De Postbodejacob.

donderdag 18 oktober 2012


Ik sprak dus over twee broeken, ja, maar het model kreeg het alras op zijn heupen en ging er dan maar bij liggen. Dat was uiteraard de perfecte pose om aan te tonen dat het verhogen van de taille bij het achterpand een dreigende bouwvakkerskont perfect weet af te houden. Enige orchestratie bij crisismomenten is ons niet vreemd. Elk nadeel heb zijn voordeel, nietwaar?

De marineblauwe gabardine kon een kleurig stiksel wel verdragen en aangezien het kind keihard into tenuetjes is, matchte ik dat met zijn oude nieuwe trui.

Dat ziet er al meer als een echt Jacobje uit.

♥ ingestikte plooien

Deze keer dus geen vrolijk lachend kindeke, maar wel eentje dat jammerde:

'Ik heb geen zin in foto's!'

postbodejacob2

'Ja, ja, ik sta wel even rechtop voor jou. Héél even dan. En krijg ik dan een ijsje?'

postbodejacob1

'Wat? Geen ijsje? Waaaah!'

postbodejacob3

'Draai u ne keer, jong.' (Draait zich gewillig. Vierjarigen, tssss.)

postbodejacob4

Het vervolg? Het kind gaat vrolijk spelen en beslist terstond zijn postbodebroek nooit meer uit te trekken. En zijn trui ook niet. En zijn slip al helemaal niet. Euh, jong, we gaan dan toch even moeten klappen, zenne.

postbodejacob5

Postbodebroekstof: Sjiekebiele

28 opmerkingen:

  1. Schone Jacob! Hier ook altijd last van dat 'metsersgat'. Kan je eens schoon uitleggen hoe ik dat patroontje precies moet aanpassen om dat euvel te verhelpen? Merci alvast!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Haha, herkenbaar (ik wil niet op de fotoooo!! Ik krijg vriendlief er ook nooit op!)
    Broek is GOED gelukt!! Heel knap!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. En toch levert dat zo'n mooie foto's op !

    BeantwoordenVerwijderen
  4. MOOOOOI!

    Ik heb het patroon hier liggen, nu nog leren naaien en we zijn er!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ha! Dat is wel redelijk essentieel, ja.
      De basisversie zoals die hier is (zonder gulp) is echt niet moeilijk.

      Verwijderen
  5. Als mijn zoon 4 zou zijn zou ik hem zonder twijfel gelijk in dit setje steken! Heel leuk! En ik vind die schoenen ook helemaal geweldig!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Het mogen ook eens zo'n foto's zijn :-) En zeker met zo'n mooie broek aan. De rest mag er ook wezen trouwens.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. ja de foto's zijn wel heel boeiend geworden! bestaat er ook een jacobinabroek voor vrouwen?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Een Jacob gaat ook perfect voor meisjes. Met een workshop 'broekpatroon' tekenen kom je vast wel tot een volwassen exemplaar.

      Verwijderen
  8. Zo een schoon broek ! Ben helemaal jaloers.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Zo mooi!

    Tekende je dan enkel het achterpand wat hoger en niet de tailleband? En bij de zijnaden dan terug wat schuin naar beneden als je het voorpand niet aanpast? De Jacob's van de oudste dochter doen hier ook een beetje van dat, tenzij ik om het kwartier zaag van "trek je broek op".

    Die workshop van de Ijverige Wijven zou ik zoooo graag volgen. Zal mijn mosterd ergens anders moeten gaan halen.


    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ik kocht ook het patroon van de Jacob-broek en stelde het maken uit. Nu wil ik er aan beginnen, maar helaas... ik kan wel het patroon afdrukken. Maar, de werkbeschrijving moest je downloaden voor een bepaalde datum (ver in het verleden intussen). Wat ik vanzelfsprekend niet gedaan heb. Kan iemand de werkbeschrijving naar mij mailen. Alstublieft? Mijn zoontje gaat heel schoon zijn in die broek. anwillems@hotmail.com

    BeantwoordenVerwijderen
  11. haha, lol voor het poseren, herkenbaar ook
    en oooh voor de kleertjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Hehe, en ik die u ooit vroeg hoe ge u kinders altijd zo mooi op de foto kreeg. Omkopen met ijsjes niet dus. Ook weer verliefd op die Jacob :)

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Mooi exemplaar!verhogen is hier ook noodzakelijk want mijn dochter loopt hier ook regelmatig met een bouwvakkerskont rond.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat een geweldige foto's!
    knappe broek.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Hihihihihihiihihihii!!! Niet dat ik plezier heb in het gejammer van je zoon (of toch een beetje)... maar gewoon oh zo herkenbaar :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  16. ook deze versie is knap!! toch machtige foto's!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. En dat moois weeral gemaakt!
    En de foto's blijven om duimen en vingers bij af te likken he.
    Jij multitalent!

    BeantwoordenVerwijderen