This too shall pass.

vrijdag 31 augustus 2012


Wie hier al even leest, of mij persoonlijk kent, weet wel dat we al betere zomers meemaakten dan deze. Hadden we twee maanden geleden kunnen vermoeden dat ons zo'n woelig tijd zou te wachten staan? Bwa ja. Woelig, maar fijn. En ook spannend en geheim en zo, daar had ik op gegokt. Het werd behoorlijk stormachtig woelig, instead.

Na de shoot sprong ik ruim 2 weken van het boekenschip af, om dan, murw geslagen terug aan boord te klimmen. Ik was stuurloos en volledig uit koers geslagen.

Sinds gisteren zie ik weer klaar. De wolken hebben zich niet langer boven mijn hoofd samengepakt, de koers ligt vast, het vasteland komt naderbij. We hopen de boot veilig in de haven te kunnen aanmeren, zo over een week of twee, en daarbij onderweg zo weinig mogelijk slagzij te maken.

Het is op de tanden bijten, het hoofd erbij houden en altijd maar voortdoen, net zoals mijn collega boekschrijvers mij hebben voorgedaan.

Ik doe dus naarstig voort, kinders uitbestedend als nooit tevoren. I have some wiedergutmachung to do, I'm afraid.

Jullie vragen ons al de oren van het hoofd, maar hold your horses! Nu alles is uitgedacht, uitgewerkt, uitgeschreven en gefotografeerd begint het echte boekenmaakwerk en moeten de patronen worden gedigitaliseerd.
Eind september zou hij er moeten liggen, en in ons hoofd is dat gewoon straks al.

Via onze blogs zullen jullie kunnen 'preorderen' zoals dat heet. Gesigneerd of niet. Afhalen of opsturen. Hou dat hier gewoon in het oog!

Vandaag zat ik voor het eerst in 3 weken weer achter een machine. Na een hele week naar het scherm staren was het tijd voor wat afleiding.
Het patroon? Nog even geduld. Het komt eraan. U zult bandwerk ruiken, I swear.

leeuwen
tricot van biologisch katoen: Stoere Jongensstoffen

22 opmerkingen:

  1. ik ken je nog niet zo lang, maar ik vind je wel heel leuk!
    leuk genoeg om met smart te wachten op het boek.
    want dit shirtje beloofd wat!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik moet altijd glimlachen om de talencocktail in jouw berichten. En ik word vast ook vrolijk van de patronencocktail in het boek!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik kan echt niet meer deftig praten, Riet. Ik schrijf zo vaak in het Engels en dat komt er dan constant tussen als ik Nederlands schrijf.
      Maar ik troost me dan met de gedachte dat ik er ook jouw talenkennis mee aanzwengel :)

      Verwijderen
  3. Knap meid!
    Vaak is het gewoon wat rust, kalmte dat een mens nodig heeft ... even terug op adem komen en de lucht klaart al een beetje op. Jezelf gewoon tijd gunnen.

    Ik kijk al uit naar jullie boek, het wordt vast en zeker de kers op de taart!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Oh ja, ik wil absoluut een gesigneerd exemplaar :) Courage, ik supporter volop mee!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Oh, dat ziet er al iets voor mij uit! Zet mij al maar op de lijst 'gesigneerd door allebei met een kus erbij'. En ook ik supporter van aan de zijlijn! x

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een leuk shirt. En dat stofje ook, geweldig! Ik ben een nieuwe volger, dus weet niet wat er allemaal voor stormachtigs was, maar ik ben blij voor je te horen dat er weer wat rust is wedergekeerd. De herfstachtige wind die nu waait wil daar ook wel eens bij helpen. Bij mij althans. Het blaast zowaar mijn hoofd ook helder.

    Succes met het boek!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik kan niet wachten om mijn bestelling te plaatsen!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. iedereen wacht vol spanninf mee op het boek en heeft schrik dat er zelfs gn niemeer gaan zijn wees vblij dat je wa afleiding hebt ik heb dat ook mijn ned is vol van duitstalige en engelstalige versprekingen van al die vreemde blogs straks praat ik nog zweeds bn een enorme fan van alles wat met scandivie te maken heeft en duitsland daar hebben ze me made mittwoch blog cat und kasha maar is surfen heel leuk je uren vliegen voorbij verslavend en da doorklikken man maar allee kindjes bijna naar school en jullie bijna in de boekenbeurs waarschijnlijk alvast nen dikke proficiat allebei want ik zou het nie kunnen ja mssn als ik een andere studierichting had genomen die ik wou naaien maar handel en pol en soc en nu thuiswerkende mama van 4 kids dat had ik ook nie gedacht ik zeg wel thuiswerkend want wij kloppen ook wel wa uurtjes n nog een programma op tv a la martha stewart en we zijn overgelukkig snapt nu niemand in tvland dat daar ook behoefte aan is dan taarten en koken elke dag een half uurtje ontspanning voor de buis met de brei weliswaar opgenomen s'avonds gn tijd of laat alle ik ga brood bakken sevens straat bbq heb al kou en ventje gaat straks vissen dus ik hoop op zeebaars lekker al da vlees na mijn gastric bypass kan ik precies niemeer koken of beter interesseert me niemeer maar stofkes en naaien en commanderen want sorry de kids moeten hier gewoon zoals vroeger helpen back to the old days de stoel buiten met den brei kids spelen buiten hier in stad iedereen teveel op zichzelf en jaloers heb het al gezegd kunnen we de klok zo geen 40jaar terugdraaien op gebied van mensvriendelijkheid helpen ipv die rush alle dike kussen vanuit antwerpen en je sleept je er wel door met zo goei vriendinnen groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  9. vergeten ik wil ook is een gesigneerde versie oppergaaistraat 11 2030 antwerpen en als je iem kent in het antwerpse laat ze maar bellen bn op zoek naar lotgevallen die elkaar kunnen helpen zonder veel geld eraan te smijten qua school dus gsm 0487473792

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ik ben ondertussen wel heel 'curieus' aan het worden. Nu ik er maandag weer in vlieg, zal het wel heel vlug eind september zijn! Goeie moed voor de laatste loodjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Even achter de naaimachine kan zo heerlijk ontspannen zijn. Mooi truitje heb je gemaakt, stoer stofje!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. hoplijk heb je dan na het boek weer wat tijd voor jezelf. Ik kijk enorm uit naar jullie boek en de prachtige foto's. Je bent een sterke madam! succes.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Hahaha, ja boeken schrijven is een vak apart en het gaat niet per se van een leien dakje. Nog even volhouden!!
    Esther.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. oooh ik wil ook zo graag een gesigneerd exemplaar en opsturen naar Nederland!!!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Voor mij ook absoluut een gesigneerd exemplaar!
    En,..., ik hoop op een toffe kaptrui, want daar ruik ik inderdaad wel wat bandwerk.
    Nog effe, komt helemaal goed. Zeker weten!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Een gesigneerd exemplaar, dat zie ik ook wel zitten ;-)
    Heel veel succes nog!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Ik kijk al uit naar het patroon! En het boek... nog even doorbijten dus

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Je bent een enorm sterke DAME!
    Dikke kus,
    Marina

    BeantwoordenVerwijderen