Voor wie is dit en dit en euh... dit?

woensdag 26 september 2012


Omdat uw feel good vibes nu ook weer niet bepaald door het dak swingen als ge 285 mensen moet teleurstellen en omdat 282 mensen teleurstellen altijd beter is dan 285, een aangepaste uitslag van de t-shirtwinactie waar u zo massaal voor naar hier kwam gelopen.

Omdat de eerste naam uit het potje mijn stoffenvoorraad niet meteen aanzienlijk liet slinken, trok ik nog een naam. Alweer een klein maatje.

wie

Maar u kent mij ondertussen wel. Bandwerk, ik doe dat graag. Dus vulde ik de voorraad babyt-shirten nog wat aan, maar omdat ik nu ook weer geen vloedgolf aan geboortekaartjes in mijn bus verwacht, kan ik er even goed nog een weggeven. Maar dat voelde u al aan uw theewater.
Ik heb namelijk qua stoffen niets tekort - we moeten daar niet flauw over doen - en aangezien weggeven nog altijd leuker is dan alles zelf houden: een maat 62 of een maat 68 in het laatste nieuwe Borastofje erbovenop.

Maar wie won er nu eigenlijk? Goeie vraag.


Mail mij!

Voor dat ander shirtje gaan we wel iets afspreken. De eerste die weet wat mijn allerallerschoonste jongensnaam is (voor het kind dat er niet meer gaat komen) of desnoods weet met welke letter die begint én die überhaupt iets met dat shirtje kan doen (ah, ja!) die kan kiezen tussen een 62 (de blauwe) en een 68 (de groene). Dat hoéft niet voor uw eigen kinders te zijn, maar ge moet wel iemand in gedachten hebben die ge daar plezier mee kunt doen.

Kom, spui uw schoonste jongensnamen. Of die van mij. Of is dat werkelijk aartsmoeilijk?

die
voorraad

Tricot van BambiblauwVermiljoenshopStoere Jongensstoffen.

56 opmerkingen:

  1. ohhh, ik ben eerst, maar dat telt niet zeker :-) Binnen anderhalve week heb ik ook een nieuw boeleke ... een jongen, waarvan ik de naam nog niet ga verklappen. Dus dan maar wat namen die het niet haalden: Tuur, Stan, Jef, Daan, Jos, Mil, Mon, Vic, Kamiel, Rik, Lowie, ... ?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Spijtig dat ik niet gewonnen heb, ik ging ook voor de tractors. ;-)
    Mijn zus is zwanger, dus een bestemming zou ik zeker vinden. De maat is om het even, dat baby'tje groeit er nog wel in.
    En dan de namen: mijn zoontje heeft Thias, maar gezien het geringe aantal dat er zo rondlopen, zal het dat wel niet zijn, dus nog een paar gokjes: Elias, Driss, Lou, Abel ...
    Al een letter juist?

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mijn lieve collega bevalt één dezer. Ik voel dat het een jongen wordt. Iets als: Jaan? Wannes? Josse? Lenn? Oh, en de groene is mijn favoriet!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ja, ik weet het echt ... allé, denk ik toch, ben vrij zeker ;-) ... oscar it is. Ik ben er op zeker??
    Zo een mooi t - shirt gaat Vic heel goed staan ... een maat 68 is ideaal.
    Veel succes met jullie boek!!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Oh, dat is een leuke!!!
    God ja, ik vind Oscar mooi, en Flor en Nand, en Staf en Stan, en en en,...
    Ik ga dan voor Oscar,...
    Nu hopen dat ik win. :)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. yip, oscar is het, dat schreef je zelfs ooit eens op iemands blog! :-) mooie naam en leuke actie!

      Verwijderen
    2. ik hoop dat het oscar is, want ik heb zelf een zoontje met die naam, maar dan anders geschreven, nl Oskar :-) Duim duim duim! :-)

      Verwijderen
  6. Ik heb een kerskerskersvers neefje dat binnenkort wel in dat blauwtje past! Maar een naam... Hoe kan ik nu in hemelsnaam raden welke naam-uit-de-duizend jij zou kiezen? Mijn topper-aller-tijden, zo heb je er al eentje, dus die is het niet. En met nummer 2 ben je getrouwd. Ik gok op een 'echte' naam, geen afleidsel of koosnaam-naam. Egon. Dat is hem vast niet maar hij past wel in je rijtje.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Riet, ik zou blij geweest zijn met een 'E', want dan konden we aan onze voordeur O - L - I - V - E hangen. Ik zou persoonlijk voor Elias gegaan zijn.

      Verwijderen
  7. Gijs? In ieder geval mijn lievelingsnaam... en hier zijn allemaal van die schattige jongetjes rondom mij geboren, dus een slachtoffer zoeken zal niet moeilijk zijn, alhoewel, zo veel jongetjes... wie o wie zou ik dan kiezen...

