

"Maar waar zijn die twee nu toch mee bezig?" vraagt u zich misschien af. Wel, nog even geduld. Met een ferme trap onder onze kont halen we fluitend (ahum) onze eerste deadline: de shoot! Woehoew! Maar daarvoor nog 7 dagen stress. Brand een kaarske als ge wilt.

vuil

35 opmerkingen:

  1. Spannend!!! Het zal het waard zijn zeker? Denk ik?!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ha, gelukt... Super!
    Ik hoorde het gisterenavond al dat jullie zaten te stressen terwijl wij gezellig aan 't naaien waren ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Stress, dat is het. En een huis vol rommel en verwaarloosde kinderen en een mopperende man. Maar een heel goed boek. Ik zeg het u!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Maar het komt goed hoor ! Het zal niet voor niets zijn ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Kaarsje brandt en mijn duimen omhoog..

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik kijk ernaar uit! En die kaarsen branden hier volop, wees gerust!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. oh, ik ben zo blij dat ik die faze voorbij ben...

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Kijk, mensen hun blote voeten, dat vind ik altijd een interessant beeld! Zo verschillend dat die er kunnen uitzien... Maar de andere foto's wil ik natuurlijk ook graag zien.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, dat is waar. Vorige week hadden we het hier ook nog over, het Lief en ik. De oudste zoon heeft exact dezelfde tenen en teennagels als mijn Lief en de dochter heeft dezelfde als ik. Boeiend, die genetica.

      Verwijderen
  9. komaan!, die stress hoort erbij, nog even volhouden! zodra het resultaat er is ben je dit alles vlug vergeten en tovert het misschien zelfs een glimlach op je gezicht als je eraan terugdenkt!
    Ik kijk alleszins alvast uit naar jullie BOEK!!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Keep calm & carry on! Het zal het dubbel en dik waard zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. goh seg, spannend allemaal. Volhouden zeg ik u, wij willen dat boek!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Uw nieuwe vloerbedekking heeft wel iets. Ik zou er een pot hars over gieten!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Lol, veel sterkte dames, het zal het vast en zeker allemaal waard zijn! Ben zo benieuwd!!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Alles komt goed!!! Daar twijfel ik iet over!!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Veel courage! Ze zeggen dat alles altijd goed komt, in the end.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Kan je begrijpen... maar we denken met vele aan jullie... nog even volhouden alles komt goed!
    Dikke knuffel,
    Marina

    BeantwoordenVerwijderen
  17. hihi inderdaad hier ook nieuwsgierig :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Lol, mijn eerste idee ging ook over tenen, wij hebben ook een tenenvandemamadochter en een tenenvandepapadochter. (Allebei lelijk. De tenen. Niet de dochters.)
    Verder weet je hoe hard ik staat te supporteren, denk ik!

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Ik sta er van te kijken hoeveel jullie allemaal zelf moeten doen. Nooit eerder bij nagedacht. Het lijkt alsof zo'n uitgeverij zegt: 'Trek je plan en kom maar af als 't in orde is.' Maar ik ben er zeker van dat jullie dat goed doen. Ik duim ook mee! x

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ha, ja, zo is het eigenlijk wel een beetje.

      Verwijderen
  20. En toch nog tijd om te bloggen, straf... ;-) Ik supporter alvast mee met jullie!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Reacties
    1. Ik ook!
      Zowel naar dat van jou, als naar dat van mijn eigen.

      Verwijderen
  22. Ik voel zo met jullie mee. Ik denk zelfs dat ik gewoon helemaal hetzelfde voel. En ook van deze kant veel support: Hup Hup Hup! Het zal lonen!

    BeantwoordenVerwijderen