    BeantwoordenVerwijderen
  8. De allerschoonste jongensnaam, dat is ongetwijfeld die van mijn eigenste zooneken : Fons. Om mijn oudste telg niet te 'blameren', moet ik plichtsgewijs nog 'ns vermelden dat 'm Otto heet en dat dat natuurlijk ook een heel schoon klankgeluid is, nietwaar. Maar alee, dat manneke van mij met diene prachtige naam, die zou beeldig staan in dat maatje 68.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hm, zou dat blauw gaan voor mijn kersverse dochter? Ik gok op Finn!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ik gok op Leon, gewoon omdat ik die naam al in combinatie met de naam van uw oudste ken ... En ik vind dat ook een mooie naam ;-)
    En ik zie mijn nichtje wel rondlopen in zo'n groen exemplaartje, dat is ook een belangrijke reden natuurlijk.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ik gok op Juul of toch een voornaam met een J. Ik heb drie neefjes in drie verschillende maatjes :) dus kandidaten genoeg voor die t-shirtjes. ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  12. ..in mijn vriendenkring is net een Max en een Dries geboren, die zouden wel blij zijn met een mooi t-shirtje! Ik vind beiden kleuren mooi!
    Zelf vind ik Enno, Ennio, Nono, Alvar en Egon wel super namen!!! Maar ik heb een dochter Lucy, of Lucky als ze ooit een jongen zou willen zijn ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ik waag een gokje... Leon of Arthur!
    Of begint met een A!

    Ik heb zeker iemand in gedachte... zelfs in m'n buik!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Ooooeeeeee spannend!!! Ik ga voor de 68 of te wel de groene! Ik wil allereerst zeggen dat mijne zoon als het een dochter was, zou heten zoals uw dochter (als ik tenminste haar naam goed geraden heb). En ik gok op Victor.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. niemand, niemand weet dat hij Repelsteeltje heet?

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Mijn beste vriendin heeft ook zo'n lief klein manneke gekregen! (zie maar eens op m'n blog, daar staat hij er mooi op) Hij heet Anner, maar nog mooier vind ik natuurlijk de naam van mijn kleine man: Jonas (en laat die naam nou ook een oon klank hebben!)

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Jules, Leon, Gust, Linus?
    Deze sier(d)en onze short-list, samen met Felix.

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Wij hebben hier thuis een Isaak zoals jouw jongste. Mijn andere broer heet Lennert, hoewel ik niet vind dat dat persé bij isaak past. Nu we toch bezig zijn gok ik nog op nog op Titus, Caspar en Tristan :). Hopelijk vind je mijn keuzes toch ook een beetje mooi. En maatje 62 of 68 daar past Isaak niet meer in, maar ik heb hier in de buurt wel een paar kandidaten rondlopen.

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Mijn metekindje is een schattig jongetje met de mooie naam Lucas. Hij zou zeer schoon staan in een maatje 62. Mijn zoontje heeft de mooie naam Lars, maar is al veel te groot voor die kleine maatjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Mijn zoontjes heten Miel & Lou maar dat zullen wel niet jouw favoriete namen zijn veronderstel ik? Lou zou wel blij zijn met het groene t-shirtje!

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Hier heten de zonen Arend, Loek en Bent. Het neefje heet Wolf. Mss heb ik geluk en hoor jij die namen ook graag. Bent zou alleszins perfect in het prijs-t-shirtje passen.

    BeantwoordenVerwijderen
  22. viktor of boris? (mijn twee neefjes, zelf alleen maar meiden in de aanbieding
    boris zou er schoon mee staan overigens

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Oh, Boris! Dat was mijn favoriete naam als kind. Ik had zelfs een kip die Boris heette. En een pop, en legomannetjes. Maar Boris heeft het niet gehaald.

      Verwijderen
  23. Ik gok op Astor. Een collega van mij heeft beebje van 4,5 maand dus maatje 68?
    Hopelijk win ik , voor haar en haar kleine spruit.
    Groeten,Martine

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Ik dacht ook dat het Oscar was :) Verder hoor ik ook graag Leon of Otis. Maar helaas is Lou al wat groot voor de maatjes in aanbieding. Respect voor je bandwerk!

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Als ik nog een zoontje zou hebben (gekkie...ik ben al oma) dan zou ik mijn zoontje Bertil noemen.
    En aan wie ik het shirtje (maat 68)zou geven als ik zou winnen ?
    Aan de mama van een heel klein jongetje die ik niet persoonlijk kén.Maar die mama heeft het momenteel erg moeilijk om haar 4 kindjes fatsoenlijk te kleden.
    Ik heb ze geholpen met meisjeskleertjes van mijn kleindochtertje die te klein waren geworden. De logopediste van het meisje is tussenpersoon.

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Onze top drie was: Josse, Magnus en Lenn. Wij hebben ondertussen ne Josse en die past perfect in nen 68...Is da nu ne keer geen toeval?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Als ik nog zou herbeginnen, dan zat er wel een Magnus bij. Als ge ooit een Magnus krijgt, dan maak ik hem iets.

      Verwijderen
  27. Reacties
    1. Hahahaha! Nee, jong, nee. Dat is mijn Lief. Als we het in die richting hadden gezocht, dan was ik wel voor Bono gegaan.

      Verwijderen
  28. mooiste jongensnaam als het aan mij ligt: Wannes, want zo heet mijn zoontje... ;-) hier zou een maatje 68 zeker van pas komen en als de keuze dan gemaakt mag worden, dan liefst de groene!

    groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Ik gok op Oscar, het kado zou voor ene Simon zijn :)

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Geen idee wat jouw allermooiste jongensnaam is, maar ik vind Tilo héél mooi. Spijtig genoeg vindt mijn man dat teveel een auto-naam (zoiets als een Fiat Tilo, moest dat bestaan). Allée, Tilo in zo'n groen oon-shirtje dat is nu toch geweldig! Ons zoontje gaat nu door het leven als Felix (schoon hé ;-) ). Hij gaat net niet meer in maatje 68 passen, maar ik ken een ieniemienie baby'tje Jasper dat er heel mooi mee zou staan.

    BeantwoordenVerwijderen
  31. blij te zien dat ge weer vollenbak aan het naaien geslagen bent...
    heb hier al wat mooie namen zien passeren,
    zelf hoor ik graag één-lettergreep namen zoals gijs of miel. (ware het niet dat mijn oudste 'giel' heet, dan werd de tweede 'miel', maar dat kunt ge uw gasten niet aandoen, dus werd het 'briek')
    oh, en voor mij geen t-shirt hoor, die van mij zijn al vééééls te groot, en de enige baby die ik ken, wordt stillekens aan te groot voor een 68.
    maar zo te zien zal het geen probleem worden om ervanaf te graken ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Super leuke t-shirts, en hier is er net een jongetje geboren zie, zijn namen zijn Aidan Mattias Leander, ik hoop dat hij erbij zit of je ze op zijn minst mooi genoeg vindt ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  33. oh, spijtig dat het maatje 110 voor de dochter hier er niet meer bij is... zoonlief heeft deze maand zijn groeischeut gekregen en is van 68 naar 80 gesprongen, dus helaas.
    onze knapperd heet trouwens Thijmen, maar ik las dat je favoriete naam al gevonden is :)

    BeantwoordenVerwijderen
  34. Ik gok op Astor! Of een naam met een A! Zelf vind ik Theo wel mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  35. leuk spelletje, dadelijk wat inspiratie opdoen se!
    Voor een naam gok ik op Jakob of Viktor, of Mathijs zoals mijn eigen zalige ventje :-)
    (maat en kleur om het even, moest ik erop zitten :-))

    BeantwoordenVerwijderen
  36. gevaarlijk om hier te volgen ... de kaartjes zijn al gedrukt ... sebiet komt ik hier nog een betere naam tegen ... :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  37. Hey Oontje ,

    Persoonlijk kan ik ze niet gebruiken , maar hier verwacht ik wel een 4 tal geboortekaartjes.
    Zo'n Oon baby shirtje zou dus de max zijn om kado te geven :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  38. Hier is nog een babietje onderweg (nog 3 maandjes) en dat kan altijd nog een jongetje worden. Onze naam tot hiertoe: Stan, maar we zijn nog altijd op zoek naar extra inspiratie. Vic vinden we ook heel tof, maar ik weet niet of dat bij jullie past.

    BeantwoordenVerwijderen
  39. Mijn favoriete jongensnamen zijn momenteel Thies en Sil.
    Ik heb een nichtje op komst dat ongetwijfeld beeldig zal staan met een groen shirtje!

    BeantwoordenVerwijderen
  40. Onze favorieten: Mees, Staf, Twan. Hier in huis lopen twee meisjes rond, dus moesten we die namen niet gebruiken. Maar mijn babyneefje Arthus kan wel een t-shirt gebruiken, liefst de grootste (68)

    BeantwoordenVerwijderen
  41. Wat heerlijk om hier te lezen, al die namen! :)
    Je moet zeker eens een meisjesversie doen!
    Ik kan niets doen met het t-shirtje, maar mijn lievelingsnamen zijn Miel, Gust, Elias, Lander, ...

    BeantwoordenVerwijderen
  42. Leuk om te lezen, al die mooie namen! Maar ik verwacht er geen meer nodig te hebben. Met twee boyz en een prinses er tussen is ons huis goed gevuld. Mijn kerels heten Aron en Tjalle. Al is die laatste naam zo Fries dat die vast niet op je lijstje stond. Verder vind ik Tibbe, Arne en Sil wel mooi. En dat shirt? Het groene zou neefje Jasper vast goed staan!

    BeantwoordenVerwijderen
  43. De mooiste jongensnaam is uiteraard die van mijn zoontje: Briek :)

    BeantwoordenVerwijderen
  44. De uitslag is al bekend zie ik. Maar toch nog even. Als er hier een vierde zou komen en het zou een jongen zijn. Wat mij betreft Sep(pe), Kalle of Otto of Linus, ooh ik kan nog wel even doorgaan. Maareh, nee, geen Oscar hoewel dat een mooie naam is en ook mooi zou passen in het rijtje N L M

    BeantwoordenVerwijderen
  45. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen